Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 Accessories Design Concept: Tovární tuning pro Chicago

Michal Fokt
Diskuze (3)
Čekali jsme, že se Mazda v Chicagu konečně pochlubí s finální specifikací MX-5. Namísto toho tu máme koncept s bodykitem, výkon dvoulitru ale už konečně známe!

Mazda ví, že už nás má jisté, tak teď dělá drahoty. Najít někoho, komu by se nelíbila čtvrtá generace MX-5, je velmi nesnadné (jakkoli je jasné, že se teď v diskuzi objeví alepsoň deset těch, které "vůbec nezaujala") a tak teď celý petrolheadský svět čeká, jak moc kompatibilní bude s dravým vzhledem dynamika vozu.

Že základní verze s motorem 1.5 nebude žádný divoch, už víme, ale jak na tom bude s napětím očekávaný dvoulitr? Mazda teď už skutečně přestala dělat tajnosti a prozradila, že 2.0 Skyactiv-G bude mít 158 koní (116 kW) a točivý moment 200 N.m, což je v případě obou parametrů rozhodně méně, než se čekalo. Otázkou tak jen zůstává, jestli evropská verze nedostane díky palivům s vyšším oktanovým číslem pár koní navíc.

Japonci se ovšem nespokojili jen se suchým oznámením výkonu dvoulitru a přivezli na autosalon studii MX-5 Accessories Design Concept. Jedná se o auto v bílém laku Ceramic Metallic, které je inspirováno závodní verzí pro MX-5 Global Cup - pyšní se předním lipem, decentními prahovými lištami, spoilerem zadního nárazníku a křidélkem na víku kufru. Jsou to sice drobnosti, ale už tak agresivní MX-5 dávají další body k dobru.

Japonci auto navíc ještě postavili na černá kola BBS s pneumatikami 205/45 R 17 a vybavili červenými brzdovými třmeny Brembo. Na fotkách sice není, ale Mazda prý k autu ukázala i karbonový nosič na víko kufru s přídavným brzdovým světlem. Zatím není známo, zda se celá sada dostane do nabídky příslušenství, ale doufejme, že ano.

Michal Fokt
Diskuze (3)
17. 2. 2015 11:46
Re: A jak je to s hmotností?
Tak ale v EU má zase ten dvojliter 165k. Pri tej hmotnosti super.
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 2. 2015 09:29
Re: A jak je to s hmotností?
Dvoulitr by měl být o kousek těžší, takže poměr bude kousíček horší... Navíc předpokládám, že v EU budem mít s dvoulitrem automaticky všechnu výbavu a větší kola, takže to bude nakonec tipuju nějakých 1040 - 1050..
Avatar - Uživatel_5340709
14. 2. 2015 19:50
A jak je to s hmotností?
Pořád si dvoulitr zachovává hmotnost tunu, protože potom by to bylo 158 k na tunu a to by nebylo špatné. Ale jisté obavy pořád visí ve vzduchu. :-|