Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Grecale představeno, vrcholné Trofeo nabídne V6 a 538 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 3. 2022 • 20:26
43
23
Zobrazit náhledy (43)
Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale GT Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Modena Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo Maserati Grecale Trofeo

Po několika odkladech dnes automobilka Maserati konečně představila dlouho očekávané SUV Trofeo.

Maserati původně plánovalo představení SUV modelu Grecale, pojmenovaného podle středomořských větrů, již na loňský rok, nakonec jsme se však dočkali až nyní. Vůz přitom bude pro automobilku nesmírně důležitý.

Se svými rozměry 4859 mm na délku, 1979 mm na šířku, 1659 mm na výšku a rozvorem 2901 mm spadá v nabídce značky pod model Levante a na trhu bude směřovat do populárního segmentu, kde bodují například modely Porsche Macan, BMW X3 nebo Jaguar F-Pace. Grecale by na to však mělo být dobře vybaveno.

Grecale bude nabízeno ve třech standardních variantách (GT, Modena a Trofeo), které na začátku prodejů, což se na evropském trhu očekává ještě v první polovině tohoto oku, doplní ještě limitovaná výbava „PrimaSerie“.

Pod kapotou modelů GT a Modena přitom najdeme stejné pohonné ústrojí, které však bude naladěno do dvou výkonnostních verzí. Jeho základem je 2,0litrový turbem přeplňovaný čtyřválec, který automobilka doplnila o mild-hybridní 48V elektrifikaci se startér-generátorem a elektrickým kompresorem.

V základní verzi GT bude motor naladěn na rovných 300 koní a nejvyšší točivý moment bude 450 Nm v rozmezí 2000 až 5000 min-1. Ve vyšší verzi zůstává nejvyšší točivý moment stejný, výkon ovšem vzrůstá o 30 koní na výsledných 330 k. Sprint z 0 na 100 km/h bude verzi GT trvat 5,6 sekundy, Modeně pak 5,3 sekundy. Na 200 km/h se modely dostanou za 23,7 sekundy, respektive Modena za 21,9 sekundy. Maximální rychlost obou pak bude 240 km/h.

Video se připravuje ...

Na vrcholu nabídky stane model Trofeo, pod jehož kapotu automobilka uložila 3,0litrový  dvakrát přeplňovaný motor V6, naladěný na 401 kW (538 k). Motor by měl být inspirovaný Formulí 1 a byl vyvinut z motoru Nettuno, kterým je osazen model MC20. Oproti sporťáku je však motor v Grecale vybaven upraveným systémem mazání a funkcí deaktivace válců, technologie Maserati Twin Combustion však zůstala zachována.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá Grecale Trofeo za 3,8 sekundy a jeho maximální rychlost byla posunuta až na 285 km/h. Modely Modena a Trofeo mají shodně rozšířený zadní rozchod o 34 mm, verze Trofeo navíc dostává agresivnější bodykit, upravenou mřížku chladiče a upravený výfukový systém.

Grecale Trofeo je také vybaveno šestipístkovými brzdami Brembo vpředu a čtyřpístkovými brzdami vzadu. Model Trofeo je navíc jako jediný vybaven jízdním režimem Corsa, který upravuje reakce plynu a rychlost řazení. Kontrola trakce navíc umožňuje lehký prokluz kol a nechybí ani funkce launch control.

Všechny modely Grecale jsou přitom vybaveny funkcí Maserati VDCM, evolucí systému použitého již u modelu MC20. Systém prediktivně kontroluje dynamiku vozidla (vertikální, podélnou a laterální) v závislosti na zvolených jízdních režimech, díky čemuž by měl vůz vždy nabídnout unikátní jízdní zážitek. Pohon všech kol je pak standardem pro všechny verze.

Podvozek modelu Trofeo navíc nabídne i vzduchové odpružení, které nabízí možnost upravit světlou výšku v šesti přednastavených krocích. Pro jízdu mimo silnice je možné zvýšit podvozek o 30 mm, naopak v parkovacím režimu se světlá výška podvozku snižuje o 30 mm.

Nabídku motorizací navíc v příštím roce doplní čistě elektrická verze Grecale Folglore (italský výraz pro blesk). Půjde o první čistě elektrický model Maserati, který nabídne 400V technologii (některá konkurence přitom plánuje vsadit na 800V technologii – například Porsche Macan).

Maserati Grecale Folglore překvapivě nebude postaveno na dedikované elektrické platformě SLTA EV, kterou využívají vozy skupiny Stellantis, ale vznikne na platformě modelu se spalovacím motorem. Konkrétní parametry vozu zatím neznáme, baterie by však měla mít kapacitu 105 kWh a točivý moment by měl dosahovat 800 Nm. Model Folglore navíc nabídne i speciální paletu barev.

Výrazné SUV s kupou obrazovek

Po stránce designu zaujme exteriér modelu Grecale především výraznou maskou chladiče s důrazným logem a elegantními světly. Při pohledu z profilu pak vyniká dlouhá kapota a pozvolna klesající střecha, která by měla zřejmě navozovat dojem SUV kupé. Zadní světa Grecale jsou pak inspirovaná bumerangovými světly modelu 3200 GT od Giugiara.

Kabina působí moderně a klade důraz především na dotykové plochy a obrazovky, kterých je v kabině hned několik. Digitální přístrojový štít, společně s výše postavenou obrazovkou infotainmentu, mají shodnou úhlopříčku 12,3 palce. Pod infotainmentem umístěná obrazovka, ovládající funkce ventilace, má úhlopříčku 8,8 palce a nakonec zde máme malou obrazovku s hodinami nad výdechem ventilace.

Volitelně je pak k dispozici ještě průhledový štít, který by měl svou velikostí patřit na špici v segmentu. Automobilka navíc za příplatek nabídne i prémiový audio-systém Sonus s 21 reproduktory, výkonem 1200 W a 3D zvukem. Novinkou je také multimediální systém Maserati Intelligent Assistant, postavený na základech Android Auto.

Jak už bylo zmíněno, nové Maserati Grecale by se mělo na evropském trhu objevit ještě letos, pravděpodobně dokonce již v první polovině roku. Dodávky se pak očekávají až ke konci roku. Čistě elektrická verze Folglore by pak měla dorazit až v roce příštím.

Související články

Témata
24. 3. 2022 14:48
Re: Asi dobrý
Z kterého Chrysleru má konkrétně interiér? Levante osobně neznám, ale přirovnávat to k Insignii mi přijde fakt mimo. Píšeš o Opelu z roku 2015. Já měl OPC 2016 a interiér byl slabší, na jakoukoliv prémii určitě neměl. Zdejší test rozhodně neodpovídá tomu o čem píšeš https://www.auto.cz/…n-turisma-135488 tak by mě tedy zajímalo z jaké zkušenosti a na základě jakých informací píšeš to co píšeš?
Avatar - Uhlik
23. 3. 2022 16:45
Re: Asi dobrý
Je to cele z Chrysleru, uz to same staci ako odpoved. Samozrejme take zle spracovanie ako na Insignii A pred fl to ani nahodou nemoze mat :-)
23. 3. 2022 14:41
Re: Asi dobrý
Tak tohle mi vysvětli. Jakože mu stejně vržou plasty nebo jak to myslíš? :D
23. 3. 2022 14:11
Zaspal dobu?
Dizajn exterieru posobi ako by to auto bolo predstavene pred 15 rokmi a zaspalo facelift. Z predu je to 15 rocny Cayenne :-|
Avatar - Uhlik
23. 3. 2022 12:30
Re: Asi dobrý
Mňa úplne odradil ten infotainment/interiér. To je uroven tak Opel z roku 2015.
Články odjinud