Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Takeri: Koncept nové 6 přijede do Ženevy

David Bureš
Diskuze (54)
Ještě před samotnou evropskou premiérou Mazda zveřejnila nové fotografie konceptu Takeri.

Mazda na ženevském výstavišti Palexpo ukáže evropským zákazníkům studii Takeri, která je předzvěstí nové generace Mazdy 6. Automobil využívající kompletní balíček techniky Skyactiv měl světovou premiéru na loňském autosalonu v Tokiu.

Jedním z unikátů Mazdy Takeri je nový systém rekuperace brzdné energie, takzvaný i-ELOOP, jehož předností je to, že ukládá elektrickou energii do kondenzátoru. Díky tomu může i-ELOOP ukládat velké objemy elektřiny, na rozdíl od baterií lze kondenzátor rychle nabít a vybít, podle Mazdy v řádu několika sekund. Navíc nedochází ke snížení kapacity jako při častém užívání akumulátorů.

Designový směr, který Takeri ukazuje, by měl být základem exteriéru pro novou šestku. Základem pro ni však bude i vnitřně, například bude využívat technologie a techniku vyjádřené pojmem Skyactiv.

Více než 4,8 metru dlouhá studie je poháněna 2,2litrovou vznětovou jednotkou Skyactiv-D, která spolupracuje se šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Podle Mazdy ujede Takeri díky úspornému motoru na jednu nádrž zhruba 1.500 km. Síla motoru je posílána na přední kola.

Nová generace Mazdy6 má být podle zákulisních informací vyráběna ve čtyřech karosářských verzích – jako sedan, liftback, kombi a kupé. První tři jmenované se začnou zřejmě prodávat v roce 2013, kupé má následovat o rok později.

Mazda bude v Palexpu dále prezentovat model MX-5 ve speciální edici Spring 2012 (se jménem edice Venture ve Velké Británii). Automobil bude nabízen ve čtyřech lacích karoserie – ebenové Radiant, perleťové bílé, šedé Metropolitan a černé Brilliant, které doplní chromované detaily. Uvnitř bude hnědá kůže Havana a především integrovaný navigační systém.

Po boku Takeri a MX-5 Spring 2012 bude v Ženevě vystaven crossover CX-5, který se na českém trhu začne prodávat letos na jaře. Pod kapotu si najdou cestu dvě zcela nové konstrukce: zážehový 2,0 Skyactiv-G (ve verzích se 121 kW a 118 kW) a turbodiesel 2,2 Skyactiv-D (110 kW a 129 kW).

David Bureš
Diskuze (54)
19. 2. 2012 20:41
Re: Mazda medzi Ázijcami nemá teraz konkurenciu
Moc moc podařený design! Kdyby takových aut jezdilo i u nás víc.. Ale nesouhlasím že je bez konkurence. Mně se víc líbí současný Accord než dosavadní Šestka. Takže myslím, že příští Accord bude výrazná konkurence týhle Mazdy.

Designu zdar!

17. 2. 2012 10:48
Re: doufám v nezměny
děkuju za vyčerpávající info, je vidět že se vyznáš, narozdíl ode mě:-) :yes: Já jsem pořádně nahluchlej, takže poznám akorát tak rozdíl mezi špatnym a slušnym zvukem, ale to je tak vše >:-[]
Avatar - Shr3k
17. 2. 2012 10:39
Re: doufám v nezměny
V porovnání se základní ozvučením - o tom není pochyb, to jsou nebe a dudy. :yes: Ještě doposud se mi někde ve sklepě válí krabice s dvěma sadami reproduktorů z mých minulých mazd. :-)

Ad Škoda a BMW, nojo, to je to hraní si na počty reproduktorů.

Já ten přídavný BOSE zesilovač a o něco lepší reproduktory s případným subwooferem beru prostě jako slušný standard, který se dá poslouchat do středních hlasitostí. Vynášet do nebe ovšem nijak netřeba, je to prostě "BOSE zvuk". Ta firma je pověstná tím, že zásadně nikde neuvádí parametry krom nějakých pseudovýkonů a díky několika trikům dělá ten zdánlivě úžasný zvuk.

Pár triků klidně uvedu:
- zesilovač jede do 2 Ohm zátěže, tudíž má zdánlivě větší výkon, vykoupený ovšem vysokým zkreslením v limitaci (při vyšší hlasitosti)
- aby to zkreslení nebylo tak hrozně slyšitelné, používá se proměnlivá ekvalizační křivka, tzn. na malé hlasitosti velký "loudness", zdůrazněné basy a výšky, představte si domácí hifi s ekvalizérem nastaveným jako "U". Při vyšší hlasitosti se křivka obrací a je z ní "n", takže naopak žádné basy a výšky (tam by byly slyšet ty obdelníky, putující v tu chvíli ze zesilovače). Krom toho je tento DSP v každém zesilovači BOSE na míru nastaven interiéru každého auta (což je přínosná činnost). Nedělá se sice rozdíl mezi např. čalounění kůží a výbavou se střešním oknem (což jsou dva největší faktory, které krom obsazení cestujícími ovlivňují akustiku), ale alespoň, že tak. Podobě pracují i DSP i u dalších levnějších OEM systémů.
- samotný zdroj, ze kterého to všechno leze do BOSE zesilovače, rádio FMS (Ford Mazda Sanyo), je pro BOSE i neBOSE prakticky stejné (stejně průměrné).
17. 2. 2012 09:32
Re: doufám v nezměny
Tak v mazdě šest jsem ho slyšel možná jednou, ale v cx-7 si vůbec nestěžuju, obzvláště v porovnání se základním ozvučením. Jinak jsem vážně spokojen co můžu porovnat například s boston acoustics v 300C, příplatkovym škodováckym soundsystémem s 12ti repro nebo LOGIC 7 Surround Sound System v trojkovym bmw
16. 2. 2012 23:36
toto, damy a pani
je samostatna dizajnova liga!! toto je sex na kolesach!! ak sa toho ti japonci pred seriovou vyrobou este nejako dotknu, tak si zmaria sancu strcit do vacku vsetky bmw, jaguare, alfy a ine dost podarene dizajny