Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Měl být další Teslou, nyní ale krachuje. Čínský Byton může být první automobilovou obětí koronaviru

David Bureš
Diskuze (17)

Byton je čínský start-up, který zaujal elektromobily s obřími displeji. Měly se prodávat i v Evropě, nakonec z toho ale možná nic nebude.

Byton je jednou z firem, které chtějí konkurovat automobilce Tesla. V roce 2018 zaujal konceptem SUV s obřím displejem multimediálního systému vedoucím přes celou šíři palubní desky, s nímž se počítalo i v sériové výrobě. Čínský start-up měl navíc velkolepé plány, které počítaly i s prodejem v Evropě. Nakonec z toho ale možná nic nebude. Byton může být první automobilkou, která zkrachuje kvůli pandemii koronaviru.

Na čínskou společnost totiž tvrdě dolehly důsledky šíření onemocnění covid-19, výsledkem čehož Byton musel pozastavit provoz a většině svým zaměstnancům nařídil na šest měsíců nucenou dovolenou. V práci tak zůstává jen malý manažerský tým starající se o vedoucí rozhodnutí.

Video se připravuje ...

„Stejně jako všude, covid-19 představuje pro finanční a obchodní operace Bytonu velkou výzvu. V důsledku toho se představenstvo a vedení společnosti rozhodlo, že společnost v Číně od 1. července na následujících šest měsíců dočasně pozastaví své obchodní činnosti. Vedení Bytonu a akcionáři úzce spolupracují na plánu budoucího vývoje společnosti,“ oznámila firma v tiskovém prohlášení. Mezi investory Bytonu je mimo jiné čínská automobilka FAW Group.

Už před pár dny přitom zaznívaly hlasy, že Byton nemá dostatek financí ani na platy svých zaměstnanců. A že jim dokonce dluží výplaty za čtyři měsíce. Pozastavení činnosti je tak jen výsledkem tohoto stavu.

Ještě na začátku roku se přitom situace zdála růžová. Firma po krátké pauze z důvodu pandemie koronaviru obnovila výrobu předprodukčních vozidel, která měla projít schvalovacím homologačním procesem, a připravovala se na start prodejů. Na domácím čínském trhu se mělo připravované SUV Byton M-Byte začít prodávat v druhé polovině letošního roku. Nadto se počítalo i s rozšířením nabídky o sedan, prezentovaný prostřednictvím konceptu K-Byte.

V březnu dokonce Byton oznámil své plány na vstup na evropské trhy. Na starém kontinentu plánoval začít prodávat svá auta do konce roku 2021, nejprve ve Švýcarsku a následně v Německu, Norsku, Francii, Nizozemí a Švédsku. Firma přitom argumentovala tím, že z 65.000 rezervací po celém světě na M-Byte bylo hned 25.000 z nich právě z Evropy. Pokud se však nenajdou finance na další provoz, z těchto plánů nakonec nic nebude. Čínská Tesla tak může skončit v propadlišti dějin.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

30. 6. 2020 20:54
Re: Elektro = finanční potíže
elektriku mam za 1.70/kWh v NT, takze 20kWh/100km = 0.34kc/km, takze to tech 50hal jeste 47% rezerva
30. 6. 2020 20:52
Re: Elektro = finanční potíže
bydlim v lese a kdyz nic jinyho, meli bychom dostat deti do skoly a do skolky.
a proste tak mesic v roce to tady je dvojkolkou neprujezdny, takze v zime nemame nektery navstevy, protoze se sem proste nedostanou.
ctyrkolka je tak o 100kilo tezsi a ten dvoulitr uplne zadarmo taky nejezdi, to je fakt, ale jinak to je docela prijemnej motor a tak uplne liny to taky neni a taky se tam vejde pes, coz u mensiho auta asi tezko.
V100 beru, protoze s tim mam historicky dobrou zkusenost. tu cestu kolem benzinky s V100 vetsinou nejak naplanuju a vezmu tohle, abych tam nejel uplne jen kvuli tomu, kazdopadne s elektrikou bych tohle vubec resit nemusel
30. 6. 2020 20:26
Re: Elektro = finanční potíže
A ta cena 0.50kc/km ti zůstane?
Avatar - Blue Sun
30. 6. 2020 19:54
Aha,
takže zatím jen hledají cestu, ale auto.cz už je odepsalo... Panejo, to jsou tady odporníci.
30. 6. 2020 19:46
Re: Elektro = finanční potíže
Na co je potreba ctyrkolka po meste ? Ja zatim s dvoukolkou vsude vyjel.
Moje zena ma Honda Jazz 1.4, nejakych 100 koni a je nadmiru spokojena. Velikost akorat, zere to 5-6 litru.
V100 naprosto zbytecny, pokud ne to neni motor konstruovany, coz neni.