Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati využije techniku BMW. Motory to ale nebudou...

David Bureš David Bureš 16. 5. 2019
12
Zobrazit náhledy (12)
Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte

Doba výrazných změn v automobilovém světě si žádá spolupráci i přímých rivalů. BMW vedle Mercedesu spolupracuje též s Maserati.

Automobilový svět v dnešní době prochází velkou transformací. Stále přísnější emisní normy si žádají stále úspornější spalovací motory nebo elektrifikaci, moderní doba si též vyžaduje širokou paletu různých elektronických asistentů. Vývoj toho všeho ale něco stojí, a tak především menší výrobci musejí spolupracovat s ostatními automobilkami, aby udržely krok s dobou. Třeba Maserati tak nově začne kooperovat s BMW.

Předseda koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jehož je Maserati součástí, John Elkann oznámil, že Maserati bude první značkou skupiny, která využije techniku pro automatizované řízení z dílny BMW. Konkrétně půjde o systém umožňující asistovanou jízdu na dálnicích.

Bližší podrobnosti však Elkmann neprozradil. V tuto chvíli tak nevíme, jaký model značky systém od BMW použije jako první, ani kdy se tak přesně stane. Do roku 2022 však chce automobilka s trojzubcem ve znaku obměnit své kompletní portfolio, a tak se nabízí nasazení techniky třeba ve vlajkové lodi, novém Quattroporte.

Systém automatizovaného řízení ve vozech Maserati tak bude prvním výsledkem spolupráce mezi koncernem FCA a BMW. Italsko-americká skupina se v roce 2017 připojila k partnerství mezi BMW a firmami Intel a Mobileye, které má za cíl postupně připravit vozy s autopilotem na úrovni 3, 4 a 5. Mnichovská automobilka navíc vedle toho ve vývoji autonomních vozidel spolupracuje s hlavním rivalem, Mercedesem, respektive koncernem Daimler. Fiat vedle toho v této oblasti vyvíjí také ve spolupráci s Googlem, respektive jeho dceřinou společností Waymo.

Maserati by moderní technika mohla pomoci k návratu k rostoucím prodejům. Za první tři měsíce roku se prodeje značky propadly o 32 %, vedle propadu zájmu čínských zákazníků za to jistě může i stárnoucí modelová řada. Ta sice boduje italským šarmem a charakterními motory, palubní systémy jsou ale přece jen zastaralé, což je v dnešní době problém. Spolupráce s BMW by to však měla napravit.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku