Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren 600LT oficiálně: 592 koní se závodními ambicemi, které mohou na běžné silnice!

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Automobilka z Wokingu představuje svůj nejnovější výtvor: McLaren 600LT s odlehčenou karoserií, vyspělejší aerodynamikou a sportovně-elegantním designem.

Britská automobilka ukazuje světu nový model 600LT. Inspirovaná McLarenem 675LT je novinka dalším pokračovatelem mezi „Longtaily“ a má vynikat na silnicích i závodních okruzích. Zařazení vozu uzpůsobili tvůrci i vzhled, auto má o 74 mm prodlouženou karoserii, agresivnější vzezření, přepracovaný zadní difuzor a pevný zadní spoiler. Automobilka uvádí, že ve srovnání s McLarenem 570S Coupé se liší více než 23 % všech dílů.

Se stejným modelem porovnává britská značka i hmotnost, která je zredukována o nemalých 96 kilogramů. Pomáhá tomu odlehčená architektura a karoserie z karbonových vláken, která kromě snížení hmotnosti přináší i optimální aerodynamický výkon. Třešničkou je pak jedinečný výfukový systém se dvěma otvory v horní části zádě. A prý umí i parádní zvuk!

Minimalistický interiér je zaměřený na závodní tratě. Nechybí sedačky Carbon Fiber Racing, které jsme prvně mohli vidět na McLarenu P1, na mnoha místech naleznete příjemnou alcantaru. Můžete mít i extrémně lehké sedačky z uhlíkových vláken vyvinuté pro McLaren Senna. Tým McLaren Special Operations (MSO) nabízí i další možnosti snížení hmotnosti včetně střechy či blatníků z uhlíkových vláken. Se všemi těmito úpravami bude mít váš McLaren 600LT suchou hmotnost pouhých 1247 kilogramů.

Sportovnímu vzezření pochopitelně odpovídá i technika v útrobách. Model dostal V8 biturbo s objemem 3,8 litru, které dostalo vylepšený chladicí systém a výfuk se sníženým protitlakem. Pohonná jednotka poskytuje výkon 592 koňských sil a 620 N.m točivého momentu.

McLaren samozřejmě slibuje i parádní jízdní vlastnosti, kterým napomáhá přepracované zavěšení, odlehčený brzdový systém a na míru šité pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R. Dále se řidič má těšit na zesílené reakce na sešlápnutí pedálů. Koncovky výfuku se nachází přímo za zády posádky, aby famózní zvuk putoval rovnou do kabiny.

„Longtail“ se u McLarenu prvně objevil s vozem F1 GTR v roce 1997, tehdy vzniklo jen devět kusů. Britská společnost myšlenku znovu oživila na ženevském autosalonu v roce 2015, kde byl světu představen model 675LT Coupé. Opět se stejnou filosofií: minimalizace hmotnosti, maximalizace aerodynamiky včetně zadního spoileru a konečně jízda orientovaná na požitek řidiče.

McLaren následně reagoval na poptávku po kupé provedením Spider, které umožňovalo jízdu s otevřeným nebem nad hlavou. Po pětistovce limitovaných kusů se zaprášilo během dvou týdnů.

Také nabídka nejnovějšího díla britské značky bude přísně omezena. Výroba odstartuje v říjnu 2018 a potrvá něco kolem 12 měsíců, ruční sestavení proběhne jak jinak než ve Wokingu. Záleží na dostupnosti a výbavě, nicméně McLaren uvádí, že ceník modelu bude startovat na částce 185.500 britských liber, což v přepočtu dělá něco přes 5,4 milionu korun. Součástí je i akce Pure McLaren Road Traveler Day na závodním okruhu pod drobnohledem profesionálů.

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Avatar - praděda7
28. 6. 2018 16:07
Hlavně
ten titulek nepřekládat do angličtiny. Jinak se toho chytí nějaký dobroser v Bruselu a nastaví tomu autu stopku.... :-!