Mercedes-Benz C Coupé oficiálně: Od června v prodeji
Mercedes-Benz zahájil své působení v podsegmentu kupé střední třídy v roce 2000. Model označovaný jako třída C Sportcoupé (typ CL203) podstoupil v roce 2004 malý facelift, po ukončení výroby sedanu a kombi řady 203 se v roce 2008 dočkal radikálního faceliftu, přejmenování na třídu CLC a přesunu výroby do Brazílie.
Kariéra CLC byla ukončena v únoru 2011, nástupcem se stává třída C Coupé (typ C204) vycházející z aktuální generace sedanu.
Dvoudveřová třída C zamíří do přímé konfrontace s BMW řady 3 Coupé a Audi A5. Nové C Coupé se zaměří designem i cenou na mladší klientelu než větší E Coupé, které však má stejný technický základ.
Příď je shodná s faceliftem sedanu a kombi třídy C, kupé však bude snadno rozeznatelné podle masky chladiče se dvěma vodorovnými lamelami místo tří u sedanu a kombi. Také záď nepředstavuje unikátní design – od sedanu se liší jen tvarovým řešením blatníků.
Zcela nové jsou ovšem boky. Kupé má samozřejmě prodloužené dveře (mimochodem na rozdíl od E Coupé zůstávají zachovány okenní rámy a zadní trojúhelníková okna jsou pevná) ale také výrazně pozměněnou linii střechy. Její tvar se plynuleji napojuje na zadní partie a proti sedanu došlo k výraznému snížení – o 41 mm!
Nabídka motorů začíná přeplňovaným zážehovým 1,8litrem C 180 (115 kW, 250 Nm), pokračuje přes silnější provedení téhož motoru C 250 (150 kW, 310 Nm) a končí atmosférickým šestiválcem C 350. Jedná se o novou generaci V6 od Mercedesu (typ M 276), která má při faceliftu třídy C premiéru. Z objemu 3,5 litru dává 225 kW a 370 Nm.
Turbodiesely bude zastupovat střed z třídy C – slabší biturbo 2,1 l v C 220 CDI (125 kW, 400 Nm) a silnější C 250 CDI (150 kW, 500 Nm).
Standardem pro C 180, C 220 CDI a C 250 CDI bude šestistupňová manuální převodovka, ostatní motorizace dostanou sedmistupňový automat 7G-Tronic, který bude jinak volitelnou výbavou.