Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid – Staromilská radost z řízení, jen trochu drahá

Ondřej Mára
Diskuze (57)

Modernizovaná Mazda 2 nabízí stylový design, příjemný interiér, bohatou výbavu a příjemně staromilský zážitek z řízení. Cena za tuhle kombinaci v malém městském balení však není zrovna skromná.

Design, interiér


Mazda 2 se v naší redakční garáži objevila naposledy v září roku 2018, kdy titulek hlásal „Jediná mazda do tří set“. Za tu dobu se však mnohé změnilo, což platí jak pro design vozu, tak pro jeho techniku, výbavu a také ceník.

Dvojková mazda totiž v červenci roku 2019 prošla modernizací, která byla na český trh uvedena v roce 2020. Na první pohled přitom modernizace nepřinesla žádné zásadní změny. Jde spíše o retuše, které dvojku více přiblížily modernímu designovému směru značky.

Při pohledu na příď zaujme výraznější maska chladiče s novou strukturou mřížky, na kterou elegantně navazují standardní LED světlomety. Ve vrcholné výbavě Revolution Top navíc Mazda 2 nabídne i adaptivní LED světlomety. Úpravou prošla také dolní část předního nárazníku, která nově nabídne jednoduchou mřížku, a boční otvory pro mlhovky nahradily chromované dekory.

Z profilu sice nevidíme žádné změny, tedy snad jen s výjimkou antény ve tvaru žraločí ploutve v laku karoserie (od výbavy Revolution), za poznámku však rozhodně stojí příplatkový šedý lak (+11.500 Kč). V základní výbavě stojí vůz na 15palcových ocelových kolech, v testované výbavě Revolutin však z podběhů září 16“ hliníková kola ve stříbrné barvě.

Vzadu automobilka lehce pozměnila design světel a také spodní tvary nárazníku, který i díky chromovaným dekorům (připomínajícím chromování na přídi) působí elegantněji. Tím však můžeme změny v exteriéru uzavřít a podívat se do kabiny.

Radost posedět

Ta se již před faceliftem lehce vymykala ze segmentu malých vozů jak zpracováním, tak volbou materiálů, skvělou ergonomií nebo bohatou výbavou. A na tom se naštěstí nic nezměnilo. Ostatně změny v kabině jsou možná ještě decentnější než úpravy exteriéru.

Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid

Při ohlášení modernizace se nicméně automobilka chlubila například upravenými sedadly, která by měla nabídnout vyšší oporu i komfort. Srovnání bohužel nejsem schopen nabídnout, pravdou však je, že jsou sedačky velmi příjemné a nabízí i dostatečné boční vedení. 

Standardně je vůz vybaven interiérem Core, tedy látkovým čalouněním a výplněmi dveří. V testované výbavě Revolution však sedadla sázela na kombinaci látky a kůže v odstínech modrá a šedá. Černou látkou s dvojitým prošíváním byly zdobené také výplně dveří, zatímco palubní desku zdobil pruh modré kůže. Na malé auto velmi působivý důraz na detail, který pomáhá vytvořit velmi příjemné prostředí.

Skvělý dojem nicméně umocňoval také nový volant, který si dvojka evidentně půjčila od dospělejších modelů. Jeho věnec padne skvěle do rukou, na jednoduchá tlačítka se příjemně zvyká a od výbavy Revolution je navíc standardně vyhřívaný. Za volantem vidíme klasické uspořádání budíků, kterému dominuje rychloměr obklopený menším otáčkoměrem a palubním počítačem. Možná jednoduché uspořádání, nicméně nádherně praktické a hlavně funkční.

Ostatně ve stejném duchu se nese celá kabina. Designéři nám stále nechali nastavení klimatizace klasickými otočnými voliči, přičemž pouze ve dvou základních výbavách je klimatizace manuální a od limitované výbavy Homura (první před Revolution) je již automatická.

Za zmínku a současně pochvalu stojí i infotainment HMI se sedmipalcovou obrazovku, kterou je možné u stojícího vozidla ovládat dotykově, zatímco za jízdy je potřeba využít jednoduchý otočný joystick ve středové konzole. Dnes stále unikátnější řešení, které je však za mě osobně nejbezpečnější a zřejmě i ergonomicky nejpovedenější.

V rámci modernizace se přitom infotainment HMI také naučil komunikovat s chytrými telefony, takže rozjede i bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto. Testovaný vůz však stejně dostal i příplatkový navigační systém GPS za 12.500 korun. Snad jako poslední drobnost v rámci modernizace pak ještě stojí za zmínku zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, opět součást výbavy od verze Revolution.

Jak už jsem přitom o pár odstavců výše nakousl, kromě vcelku bohaté výbavy, dobře zvolených materiálů a parádního zpracování nabídne dvojková Mazda také skvělou ergonomii. Sedadlo posuvné v šesti směrech a podélně i výškově nastavitelný volant (již od základu) nabízejí dostatek pohybu pro snadné hledání ideální řidičské pozice, vše je příjemně na dosah ruky a upřímně mě nenapadá nic zásadního, co bych mohl kabině vytknout.

Samozřejmě – jedná se o malý vůz, takže prostoru v druhé řadě není na rozdávání. Přesto nemůžu říct, že bych se sám za sebe nedokázal posadit. Kufr se standardním objemem 280 litrů pak také nepatří k největším, nicméně Mazda 2 kandiduje především na roli druhého auta v rodině a pro tu je vybavena víc než dostatečně. A to po všech směrech.

Motor, jízdní vlastnosti


Pořád ze staré školy

Pod kapotou Mazdy 2 nenajdete jinou motorizaci než 1,5litrový atmosférický čtyřválec. Ten je v základní verzi G75 naladěn na 55 kW (75 k), vyšší verze G90 nabízí již 66 kW (90 k) a vrcholná verze G115 Mild-hybrid až 85 kW (115 k).

Námi testovaná motorizace G90, tedy naladěná na nejvyšší výkon 66 kW, přitom nabízí nejširší možnost výběru. Motorizace je totiž dostupná s šestistupňovou manuální převodovkou, šestistupňovým automatem nebo šestistupňovým manuálem a mild-hybridním systémem M Hybrid, který byl jednou z novinek v rámci modernizace a který nám v týdnu dělal společnost.

Testovaná motorizace G90 M Hybrid je naladěna na nejvyšší výkon 66 kW (90 k) při 6000 min-1 a nejvyšší točivý momente 151 Nm je dostupný pří 3500 min-1. Maximální rychlost i čas akcelerace z 0 na 100 km/h odpovídá verzi bez elektrifikace, tedy 183 km/h a 9,8 sekundy, mild-hybrid ovšem láká na nižší emise (107 vs. 109 g/km) a také lepší kombinovanou spotřebu dle WLTP (4,7 vs. 4,8 l/100 km).

V praxi se přitom jedná o krásně starosvětský motor, který svým charakterem připomíná časy dávno minulé. Na rozdíl od turbem přeplňovaných maloobjemových motorů se třemi válci je potřeba tenhle atmosférický čtyřválec trošku honit do otáček, pokud po něm chcete trochu dynamiky. Není to však nic, co by vás mělo obtěžovat. Ba naopak.

Jak už jsme u vozů značky Mazda zvyklí, práce s manuální převodovkou a pedály je opět velmi příjemná. Stejně tak řazení a především podřazování. Kulisa řazení je přesná a dráhy poměrně krátké, převody dvojkové mazdy jsou však docela dlouhé, takže jakmile chcete předjíždět, případně se svižně prosmeknout dopravou, musíte mnohdy podřadit o dvě rychlosti. S rostoucími otáčkami je však z motoru vyloženě cítit rostoucí radost a chuť do života. Nejlépe se tak motor cítí ve středním a vyšším pásmu. Šestý rychlostní stupeň je pak vyloženě dálniční. Ostatně i na českém okreskovém maximu celkem dusí jakoukoliv ochotu motoru zrychlovat.

Přítomnost mild-hybridního systému by se podle automobilky měla projevit při řazení a akceleraci, kdy elektromotor dočasně zvyšuje točivý moment. Nejvíce však mild-hybridní systém s řemenem poháněným startér-generátorem a kondenzátorem oceníte při spínání systému stop-start. Motor je totiž schopen se zcela vypnout ještě kousek před zastavením, jeho naskakování je pak rychlé, plynulé a bez výraznějších vibrací.

Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid

Ostatně akustika kabiny stojí celkově za pochvalu – a není se čemu divit. Vždyť optimalizace hluku a vibrací v kabině patřila k dalším vylepšením v rámci modernizace. Vůz tak dokonce i ve vyšších rychlostech a na horších površích působí příjemně kultivovaně.

Nadšení z jízdy s Mazdou 2 mě přitom neopustilo ani při pohledu na informace o spotřebě paliva. Automobilkou avizované kombinované spotřeby 4,7 l/100 kilometru jsem sice nedosáhl, můj nejlepší výsledek 5,2 l/100 km k tomu však neměl zas tak daleko. Nicméně má dlouhodobá průměrná spotřeba při vracení vozu se pohybovala na úrovni 5,8 l/100 km, do čehož je však potřeba započíst i častější jízdu po městě a častější dynamickou jízdu po okreskách. Za mě tedy velice solidní výsledek.

Příjemný střed

Kromě příjemně charakterního motoru, který vysloveně volal po častém řazení a vytáčení, navíc dvojková mazda nabízí také velmi sympaticky naladěný podvozek. Ten se nijak nevtírá příliš komfortně měkkým nastavením, ale nabízí příjemný kompromis tuhosti a pohodlí. Bez starostí tak můžete jak zdolávat zpomalovací prahy, tak pokoušet štěstí v utažených zatáčkách.

Auto příjemně rychle reaguje na povely volantu a ochotně se vrhá do zatáček. Běžné nerovnosti zvládá překonávat relativně měkce, ve vyšších rychlostech už ale podvozek – zejména zadní náprava, působí lehce uskákaně. Na kvalitní okresce vás však tenhle spíše městský prcek dokáže překvapit nečekaným charismatem, které byste od něj na první pohled snad ani nečekali.

Velkým bonusem je navíc schopnost vozu pamatovat si vypnutí systému pro hlídání jízdy v pruzích, čímž po nastartování odpadá jedna starost. Chybějící ukazatel teploty vody/oleje navíc motor supluje alespoň malou ikonkou v přístrojovém štítu.

Závěr


Závěr

Modernizovaná Mazda 2 skvěle vypadá, nesmírně příjemně se v ní sedí a většinu času dokáže nabídnout až nečekanou radost z řízení, kterou byste od ní na první pohled snad ani nečekali. Za část svého kouzla přitom vděčí jak šikovně naladěnému podvozku, tak i unikátnímu přístupu k motorům, kdy 1,5litrovou čtyřválcovou atmosféru u podobně velkého modelu už jen tak nenajdete. Navíc s tak příjemným charakterem a řazením.

Daní za unikátní přístup a současně poměrně bohatou výbavu, ke které se u testovacího vozu připlácel jen metalický lak a navigační systém GPS, je však poměrně vysoká cena.

Zatímco naposledy testovaná Mazda 2 se základní konfigurací 1.5 Skyactiv-G75 (55 kW) Challenge startovala od ceny 296.400 Kč a byla tak jedinou mazdou do tří set tisíc, dnes startuje Mazda 2 ve výbavě Emotion G75 (55 kW) od cenovky 392.400 Kč.

Nutno přitom dodat, že již standardní výbava vozu je skutečně bohatá, design výrazný a jízdní zážitky ani základní verze jistě nebudou k zahození. Pokud si však budete chtít naplno vychutnat přínos modernizace a rozšířenou výbavu, budete muset sáhnout po testované výbavě Revolution, která začíná s klasickou (nikoliv mild-hybridní) motorizací G90 od částky 477.400 Kč.

Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid

Testovaný mild-hybrid pak začíná od 485.400 Kč a díky dvěma příplatkům se konečná cena vyšplhala nad hranici půl milionu. Při pohledu na konečnou cenovku si tak člověk navzdory bohaté výbavě a velmi příjemnému dojmu z Mazdy 2 říká, jestli to není na malé auto už trochu moc.

Nejlevnější verze modelu 392.400 Kč (Emotion G75)
Základ s testovaným motorem 415.400 Kč (Challenge G90)
Testovaný vůz bez příplatků 485.400 Kč (Revolution G90 Mild Hybrid)
Testovaný vůz s výbavou 509.400 Kč (Revolution G90 Mild Hybrid)

Plusy

  • Elegantní vhled
  • Komfortní kabina
  • Bohatá standardní výbava
  • Přijatelná spotřeba
  • Skvělé jízdní vlastnosti
  • Zpracování a ergonomie kabiny

Minusy

  • Omezené možnosti individualizace
  • Na horších silnicích tendence k uskakování
  • Pouze jeden motor
  • Vyšší cena
Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (57)

Doporučujeme

Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid
Cena základní sestavy 485 400 Kč
Výbava základní sestavy Elektronický stabilizační systém (DSC), Protiprokluzový systém (TCS), ABS+EBD+EBA, Signalizace nouzového brzdění (ESS), Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, Hlavové airbagy vpředu i vzadu, G-Vectoring Control Plus, Technologie i-Stop, Výškově a podélně nastavitelný volant, Startování pomocí tlačítka Start/Stop, MS) Asistent rozjezdu do kopce (HLA), Zatmavená zadní boční skla Systém sledování mrtvého úhlu (BSM), včetně systému sledování pohybu za vozidlem (RCTA), Systém hlídání jízdních pruhů (LKA), Zadní parkovací senzory, Vyhřívaná přední sedadla, Automatická klimatizace, Světelný a dešťový senzor, 16" hliníková kola, stříbrná (pneumatiky 185/60 R16), Elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek, Automatické ztmavování vnitřního zpětného, zrcátka Anténa ve tvaru žraločí ploutve (v barvě karoserie), Vyhřívaný volant, Systém pro prevenci čelního nárazu (SCBSḋF), Čalounění v kombinaci látka/kůže (modrá/šedá) Kč
Cena testované sestavy 509 400 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (11.500 Kč), Navigační systém GPS (12.500 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 151 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.7
Emise CO2: 107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 0
Objem nádrže (l): 44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1154 / 386
Rozměr pneu: 185/60 R16
Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4065
b) šířka (mm): 1983
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 2570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1063
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 615 / 881
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1352
l) šířka vzadu (mm): 1272
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - palix
22. 2. 2023 22:42
Re: Ma2
U 66 kW Mazdy je to jednoduché riešenie. Je možné ju odomknúť na plný výkon = 85 kW. Človek potom má lacnejšie auto (oproti silnejšej verzii), nižšiu poistku a rovnaký výkon.
Mimochodom... Ideálne je vyhnúť sa chiptuningovým firmám, ktoré Mazdy veľmi nerobia... ALE takéto "operácie" robí istý veľmi šikovný pán z nemenovaného Mazda fóra. Má už veľa spokojných "zákazníkov" - tiež som jedným z nich.

Dnes je Mazda v podstate jednou z mála automobiliek, ktorá robí poriadne motory...
Avatar - palix
22. 2. 2023 22:36
Re: Převodovka
"Záhadou" Mazdy je, že síce má 66 kW, ale pri povedzme cca 4000 ot. Motor má skutočný / plný výkon 85 kW (na tak malé auto je to doooosť). Dá sa odomknúť (cca 5 minút práce človeka, ktorý to vie). Motor Mazdy sa nedá porovnať so žiadnou inou atmosférou... Mimochodom slabší 55 kW motor už nie je rovnaký - sú tam rozdiely v dieloch...

Sám vlastním Mazdu 3 G120 = 88 kW (pri 4000 ot). Taktiež je to "uzamknutý" motor. Nedávno som ho nechal odomknúť, takže teraz má plných cca 120 kW. Spotreba podobná (ak sa jazdí podobne ako pred úpravou), výkon nad 4000 ot výrazne lepší. Okrem toho bol mierne upravený priebeh krútiaceho momentu v nižších otáčkach = auto je teraz ešte viac príjemné. Moja úprava je robená na 95 oktánový benzín. Pri použití 98 -ky je rozdiel výraznejší. Kto by to potom ale živil...

V každom prípade nová dvojka je drahá (ako kedysi 3-ka). Ale čo je dnes lacné?
Avatar - Mikesus
13. 5. 2022 07:48
Re: Zase ta spotřeba
Ja ted dal yaris ve firmě novému kolegovi jako služební. Jezdi s ním za 3.5, se služebním....
12. 5. 2022 12:52
Re: Stary model
Problém bol jedine v cene (a pre niekoho v absencii modernych asistencnych systemov kvoli starsej platforme).

Inak je to auto super v ramci svojej triedy - tiche, pohodlne, dobre jazdi, spolahlive, viezol som sa na nom niekolkokrat, aj ked nie ako vodic. Je to cistokrvny segment B, kto chce B+, t.j. male auto ako kompromisne rodinne auto, je tu i20 ci fabia.

Kym bolo za 11t a 13t EUR, tak sa aj OK predavalo, ked to dali na od 15t, predaje prestali existovat. Novy yaris za 20t podla mna ani nemusia vozit na predajnu...

P.S.
Tiez si nastvany byvaly zakaznik mazdy, ktory kasle na tu ich pseudopremiovost?:D Ja stale jazdim trojkou, aj najblizsich par rokov budem, ale nova mazda mi do domu uz nevkroci, maximalne nejaka jazdenka casom teoreticky...
Avatar - lamal
11. 5. 2022 16:49
Re: Zase ta spotřeba
bug copy..