Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 pro Japonsko má 131 koní a váží rovnou tunu

Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5
97 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (9)
Mazdu MX-5 jsme poprvé viděli již loni na podzim, ani do dnešního dne však nebylo jasno o výkonech motorů.

Mazda MX-5 (ND) byla zcela oprávněně středem pozornosti pařížského stánku japonské automobilky. Přestože jsme si vůz osahali, získali jeho rozměry, a v rámci rozhovoru s tiskovou mluvčí českého zastoupení zjistili, jaké motory najdeme pod kapotami evropských vozů, stále nevíme nic o jejich výkonech.

Kultovní roadster bude v Evropě nabízen s agregáty 1.5 Skyactiv-G a 2.0 Skyactiv-G (v Americe pouze s dvoulitrem). Dnešní zprávou se spekulace o výkonu silnějšího z nich neprolomí (hovoří se o 155 koních), díky novým informacím, které poskytla ve své tiskové zprávě samotná automobilka, však známe podrobnosti k patnáctistovce pro japonský trh.

S ohledem na pohotovostní hmotnost 1000 kilogramů nepůsobí 96 kW (131 koní) základního motoru nikterak podměrečně. Čtyřválec jich navíc dosahuje až v 7000 otáčkách za minutu, takže o slastný pocit z vytáčení nebude nouze. Točivý moment má hodnotu 150 N.m a zasahuje ve 4.800 min-1, nic dramatického, avšak nikterak nudného, tedy Japonci čekat nemohou.

Pohled na podvozek nám Mazda poskytla již v Paříži. Pro úplnost uvedeme, že vpředu najdeme dvojité lichoběžníky a vzadu pětiprvkovou nápravu. Nejnovější materiály stále nehovoří o dynamických hodnotách, spolehnout se však můžeme na přítomnost šestistupňové manuální převodovky Skyactiv-MT. Více bychom měli vědět po představení vozu na únorovém autosalonu v Chicagu.

Vstoupit do diskuze (9)