Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C Coupé oficiálně: Od června v prodeji

Diskuze (98)
Audi A5 a BMW 3 Coupé mají zbrusu nového rivala.Mercedes chystá pro ženevský autosalon premiéru kupé třídy C.

Mercedes-Benz zahájil své působení v podsegmentu kupé střední třídy v roce 2000. Model označovaný jako třída C Sportcoupé (typ CL203) podstoupil v roce 2004 malý facelift, po ukončení výroby sedanu a kombi řady 203 se v roce 2008 dočkal radikálního faceliftu, přejmenování na třídu CLC a přesunu výroby do Brazílie.

Kariéra CLC byla ukončena v únoru 2011, nástupcem se stává třída C Coupé (typ C204) vycházející z aktuální generace sedanu.

Dvoudveřová třída C zamíří do přímé konfrontace s BMW řady 3 Coupé a Audi A5. Nové C Coupé se zaměří designem i cenou na mladší klientelu než větší E Coupé, které však má stejný technický základ.

      

Příď je shodná s faceliftem sedanu a kombi třídy C, kupé však bude snadno rozeznatelné podle masky chladiče se dvěma vodorovnými lamelami místo tří u sedanu a kombi. Také záď nepředstavuje unikátní design – od sedanu se liší jen tvarovým řešením blatníků.

Zcela nové jsou ovšem boky. Kupé má samozřejmě prodloužené dveře (mimochodem na rozdíl od E Coupé zůstávají zachovány okenní rámy a zadní trojúhelníková okna jsou pevná) ale také výrazně pozměněnou linii střechy. Její tvar se plynuleji napojuje na zadní partie a proti sedanu došlo k výraznému snížení – o 41 mm!

Nabídka motorů začíná přeplňovaným zážehovým 1,8litrem C 180 (115 kW, 250 Nm), pokračuje přes silnější provedení téhož motoru C 250 (150 kW, 310 Nm) a končí atmosférickým šestiválcem C 350. Jedná se o novou generaci V6 od Mercedesu (typ M 276), která má při faceliftu třídy C premiéru. Z objemu 3,5 litru dává 225 kW a 370 Nm.

Turbodiesely bude zastupovat střed z třídy C – slabší biturbo 2,1 l v C 220 CDI (125 kW, 400 Nm) a silnější C 250 CDI (150 kW, 500 Nm).

Standardem pro C 180, C 220 CDI a C 250 CDI bude šestistupňová manuální převodovka, ostatní motorizace dostanou sedmistupňový automat 7G-Tronic, který bude jinak volitelnou výbavou.

Diskuze (98)
Avatar - white label
16. 2. 2011 11:03
Re: C vs. A5
CTS před garáž a sádrového trpalsíka (na zahrádku) k němu.
Ale u CTS je výhoda , že ušetříš v zimě za sněžnou radlici:
[odkaz]
Avatar - white label
16. 2. 2011 10:56
Re: TŘÍDA STŘEDNÍCH
Souhlas...
15. 2. 2011 21:38
Re: TŘÍDA STŘEDNÍCH
Emele, ty mě znáš, takže víš, jak jsem při tom psaní trpěl. Jenomže ono to tak je, A5 je mimořádnej kousek, to prostě AUDI uznat musíme.

C-coupe je prom ne na Mercedes až příliš vizuálně jaksi... umělecky zdrženlivé.
15. 2. 2011 21:35
Re: TŘÍDA STŘEDNÍCH
:yes:
15. 2. 2011 21:34
Re: TŘÍDA STŘEDNÍCH
:-) Jistě, zdraví potřebujeme všichni. Já sem ti chtěl jen napsat, že po té čtyřicítce to teprve všechno začneš chápat v tom správném světle, to se nedá nijak obejít, bez skušeností k tomu člověk nedojde.

U té A5 si nerozumíme, to není můj pohled, to je ocenění objektivních kvalit té karoserie. Je to opravdu dělo.

Samozřejmě, že v cca pětadvaceti člověk na tohle všechno nahlíží jinak. No, ovšem podle mého bys měl už jednak dokázat vnímat tu klasu AUDI, avšak současně bys uměl být schopen vybrat vůz na svůj věk, v tom se shodneme, že v pětadvaceti se ta A5 věří majiteli těžko. Zde bych automaticky sáhnul pro... ROCCO :-)