Mazda 2 se chystá závodit! Speciál spaluje novou generaci bionafty
Mazda dokazuje svoje odhodlání zkoumat alternativní paliva a do japonské série vytrvalostních závodů nasadí Mazdu 2 spalující novou generaci bionafty. Sekundovat jí bude model MX-5 spalující tradiční palivo.
Japonská série vytrvalostních závodů cestovních vozů Super Taikyu Series se začala jezdit v roce 1991. Fanoušci ji znají také pod názvem S-Tai a tradičně ji mohou sledovat na šesti okruzích v Japonsku, které mají certifikaci FIA. Účastnit se může kdokoliv, tedy i amatérští jezdci, a v posledních letech se na startu objevují i vozy zahraničních týmů, především ze sousedních asijských zemí.
V sérii je stanoveno devět tříd – od ST-5 pro vozy s motory do objemu 1,5 litru až po ST-X pro vozy dle specifikace FIA GT3. Zvláštností je třída ST-Q pro speciální a experimentální vozy, které nemají závodní homologaci. Vzhledem ke svému charakteru se výsledky těchto vozů nepromítají do pořadí šampionátu. A právě v téhle třídě letos Mazda nasadí model 2 Bio concept se vznětovým motorem Skyactiv-D spalujícím novou generaci bionafty. Palivo je plně vyrobeno z biomasy a figuruje v nabídce společnosti Euglena pod názvem Susteo.
Pro nasazení ve třídě ST-5 Mazda připravila model MX-5 se základním 1,5litrovým zážehovým motorem Skyactiv-G. V obou případech se japonská automobilka spolehne na asistenci externích specialistů. A zatímco pro Mazdu 2 Bio concept se startovacím číslem 55 byli vybráni vlastní řidiči značky a najatí profesionální závodníci, do MX-5 s číslem 12 se budou moci posadit lokální jezdci.
Účastí v Super Taikyu Series chce Mazda ukázat, že spalovací motory mají prostor i v ekologičtější budoucnosti. A zároveň by ráda pomohla oživit v Japonsku zájem o motoristický sport. Nasazení modelu 2 Bio concept je také skvělým způsobem, jak dále otestovat novou generaci bionafty a rozšířit možnosti jejího využití.