Mercedes-AMG E63 přijde o osmiválec. Dostane šestiválec s elektromotorem
Německá automobilka pokračuje v downsizingu, který zasáhne také blížící se novou generaci třídy E. Vrcholné provedení E 63 od AMG vymění V8 za plug-in hybridní šestiválec.
Pro mnohé mohlo být zklamáním, když Mercedes dostál svému slovu a nejvýkonnější verzi třídy C připravil o osmiválec a nahradil ho elektrifikovaným 2,0litrovým čtyřválcem. Na jeho obranu, v modelu C63 S E Performance nabízí výkon 476 koní a 545 Nm točivého momentu, v kombinaci s elektromotorem dokonce až 680 koní a 1020 Nm točivého momentu.
Nová generace Mercedesu třídy E je již za dveřmi a s blížící se premiérou přicházejí nové spekulace. Ta poslední se týká nejvýkonnější verze E63 od AMG. Asi není překvapením, že tato verze již nebude mít populární 4,0litrový osmiválec. Nahradit ho má 3,0litrový řadový šestiválec s elektromotorem.
Bližší technické údaje jsou zatím v utajení, ale očekává se maximální systémový výkon dalece přesahující 700 koňských sil a 1000 Nm točivého momentu. To je obrovský skok oproti současné nejsilnější verzi E63 S, která nabízí 612 koní a 850 Nm.
Elektrifikovaná část pohonné soustavy se 400V architekturou bude zahrnovat elektromotor o výkonu okolo 200 koní a v zavazadlovém prostoru umístěný akumulátor o kapacitě 4,8 kWh. K přenosu výkonu elektromotoru na zadní kola bude využita dvourychlostní převodovka s elektronickým samosvorným diferenciálem, zatímco šestiválec M256 si bude notovat s devítistupňovou převodovkou MCT. K dispozici bude, stejně jako u všech aktuálních plug-in hybridů značky, následující seznam jízdních režimů: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery a Individual.
Kromě nejsilnější verze E63 od AMG je downsizing a elektrifikace plánována také u modelu E53. I tato verze by měla obdržet řadový 3,0litrový šestiválec M256 s elektromotorem, ale nabídne nižší výkon. Bude zajímavé sledovat, jak moc tyto nemalé změny ovlivní prodej AMG modelů jak u řady C, tak u chystané řady E.