Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 pro Japonsko má 131 koní a váží rovnou tunu

Jan Mička Jan Mička 30. 1. 2015 • 19:52
97
9
Zobrazit náhledy (97)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Mazdu MX-5 jsme poprvé viděli již loni na podzim, ani do dnešního dne však nebylo jasno o výkonech motorů.

Mazda MX-5 (ND) byla zcela oprávněně středem pozornosti pařížského stánku japonské automobilky. Přestože jsme si vůz osahali, získali jeho rozměry, a v rámci rozhovoru s tiskovou mluvčí českého zastoupení zjistili, jaké motory najdeme pod kapotami evropských vozů, stále nevíme nic o jejich výkonech.

Kultovní roadster bude v Evropě nabízen s agregáty 1.5 Skyactiv-G a 2.0 Skyactiv-G (v Americe pouze s dvoulitrem). Dnešní zprávou se spekulace o výkonu silnějšího z nich neprolomí (hovoří se o 155 koních), díky novým informacím, které poskytla ve své tiskové zprávě samotná automobilka, však známe podrobnosti k patnáctistovce pro japonský trh.

S ohledem na pohotovostní hmotnost 1000 kilogramů nepůsobí 96 kW (131 koní) základního motoru nikterak podměrečně. Čtyřválec jich navíc dosahuje až v 7000 otáčkách za minutu, takže o slastný pocit z vytáčení nebude nouze. Točivý moment má hodnotu 150 N.m a zasahuje ve 4.800 min-1, nic dramatického, avšak nikterak nudného, tedy Japonci čekat nemohou.

Pohled na podvozek nám Mazda poskytla již v Paříži. Pro úplnost uvedeme, že vpředu najdeme dvojité lichoběžníky a vzadu pětiprvkovou nápravu. Nejnovější materiály stále nehovoří o dynamických hodnotách, spolehnout se však můžeme na přítomnost šestistupňové manuální převodovky Skyactiv-MT. Více bychom měli vědět po představení vozu na únorovém autosalonu v Chicagu.

Související články

Témata
Avatar - anti99
1. 2. 2015 06:17
Re: hmm
uz boli prve jazdy v barcelone aj s udajmi o vykone:
[odkaz]
Avatar - cerrbion
31. 1. 2015 18:37
Re: výkon zatiaľ ok
výkon podle mě v dnešní době ok není, 130 koní bylo v tunovém roadsteru Ok před 20ti lety, jak jsem psal v minulé diskuzi o MX5 ve srovnání např k Barchettě. Je divná doba auta podmotorovávat jako BRZ/GT86. 1.5ka tam nemá vůbec co dělat a je to krok zpět, 2.0 165 základ, 2.0 a 200 koní top model, to by bylo adekvátní.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: hmm
mikey - přesně tak. Podle mě to bude nejpovedenější generace Miaty, pokud Mazda zvládla elektrický posilovač, tak tam je vše prakticky dobře, pokud ne, rád se poučím. Některé komentáře nechápu, když o tom nic nevím, tak to nekomentuju...
31. 1. 2015 11:29
Re: hmm
Samozrejme, beriem že sa ti nemusí páčiť. Vec vkusu, podľa mňa to je najkrajšia generácia. Môže sa ti zdať slabá, počkáme si na oficiálne údaje. Ale filozofila MX-5 bola vždy v jednoduchosti - atmosféra, manuálna prevodovka. Žiadne turbo, kompresor, hybrid, dvojspojkový automat a podobne. To čo napísal StenLi toto všetko popiera. A porovnávať to s BMW 30i, s ktorým je podobnosť akurát asi len v tom, že je to dvojsedadlový roadster... :-)
31. 1. 2015 09:33
Re: hmm
ja treba fanosuskem MX5 jsem a soucasnou MX5 nechapu, i predchozi 3 generace me pripada lepsi nez ta co vidime na fotkach, a 2 generaci je tohle jeste vzdalenejsi, ale rekl bych spise negativne, jako fanousek MX5 bych do tohohle nesel a radsi si opet poridil 2 generaci
Články odjinud