Mazda Takeri: Koncept nové 6 přijede do Ženevy
Mazda na ženevském výstavišti Palexpo ukáže evropským zákazníkům studii Takeri, která je předzvěstí nové generace Mazdy 6. Automobil využívající kompletní balíček techniky Skyactiv měl světovou premiéru na loňském autosalonu v Tokiu.
Jedním z unikátů Mazdy Takeri je nový systém rekuperace brzdné energie, takzvaný i-ELOOP, jehož předností je to, že ukládá elektrickou energii do kondenzátoru. Díky tomu může i-ELOOP ukládat velké objemy elektřiny, na rozdíl od baterií lze kondenzátor rychle nabít a vybít, podle Mazdy v řádu několika sekund. Navíc nedochází ke snížení kapacity jako při častém užívání akumulátorů.
Designový směr, který Takeri ukazuje, by měl být základem exteriéru pro novou šestku. Základem pro ni však bude i vnitřně, například bude využívat technologie a techniku vyjádřené pojmem Skyactiv.
Více než 4,8 metru dlouhá studie je poháněna 2,2litrovou vznětovou jednotkou Skyactiv-D, která spolupracuje se šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Podle Mazdy ujede Takeri díky úspornému motoru na jednu nádrž zhruba 1.500 km. Síla motoru je posílána na přední kola.
Nová generace Mazdy6 má být podle zákulisních informací vyráběna ve čtyřech karosářských verzích – jako sedan, liftback, kombi a kupé. První tři jmenované se začnou zřejmě prodávat v roce 2013, kupé má následovat o rok později.
Mazda bude v Palexpu dále prezentovat model MX-5 ve speciální edici Spring 2012 (se jménem edice Venture ve Velké Británii). Automobil bude nabízen ve čtyřech lacích karoserie – ebenové Radiant, perleťové bílé, šedé Metropolitan a černé Brilliant, které doplní chromované detaily. Uvnitř bude hnědá kůže Havana a především integrovaný navigační systém.
Po boku Takeri a MX-5 Spring 2012 bude v Ženevě vystaven crossover CX-5, který se na českém trhu začne prodávat letos na jaře. Pod kapotu si najdou cestu dvě zcela nové konstrukce: zážehový 2,0 Skyactiv-G (ve verzích se 121 kW a 118 kW) a turbodiesel 2,2 Skyactiv-D (110 kW a 129 kW).