Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren potvrdil nástupce hypersportu P1. Má dobrou i špatnou zprávu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 4. 2020 • 21:55
62
Zobrazit náhledy (62)
McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1

Šéf britské značky si stojí za názorem, že elektromobily na okruh nepatří. Přesto se připravovaný hypersport McLarenu elektrifikaci nevyhne.

O nástupci McLarenu P1 se už nějaký ten pátek hovoří, kromě samotného faktu, že bude, byste ale oficiální informace napočítali na prstech jedné ruky. Alespoň nějaké novinky teď poodhalil CEO automobilky Mike Flewitt. V rozhovoru pro britský Autocar například uvedl, že bychom se vozu měli dočkat v roce 2024.

Flewitt má vlastně pro fandy sporťáků britské značky dobrou a špatnou zprávu. Dobrou zprávou je, že McLaren nepřipravuje čistý elektromobil, takové auto by vzhledem ke sportovní filosofii značky postrádalo smysl. Tou špatnou je ovšem fakt, že nějaké formě elektrifikace se hypersport kvůli emisním limitům nevyhne.

„Vezměte si jako příklad model 765LT. Víme, že jej hodně zákazníků vezme na závodní okruh. Kdyby to byl elektromobil, užijí si maximálně 30 minut akce, aby pak až do následujícího dne stáli u nabíjecího stojanu. To opravdu není přesvědčivé,“ uvedl Flewitt v interview a vysvětlil tak, proč se elektrického mclarenu jen tak nedočkáme.

Automobilka přitom prototyp bateriového vozu už nějaký čas testuje. Před časem se ale nechala slyšet, že takový model neuvede na trh, dokud se technologie neposunou a značka nebude o jeho schopnostech stoprocentně přesvědčena.

McLaren ani nemá příliš na výběr. Spojené království chce zakázat nové automobily se spalovacími motory od roku 2035. Příjezd čistě elektrického sporťáku z Wokingu je tak zřejmě nevyhnutelný. „Jsme maloobjemový výrobce a naše strategie je dnes postavena na jediné platformě. V budoucnu bychom ale mohli potřebovat architekturu pro elektromobily na některých trzích a hybridní platformu pro zbytek světa,“ vysvětluje Flewitt.

S dalšími podrobnostmi o nástupci P1 sdílný nebyl. A protože je jeho příjezd naplánován zhruba za čtyři roky, ještě si na podrobnější technické údaje budeme muset pár měsíců počkat.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku