Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz a jeho plány nejen s třídou S

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Mercedes-Benz ve své zprávě o investicích do výrobního podniku v Sindelfingenu uvedl i několik zajímavých informací o nabídce svých modelů.

Mercedes-Benz hodlá do modernizace svého závodu v Sindelfingenu investovat do roku 2020 celkem 1,5 miliardy eur. Cílem je udržení konkurenceschopnosti celého podniku a také možnost vyrábět zde větší množství modelů při výrazném snížení nákladů na jejich produkci.

Zároveň zde Mercedes-Benz chce zachovat všechna stála pracovní místa, jejichž počet si již v letošním roce zvýšil o rovnou stovku zaměstnanců, pracujících dříve jen v rámci smluv na dobu určitou. Dále se má zvyšovat počet učňovských míst a to zhruba o 150 během pětiletého období, začínajícího rokem 2016.

Modernizace samotného podniku bude zahrnovat i jeho rozšiřování a mezi hlavní projekty patří výstavba nové karosárny, nové lakovny a montážní haly pro novou generaci třídy E a jejích nástupců.

V současnosti z bran výrobního závodu v Sindelfingenu vyjíždí sedany třídy S se standardním i prodlouženým rozvorem a kupé třídy S. Doplnit je mají tři další provedení třídy S, v jejichž případě se očekává, že se bude jednat o dvoudveřový kabriolet a limuzíny Pullman a Maybach.

Dalšími modely vyráběnými v Sindelfingenu jsou sedany a kombi aktuální třídy E, čtyřdveřové kupé CLS a CLS Shooting Brake. Podle samotné automobilky je má již za pár týdnů doplnit sportovní kupé AMG GT.

Závod v Sindelfingenu v příštím roce oslaví své 100. výročí. S víc než 22.000 zaměstnanci je největším výrobním podnikem koncernu Daimler Group na celém světě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - Ham.
31. 7. 2014 22:56
Re: Hmmm
Ve Škodovce je vyšší průměrný plat, protože je tam řada vývojových pozic a celé vedení firmy. Plus vyšší úroveň všech mezd, protože se jedná o středočeský region. U srovnatelných pozic (tedy u dělnických) je rozdíl ve mzdách daný jen regionálním rozdílem. Kdyby Škoda postavila stejnou výrobu v Nošovicích jako Hyundai, tak tam na stejných pozicích ve výrobě bude platit lautr stejné mzdy jako Hyundai. Prostě Škodovka platí tolik, kolik musí v Boleslavi, Hyundai platí tolik, kolik musí v Nošovicích. Samozřejmě v Boleslavi je to u stejné pozice o dost víc. Pracuji pro firmu, která má pobočky na různých místech Německa, Rakouska a Česka a v rámci jedné firmy jsou na stejné pozici zásadní rozdíly mezi zeměmi, ale i mezi regiony v těchto zemích. Jenom pitomec by platil v Nošovicích stejně jako v Praze a v Praze stejně jako v Mnichově.
Avatar - CHerokee
31. 7. 2014 22:26
Re: Hmmm
Tak tomu sám nevěříš. Ve škodovce mají 2x takové platy. V Nošovicích průměrný věk něco málo přes 20 let. Za pracovní podmínky dostali opakované pokuty od hygieny atd. Tam je to hodně tvrdě vydělaný chleba...
Avatar - Ham.
31. 7. 2014 21:00
Re: Hmmm
Při vykonávání stejné práce není mezi Škodovkou a Hyundai žádný rozdíl. Samozřejmě výše platu se liší, ale jen o tolik o kolik je dražší cena práce ve středočeském kraji a v severomoravském v jakékoliv firmě. Nikdo neplatí v daném regionu víc než musí a méně než mu dovolí konkurence.
Avatar - CHerokee
31. 7. 2014 17:11
Re: Hmmm
Tak to je mi jasné, ale vidím, jaký je u nás při stejné práci rozdíl mezi škodovkou a hyundaiem....
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2014 15:49
Re: Hmmm
par odlisnosti a porovnani kia korea vs kia slovakia [odkaz]

takisto je rozdiel ci robis vo fabrike mercedesu v nemecku alebo vo vietname ;-) .. to je normalne ze rozdiely tam budu ....