Maybach Guard: Největší strážce
Ultraluxusní odnož Daimler AG představila na ženevském autosalonu faceliftovanou pancéřovanou limuzínu Maybach Guard. Ta se svým vzhledem nijak neliší od výchozí verze s prodlouženým rozvorem Maybach 62, díky rozsáhlému použití špičkových materiálů je však mnohem bezpečnější. Výrobce garantuje kvalitu jejího pancéřování certifikátem od nezávislých státních orgánů.
V karoserii Maybachu Guard byla použita speciální ocel a kevlar, který je pro svou vysokou pevnost používán například v neprůstřelných vestách. Tyto materiály jsou nejen pevné, ale také lehké, hmotnost verze Guard tak vzrostla jen o 406 kg.
Dodejme, že například jen upravený interiér pancéřované Audi A8 L W12 Security váží o celých 720 kg více, než základní A8.
Maybach tvrdí, že už samotný základ auta byl konstruovaný pro vyšší hmotnost, a tak nemuselo být upraveno jeho zavěšení, brzdový systém ani převodovka. Přesto by ovladatelnost Maybachu Guard měla zůstat totožná s výchozí 62.
Guard zrychlí z 0-100 km/h za 5,7 s, což je jen o 0,5 s pomaleji než u verze 62. Maximální rychlost 250 km/h zůstala zachována.
Výrobce se nezmiňuje, jestli nějak upravil pohonnou jednotku vozu. Maybach 62 pohání vidlicový dvanáctiválec o výkonu 405 kW v 5.250 min-1. Maximum točivého momentu 900 Nm je k dispozici v pásmu 2.200–3.000 min-1.
Po montáži pancéřovaných částí karoserie se Maybach Guard staví na běžné montážní lince spolu s ostatními modely značky. Pancéřovaná limuzína rovněž nabízí prakticky stejnou základní a příplatkovou výbavu jako sériová 62. Jaká bude cena verze Guard, však výrobce nezveřejnil.
Maybach představil faceliftované řady 57 a 62 na loňském autosalonu v Pekingu. Nová generace by mohla být vyvíjena ve spolupráci s Astonem Martin. Automobilku založil Wilhelm Maybach v roce 1909, první experimentální vůz Maybach W1 byl vyroben o dalších deset let později. Řada 57/62 se vyrábí od roku 2002.