Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 2 má český ceník, jak si vede ve srovnání se sourozencem?

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Prví hybridní Mazda na českém trhu má konečně oficiální ceník. V úplném základu je nepatrně levnější než sourozenec Toyota Yaris, s rostoucí výbavou je však třeba pečlivěji vybírat.

O nové generaci Mazdy 2, která by měla využívat techniku Toyoty, jsme poprvé psali již koncem listopadu 2020. Teprve začátkem loňského prosince však automobilka konečně novou dvojku odhalila a všechny tak možná trochu překvapila. Namísto vozu vycházejícího z Toyoty Yaris jsme totiž dostali víceméně jen přeznačkovaný Yaris.

Po Suzuki je tak Mazda další významnou japonskou automobilkou, která na evropských trzích sází na přeznačkované vozy původně od Toyoty. Ve srovnání se Suzuki se však Mazda ani příliš nesnažila maskovat původ nové dvojky a nejvýraznější změnou oproti Yarisu jsou tak snad jen loga. Lehce odlišná je ale i cena.

Mazda dnes totiž zveřejnila oficiální český ceník, ve kterém najdeme pouze hybridní motorizaci, zatímco Yaris nabízí i konvenční spalovací motory. Základem hybridu je benzínový tříválec o objemu 1490 cm3 s výkonem 68 kW, který doplňuje elektromotor o výkonu 59 kW. Výsledkem je tak kombinovaný výkon 85 kW, o jehož přenos na přední kola se stará e-CVT převodovka.

Mazda 2 Hybrid je dostupná ve třech výbavových stupních: Pure, Agile a Select. Základní verze Pure, za cenu od 469.900 Kč, stojí na 15“ ocelových kolech, má halogenová přední světla a LED zadní svítilny, zeleně tónovaná skla nebo černé doplňky karoserie.

V kabině nabídne základní černé látkové čalounění, 7“ centrální displej, analogový tachometr, automatickou klimatizaci nebo sedadla dělená v poměru 60:40. Nechybí dálkový centrál, indikátor fungování hybridního systému, adaptivní tempomat, automatické přepínání světel a bohatá bezpečnostní výbava.

Za příplatek 27.000 Kč lze navíc přikoupit paket Plus, který přidá vyhřívaná přední sedadla i kůží čalouněný volant, koženou hlavici řadicí páky, zadní spoiler, 4 reproduktory namísto dvou, halogenové mlhovky, odhlučněné přední sklo, dešťový senzor a pár dalších příjemných drobností.

Vyšší výbava Agile startuje od ceny 511.900 Kč a oproti verzi Pure nabídne ve standardu 15“ hliníková kola, halogenové mlhovky, spoiler, 8“ centrální displej, parkovací kameru, Smart Keyless Entry systém a startování tlačítkem, vyhřívaná sedadla i kožený volant, 6 reproduktorů, lepší látkové čalounění nebo elektrická přední i zadní okna.

Za příplatek 30.000 korun nabídne automobilka paket Comfort, který obsahuje kompletní LED technologii světlometů, vyhřívání a sklápění zrcátek, čalounění kombinací látky a umělé kůže, sportovní sedadla, dvouzónovou klimatizaci, digitální tachometr a další příjemné drobnosti. Tento paket lze navíc vylepšit paketem Safety, který za dalších 26.000 Kč přidá přední a zadní parkovací senzory s funkcí brzdění, monitorování mrtvého úhlu nebo automatické stmívání vnitřního zrcátka.

Mazda 2 – technická data a české ceny   
Motor 1.5 Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 1490
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/ při ot/min] 68/5500
Točivý moment [N.m/ot.]  120/3600
Maximální výkon hybridního systému [kW] 85
Převodovka e-CVT
Emise CO2 [g/km] 87–92
Objem palivové nádrže [l] 36
Pohotovostní hmotnost, min./max., včetně řidiče [kg] 1085/1160
Celková hmotnost vozidla, max. [kg] 1615
Rozvor [mm] 2560
Rozměry (d x š x v) [mm] 3940 x 1745 x 1500
Objem zavazadlového prostoru [l] 286
Max. rychlost [km/h] 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 3,8–4,0
Cena Pure [Kč] 469.900
Cena  Agile [Kč] 511.900
Cena Select  [Kč] 588.900

Na vrcholu pak stojí model Select, který za cenu od 588.900 Kč nabídne 16“ litá kola, LED technologii světel, zatmavená zadní boční skla, elektrická vyhřívaná zrcátka, lakovanou přední masku, chromované lišty, sportovní sedadla čalounění látkou a umělou kůží, digitální tachometr, duální klimatizaci, LED osvětlení interiéru, Head-up displej, parkovací senzory, hlídání mrtvého úhlu, atd. Vrcholnou výbavu pak lze rozšířit už jen o paket Panoramatické střešní okno za 30.000 Kč, který zřejmě nepotřebuje delší popis.

Seznam příplatkové výbavy byste hledali marně – po vzory Toyoty jsou k dispozici pouze základní výbavy v kombinaci se jmenovanými příplatkovými pakety. Připlatit si lze za metalický/perleťový lak (+13.000 Kč), případně za prémiový metalický lak Northern White Pearl nebo Formal Red (+17.000 Kč).  Dostupná je také prodloužená záruka Premium +2 za 10.700 Kč. K ceně každého vozu je nicméně nutné připočíst ještě poplatek 9.500 Kč za „přípravu a aktivaci vozu v systémech Mazda“.

Teď už se ale pojďme podívat na srovnání s Toyotou, která nabízí hybridní Yaris s totožným motorem dokonce v pěti cenově odlišných výbavových stupních. Základní verze Active přitom začíná již od 470.000 Kč, zatímco vrcholná sportovně laděná verze GR Sport (neplést s GR Yarisem) startuje na cenovce od 585.000 Kč.

I základní Yaris Hybrid ve výbavě Active přitom nabízí 15“ ocelová kola, halogenové světlomety, automatickou klimatizaci, látkové čalounění, analogový rychloměr, 2 reproduktory, inteligentní tempomat a celkově prakticky identickou výbavu. V úplném základu je tak Mazda 2 Hybrid o stovku levnější. Poměrně bohatou výbavu (nikoliv přímo porovnatelnou s Toyotou) za nižší cenu si navíc Mazda udržuje i ve vyšších stupních.

Toyota ovšem namísto paketu rozšiřujícího základní výbavu přichází s výbavovým stupněm Comfort za cenu od 480.000 Kč, který lze dále rozšiřovat o pakety Style (+30.000 Kč) nebo Tech (+15.000 Kč). Style přitom do základní výbavy přinese i Bi-LED světlomety, 16“ litá kola, digitální rychloměr a otáčkoměr nebo zatmavená skla. Paket Tech pak nabídne vyhřívání manuálně nastavitelných sedadel s elektrickou bederní opěrkou, multimediální systém Touch 2 s 8“obrazovkou nebo 6 reproduktorů.

Kdo si ale potrpí na vyhřívání sedadel nebo volantu, musí u Toyoty sáhnout hlouběji do peněženky. Zatímco Mazda je schopná obojí nabídnout v rámci paketu Plus k již základní výbavě, u Toyoty je situace komplikovanější. Výhřev sedaček lze sice připlatit samostatně pro všechny výbavy, výhřev volantu je však dostupný jen v rámci paketu VIP od výbavy Executive.

Samotný paket VIP přijde na 45.000 Kč a dostupný je až od výbavy Executive, která startuje od 555.000 Kč. Od stejné výbavy je navíc pro Yaris dostupné i střešní okno, za které si zájemci připlatí v rámci paketu Skyview „jen“ 10.000 Kč. Toyota navíc nabízí například Bi-LED osvětlení

Ceny Toyota Yaris  1.5 Hybrid  
Motor 1.5 Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 1490
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/ot.] 68 (celkový 85)
Točivý moment [N.m/ot.]  120/3600
Převodovka e-CVT
Max. rychlost [km/h] 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 3,8
Cena Active [Kč] 470.000
Cena Comfort [Kč] 480.000
Cena Executive [Kč] 555.000
Cena Selection Style [Kč] 565.000
Cena GR Sport [Kč] 585.000

Detailní srovnání jednotlivých výbavy je s ohledem na zcela odlišný přístup k nabídce a příplatkovým paketům poněkud náročné, přesto je na první pohled patrné, že obě značky mohou nabídnout svým způsobem individuální přístup k vytváření výbav a cen, ve kterém si nemusí zcela konkurovat.

Ve prospěch Toyoty však může hrát rozmanitější nabídka, včetně několika prvků výbavy na přání, a především aktuální cenové zvýhodnění až 10.000 na vybrané modely/výbavy.Případné zájemce tak bude čekat poměrně dlouhé studování a porovnávání jednotlivých stupňů výbavy obou vozu. S ohledem na specifické preference pak zákazníci mohou najít výhodnější nabídku u obou značek.

Video se připravuje ...
Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - petr petrumr
15. 3. 2022 18:43
Re: výroba?
ve francii a v česku, yaris cross jen ve francii, je délkou nad 4m
14. 3. 2022 19:48
Re: Kapitulacia
Dejme tomu, Mazda showroom za barákem, do Toyoty daleko. Ale když kupuju roky Mazdy, tak proč si najednou koupit Toyotu s logem Mazdy ?
14. 3. 2022 19:47
Re: výroba?
Yaris se vyrábí v Kolíně, nevím teda jestli výhradně, ale vyrábí.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2022 18:24
Re: Kapitulacia
To je presne ten isty pripad ako aj toyotacke suzuki ... kto na to skoci ... sila
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2022 18:21
Re: výroba?
Niekde tam kde yaris... francuzsko?