Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda CR-V Hybrid Racer
Honda CR-V Hybrid Racer
Honda CR-V Hybrid Racer
Honda CR-V Hybrid Racer
46 Fotogalerie

Max Verstappen prohnal závodní hybrid Honda CR-V, evidentně se mu líbil

Pilot F1 si extrémní SUV vyzkoušel na okruhu v Miami.

Automobilka Honda běžně nepatří mezi „nejodvázanější“ značky na trhu, její americké zastoupení ale v březnu představilo sportovní SUV, které jednoduše nemá obdoby. Ačkoliv jeho oficiální název zní CR-V Hybrid Racer, s tradičním silničním SUV toho moc společného nemá. A to jak designově, tak technikou ukrytou pod kapotou.

Karoserie totiž prošla výraznou odtučňovací procedurou, kromě toho ale dostala také celou řadu aerodynamických prvků. Pod kapotou je pak 2,2litrový motor V6, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel Borg Warner, doplněný o hybridní motor Empel MGU. Energie je uložena v superkondenzátorech a ladění řídící jednotky zajistila firmy McLaren Applied Technologies.

Video placeholder
Max Verstappen usedl za volant závodní Hondy CR-V Hybrid Racer • Honda

Pohonné ústrojí, převzaté ze závodního speciálu Honda IndyCar, by tak mělo nabízet výkon kolo 800 koní, což je na odlehčené, snížené a kompletně přepracované SUV pořádná porce. Na vlastní kůži se o tom mohl přesvědčit i dvojnásobný šampion Formule 1 Max Verstappen, který za volant „Bestie“, jak je vůz také přezdíván, usedl během závodního víkendu v Miami.

Automobilka zveřejnila minutu trvající video, na kterém si Verstappen vůz nejprve prohlíží, následně ale usedá i za jeho volant. Bylo by hezké podívat se na celé kolo slavného jezdce na okruhu, automobilka ale nabízí pouze pár záběrů na průjezdy zatáčkami, pár pohledů z kabiny a nakonec i několik stylových koleček v dýmu pálených pneumatik.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Po zastavení se Verstappen evidentně usmívá a prozrazuje, že se mu auto líbilo. Oceňoval také trakci vozu, ačkoliv je jasné, že ze svého monopostu Red Bull RB19 je zvyklý na docela jiné chování. Obzvlášť při rychlé jízdě na okruhu.

U podvozku závodního CR-V ale Honda také nic nepodcenila. Komponenty přední nápravy totiž pochází ze závodního speciálu Acura NSX GT-3 Evo22, vzadu pak najdeme komponenty z vozu Dallara IR-18 Indy. V podbězích jsou 20“ kola, vzadu s šířkou 11“, obutá do pneumatik Firestone Firehawk Indy 500. O zpomalení se pak starají kotouče Brembo s průměrem 355 a 380 mm.