Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren Artura nabírá další zpoždění, důvod nepřekvapí

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Zahájení dodávek dlouho očekávaného plug-in hybridního supersportu se již potřetí posouvá o několik měsíců. Důvod ovšem nepřekvapí.

Čipová krize sice postila celý automobilový průmysl, prémiové automobilky však dílky pomalejší výrobě menšího množství modelů nezasáhla tak drtivě. V případě automobilky McLaren si však podle informací kolegů z Automotive News vyžádá již třetí odklad dodávek očekávaného plug-in hybridního supersportu Artura.

Zatímco původně automobilka očekávala, že za rok 2022 doručí téměř 40 procent objednaných vozů, podle současných odhadů začnou dodávky až v průběhu července tohoto roku – tedy s několikaměsíčním zpožděním.

Video se připravuje ...

Důvodem by přitom měly být (nepřekvapivě) nedostatečné zásoby čipů, které se proto automobilka rozhodla přesměrovat na výrobu výdělečnějších modelů, jako je McLaren Elva nebo 765LT Spider.

Samotná automobilka sice informace kolegů z Automotive News nepotvrdila, její mluvčí Roger Ormisher však uvedl: „V otázce zastavení produkce jsme vydrželi déle než ostatní, nyní ale bohužel vyschly i naše zásoby čipů“. Z toho důvodu měl McLaren omezit výrobu a posunout dodávky modelu Artura.

Ormisher ovšem povzbudivě dodal, že problém nebude dlouhodobý a věci se pomalu začínají vracet do normálu. Sluší se však připomenout, že podle nejnovějších odhadů neskončí čipová krize s rokem 2022, ale protáhne se i do roku následujícího.

McLaren Artura, představený již v únoru, je přitom pro automobilku poměrně významným vozem, neboť se jedná o „první sériově vyráběný vysoce-výkonný hybridní supersport“ značky. Model navíc stojí na nové platformě MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture), která vznikala právě s ohledem na elektrifikované pohonné ústrojí.

Pod kapotou modelu Artura je pak uložen 3,0litrový motor V6 v kombinaci s elektromotorem a bateriemi s kapacitou 7,4 kWh, které zaručí čistě elektrický dojezd až 31 km. Zajímavější je ovšem kombinovaný výkon 500 kW a 720 Nm, díky čemuž vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a uhání až 330 km/h.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - lyon667
31. 12. 2021 09:19
Re: A nebo taky ne
Jenže čipy se nekupují tak, že příjdeš do sámošky, hodíš na stůl balík stodolarovek a řekneš si o dvacet kilo FPGA. Výrobní kapacity jsou nasmlouvané rok dva dopředu a pokud se náhodou nějaká kapacita neuvolní, máš prostě smůlu.
30. 12. 2021 19:19
A nebo taky ne
Produkce nekde 4500 aut za rok a cena za kus / marze takova, ze jim to neverim … :-! Muzou preplatit kazdy cip klidne 100 nasobkem a zakaznik to rad zaplati.
Druha miznost je, ze jsou neschopni, a to jim taky nezeru.

Tudiz je problem nekde jinde.