Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach možná čeká oživení, jeho znaky dostane prodloužená třída S

David Bureš David Bureš 23. 10. 2013
6
Koncern Daimler loni ukončil výrobu limuzín Maybach. Automobily této luxusní značky se ale nakonec možná vrátí.

Mercedes-Benz chce nabídnout aktuální generaci třídy S v sedmi různých variantách. Vrcholné verze se mohou dočkat znaků Maybachu. Tvrdí to německý magazín Auto Bild.

Z informací německého magazínu vyplývá, že existuje velká pravděpodobnost toho, že loga Maybach se dočká třída S s extra dlouhým rozvorem nebo vrcholná verze, která je zatím označována jako S Pullman. Použití loga Maybachu je pak pravděpodobnější u druhé zmíněné varianty.

Informace Auto Bildu jsou velice překvapivé. Koncern Daimler totiž 17. prosince 2012 vyrobil poslední exemplář Maybachu. Tato značka byla oživena v roce 2002 poté, co se od roku 1940 auta této značky nevyráběla.

Vozy Maybach se měly stát stuttgartskou konkurencí pro Bentley a Rolls-Royce, nikdy však nebyly prodejně úspěšné. Mezi lety 2002 a 2012 Maybach vyrobil jen asi 3.000 aut, Bentley a Rolls-Royce tolik automobilů prodají za rok. Například loni Rolls-Royce prodal 3.575 vozů, zatímco Bentley dokonce 8.510 aut.

Spásou Maybachu měla být spolupráce s Aston Martinem, který měl vyvinout novou generaci aut pro tuto značku. K této spolupráci však nakonec nedošlo (Aston Martin pouze použije motory od AMG), což s prodejním neúspěchem stávajícího automobilu znamenalo konec Maybachu.

Současná generace třídy S má dorazit v sedmi verzích. Již prodávaný sedan a sedan s prodlouženým rozvorem mají dále doplnit sedan s extra dlouhým rozvorem, kupé, kabriolet, čtyřdveřové kupé a vrcholná varianta S Pullman.

Vlajková loď (s interním označením X222) má být proti té základní delší o 35 centimetrů. Vrcholný S Pullman (nebo možná Maybach) má dostat speciálně upravený design. Kabina zhruba šest metrů dlouhého Pullmanu má být šestimístná. Cena vozu se má pohybovat okolo 200 až 250 tisíci eury (5,14 až 6,43 milionu korun).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - pratel
Großer Mercedes
| 24. 10. 2013
Uz som o tom pisal davnejsie; myslim si, ze Mercedes chce novym Pullmanom vyraznejsie ozivit a zdoraznit svoju tradiciu v najvyssej automobilovej lige. Zrejme to nebude ”len” predlzene S Klasse ala ”giganticky jazvecik”, ako to bolo posledne roky.

Tato kategoria aut (Rolls, Bentley, Hispano Suiza), bola v minulosti Mercedesu vlastna a prirodzena. Horeuvedenym znackam bol minimalne rovnym, mozno lepsim protivnikom. Vid. historicke Großer Mercedesy 770 (W07, W150) a 600 (W100). Ocakavam, ze novy Pullman bude ovela vacsi ako W222 a extremne prepychovy.

Sorry, ale este trochu odbocim k miestnemu infantilnemu, provokaterskemu opruzovatelovi (vyborny cesky vyraz) - Topperovi82. Uz len cakam s cim sa v diskusii objavi. Chlapec momentalne preziva ”Jaguarovske obdobie” a zhusta kyda na Merdedes - svoju niekdajsiu naj znacku na svete (jeden z jeho mnohych diskuznych citatov: kral ciest, kral je vzdy len jeden a to je mercedes). Myslim si, ze nezavaha a proti Pullmanovi ten Jaguar postavi. Pablb jeden.
Avatar - flyboyeda
Já bych Maybach umrtvil a zakopal
| 23. 10. 2013
hodně hluboku ať už nestraší :-)
Prekvapenie?
| 23. 10. 2013
Ale ani jedno ze zmíněných aut přímo nenahrazuje Maybach. "Extra" dlouhé S bude pořád příliš krátké. Bude odpovídat spíš Ghostu. A Pullman je šestimístná státnická limuzína, která byla vyráběna vedle Maybachu. A byl ještě větší než Maybach 62. Změna je, že v téhle generaci se bude vyrábět i bez balistické ochrany. Bude tedy dostupnější (nejen finančně, tohle auto prostě jen tak někomu neprodali).

Jestli jsem to dobře pochopil, překvapení nemá být, že taková auta budou vyrábět (jak píšeš, to nebylo tajemství), překvapení je, že by se nějaký model mohl prodávat se znakem Maybachu.
Strategie
| 23. 10. 2013
Maybach nebyl samostatnou automobilkou. Stejně jako Mercedes-Benz to byla jen značka Daimleru. Asi jako Range Rover je značkou Land Roveru.
Avatar - romgator
Strategie
| 23. 10. 2013
Možná právě toto měli udělat od samého začátku. Mé osobně se Maybych líbíl. Ale jeho budoucnost jako samostatné značky byla dost nejistá. To je asi jako kdyby chtěl Jaguár znovu zavést značku Daimler. Ne však jako součást značky, ale úplně novou samostatnou automobilku. Výsledek by byl shodný s Maybachem. Tedy předražený propadák.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku