Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
41
Fotogalerie

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.

Je to docela šrumec, světová premiéra čtrnáct dní dozadu, teď ta evropská v Praze a první auta se do Česka dostanou už v únoru. Nejdřív půjde o hatchback, v červnu se připojí, kdy se u obou karosářských variant začne prodávat taky přelomový „nafťák na benzin“. Tedy čtyřválec spalující benzin, v některých režimech ovšem zapalující směs nikoliv svíčkou, ale kompresním teplem ve válci (tedy vznětový princip). Výkon tohoto dvoulitru by měl být 181 koní.

Po americké premiéře jsme si nebyli jistí, jestli torzní příčka vytlačí zadní víceprvkové zavěšení u všech verzí, dnes jsme se dozvěděli, že tomu tak opravdu bude. O jízdní projev se prý obávat nemáme, novinkou je u trojky pohon všech kol (čtyřkolka se bude dodávat výhradně s motorem Skyactiv-X, tedy tím revolučním, a s karosérií hatchback).

Výchozím motorem bude benzinový dvoulitr s označením G122 a výkonem 90 kW a pak už kromě zmíněného Skyactivu-X najdeme v ceníku jenom naftu D116, tedy čtyřválcovou osmnáctistovku s výkonem 85 kW. Za automatickou převodovku připlatíte pětašedesát tisíc a pořídit si ji lze ke všem pohonným jednotkám.

Úplně nejlevnější nová Mazda 3 přijde na 520.900 Kč, v základní výbavě nechybí šestnáctipalcová litá kola, LED přední světlomety, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, head-up displej, elektrická boční okna, kolenní airbag, dálkový centrál, dešťový senzor, adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel, zadní parkovací senzory, bluetooth hadsfree nebo navigace. Slušná nálož. Chyběla by mi asi jenom automatická klimatizace, která je součástí verze lakonicky označené Plus. Přihodíte 33.500 Kč a kromě zmíněné klimošky dostanete ještě osmnáctipalcová litá kola, vyhřívané přední sedačky i volant, přední parkovací senzory a zadní kameru nebo samozatmívací zrcátka. A pak už tu jsou jenom specifikace GT a GT Plus, čímž přehled výbav končí. Díky nabídce paketů si však nová trojka polepšila na 66 nabízených verzí, předchůdce si musel vystačit se čtyřicítkou. Možnosti individualizace by tak měly být přeci jen širší.

Vznětová osmnáctistovka přijde minimálně na 574.900 Kč, za Skyactiv-X zaplatíte nejmíň 603.400 Kč, příplatek za sedan činí rovných 0 Kč. A jako poslední do party máme čtyřkolku v hatchbacku, počáteční výbavou GT a manuálem za 668.400 Kč. To by mělo být v tuto chvíli vše.

Naživo novinka působí opravdu mimořádně, hlavně díky mohutnému sloupku C, který na fotkách možná vypadá všelijak, ve skutečnosti je ale díky němu Mazda 3 nádherně svalnatá. Hatchback tak vlastně dost připomíná kupé, trojka je vzadu jakoby rozšířená. Tohle auto bude jednoznačně nepřehlédnutelné. Kupé se mi však vybavilo i na zadních sedačkách, na nohy jsem měl ještě přiměřeně místa, na hlavu však maximálně tak akorát a výhled ven byl… Řekněme, velice skromný. Usazený vzadu bych opravdu netipoval, že hatchback na délku měří 4459 mm a rozvor dosahuje 2725 mm. Taková ta daň za krásu.

Musím ale říct, že přístup Mazdy je osvěžující. Zatímco u některých značek máte při představování nových modelů pocit, že se za tu obskurní spalovací techniku pomalu stydí a stříhají metr do vytouženého nástupu elektromobilů, Mazda pořád mluví o řízení, benzinu, naftě… Sympatické.