Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Martin Machala Martin Machala 13. 12. 2018
41
170
Zobrazit náhledy (41)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.

Je to docela šrumec, světová premiéra čtrnáct dní dozadu, teď ta evropská v Praze a první auta se do Česka dostanou už v únoru. Nejdřív půjde o hatchback, v červnu se připojí, kdy se u obou karosářských variant začne prodávat taky přelomový „nafťák na benzin“. Tedy čtyřválec spalující benzin, v některých režimech ovšem zapalující směs nikoliv svíčkou, ale kompresním teplem ve válci (tedy vznětový princip). Výkon tohoto dvoulitru by měl být 181 koní.

Po americké premiéře jsme si nebyli jistí, jestli torzní příčka vytlačí zadní víceprvkové zavěšení u všech verzí, dnes jsme se dozvěděli, že tomu tak opravdu bude. O jízdní projev se prý obávat nemáme, novinkou je u trojky pohon všech kol (čtyřkolka se bude dodávat výhradně s motorem Skyactiv-X, tedy tím revolučním, a s karosérií hatchback).

Výchozím motorem bude benzinový dvoulitr s označením G122 a výkonem 90 kW a pak už kromě zmíněného Skyactivu-X najdeme v ceníku jenom naftu D116, tedy čtyřválcovou osmnáctistovku s výkonem 85 kW. Za automatickou převodovku připlatíte pětašedesát tisíc a pořídit si ji lze ke všem pohonným jednotkám.

Úplně nejlevnější nová Mazda 3 přijde na 520.900 Kč, v základní výbavě nechybí šestnáctipalcová litá kola, LED přední světlomety, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, head-up displej, elektrická boční okna, kolenní airbag, dálkový centrál, dešťový senzor, adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel, zadní parkovací senzory, bluetooth hadsfree nebo navigace. Slušná nálož. Chyběla by mi asi jenom automatická klimatizace, která je součástí verze lakonicky označené Plus. Přihodíte 33.500 Kč a kromě zmíněné klimošky dostanete ještě osmnáctipalcová litá kola, vyhřívané přední sedačky i volant, přední parkovací senzory a zadní kameru nebo samozatmívací zrcátka. A pak už tu jsou jenom specifikace GT a GT Plus, čímž přehled výbav končí. Díky nabídce paketů si však nová trojka polepšila na 66 nabízených verzí, předchůdce si musel vystačit se čtyřicítkou. Možnosti individualizace by tak měly být přeci jen širší.

Vznětová osmnáctistovka přijde minimálně na 574.900 Kč, za Skyactiv-X zaplatíte nejmíň 603.400 Kč, příplatek za sedan činí rovných 0 Kč. A jako poslední do party máme čtyřkolku v hatchbacku, počáteční výbavou GT a manuálem za 668.400 Kč. To by mělo být v tuto chvíli vše.

Naživo novinka působí opravdu mimořádně, hlavně díky mohutnému sloupku C, který na fotkách možná vypadá všelijak, ve skutečnosti je ale díky němu Mazda 3 nádherně svalnatá. Hatchback tak vlastně dost připomíná kupé, trojka je vzadu jakoby rozšířená. Tohle auto bude jednoznačně nepřehlédnutelné. Kupé se mi však vybavilo i na zadních sedačkách, na nohy jsem měl ještě přiměřeně místa, na hlavu však maximálně tak akorát a výhled ven byl… Řekněme, velice skromný. Usazený vzadu bych opravdu netipoval, že hatchback na délku měří 4459 mm a rozvor dosahuje 2725 mm. Taková ta daň za krásu.

Musím ale říct, že přístup Mazdy je osvěžující. Zatímco u některých značek máte při představování nových modelů pocit, že se za tu obskurní spalovací techniku pomalu stydí a stříhají metr do vytouženého nástupu elektromobilů, Mazda pořád mluví o řízení, benzinu, naftě… Sympatické.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Zkušenost
marekhr
| 20. 12. 2018
Skús robiť Mystery shopping - aj zaplatené za to dostaneš a vyskúšaš si autá aj predajcov. Ja to robím bežne súkromne ale poznám aj osoby čo im za to platia. Zmeny sa dejú aj v Mazde - pri poslednom servise už mal servisák osobnejší prístup aj auto na parkovisku musel odovzdať s komentárom a venovať sa od začiatku až do konca. Ale inak aj s predajcom Mazdy v Prešove doteraz len pozitívne skúsenosti. V Košiciach sú príliš naveľa predajcovia a servis horší. Zatiaľ spokojnosť aj s predajcom Mitsubishi v Košiciach, mohol som kúpiť síce v Prešove kde predávaju Mazdy aj Mitsubishi spolu ale tak Košice vyhrali. Keby že chceš viac skúsenosti tak ti opíšem aj iných predajcov Kie, Mercedesu, BMW a iných značiek, mám pochodených skoro všetkých aj s testovaním áut. V Toyote som vyskúšal všetky hybridné modely okrem pre mňa nepraktickej dizajnovky CH-R. Najťažsie bolo nájsť Prius+ 7 miestne, musel som ísť až do Komárna za dovozcom od nemeckého dealera aby som si ju vyskúšal, ale nepraktické auto to je.
Avatar - Emel
vykon chybi, ale...
Emel
| 16. 12. 2018
To je asi spíš vždycky o řidiči. Náskok 15k ve výkonu podle mě nestačí úplně na pokrytí deficitu 40Nm, ale obecně jsou tyhle dva motory vyrovnané a asi bych sáhl po Sky.

Já zvyklý řadit jsem, v RX-8 nic jiného nezbývá :-) . Jenže u RX-8 je to něco jiného, to je auto pro zábavu a tam tolik neva když ho člověk musí držet nad 5000. A hlavně... když už ho nad 5000 držíš, tak pak taky jede. Ždímat 2.0 v Ma6 a být odměněn průměrnou dynamikou mě už tolik nebralo... v trojce by to mohlo být lepší.
Avatar - Emel
vykon chybi, ale...
Emel
| 16. 12. 2018
Ty ses ptal na auto 220k a 350Nm... a to jsou holt hothatche z doby před cca. 5 lety. Mně šestka tehdy (tj. 2012 myslím, když jsem vybíral první auto) nepřišla o tolik pohodlnější než Octa RS. Hluk byl podobný, Octavia byla o něco tvrdší... ale ve srovnání s Ma6 na 19" (což je pro 2.0G 165k nutnost) ne o moc. Odhlučnění se pak zlepšilo s faceliftem. Každopádně Mazdě v kompaktu chyběl i konkurent o level níž, 1.8TSI je taky nad možnosti 2.0G.

Insignii 2.0T 4x4 jsem loni v březnu kupoval s cenou mírně přes 800 s DPH v takové normální výbavě - metalíza, LED světla, Ergo sedačka (látková), navi, bose audio, senzory všude, kamera, vyhřívané sedačky+sklo+volant, bezklíč, laminovaná skla... ale bez fůry asistentů, jen na 18", bez HUDu. Pokud bys chtěl kůži a asistenty a tak, tak by to šplhalo výš... jenže já nechci ani jedno z toho.
Avatar - palix
Až na ty pidi boční okna...
palix
| 16. 12. 2018
Ak mám pravdu povedať, od novej Mazdy 3 by ma odradila zadná náprava a cena. To už by som sa pozeral po Honde Civic sedan 1,5 turbo v rozumnej výbave. Síce o dosť väčšie auto, čo som videl naživo, ale cena je celkom OK - hlavne ak sú akcie v Honde.
Avatar - palix
Slušná cena
palix
| 16. 12. 2018
Pri pohľade na ceny novej Mazdy 3 už tieto auta nebudú veľmi konkurenčné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku