Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C slaví, prodalo se už 10 milionů aut

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Mercedes-Benz prodal kulatých deset milionů aut střední třídy, která dnes nesou označení C-Klasse.

Kulaté číslo je bezesporu velmi pěkné, ale má jeden háček. Automobilka do tohoto počtu zahrnuje i první Baby-Benz, tedy řadu 190 série W201. To sice ještě C-Klasse nebyla, jednalo se ale o přímého předchůdce, tovární kódy, které pokračují v nepřetržité řadě, tomu ostatně nasvědčují. Na 10 milionů aut tak bylo potřeba 31 let a čtyři generace.

Baby-Benz byl představen na sklonku roku 1982 jako tehdy nejmenší model značky. To platilo i pro první generace třídy C (stejně jako W201 se vyrobilo 1,8 milionu ks), alespoň do příchodu třídy A v devadesátém sedmém. „Céčko“ W202 se ukázalo v květnu 1993, světová premiéra se odehrála na autosalonu v Praze! Zatímco stodevadesátka se vyráběla továrně pouze coby sedan, nástupce už existoval i jako kombi, byť si na něj klienti museli počkat další tři roky. Okatá generace W203

z roku 2000 přinesla ještě Sportcoupé, což byl ale spíše třídveřový hatchback, byť sklon zadního okna kupé připomínal. Po modernizaci v roce 2008 byl přeznačen na samostatnou řadu CLC.

Poslední série W204 se od roku 2007 prodalo na 2,3 milionu aut. Nabízí se jako sedan, kombi a kupé a nechybí jí ani moderní asistenční systémy jako například hlídač únavy řidiče či adaptivní tempomat. Sedanům se daří hlavně v USA, Jižní Africe, Rusku, Číně, Brazílii a oblíbili si je také Indové. Kupé jde na dračku nejvíce kromě Severní Ameriky v domácím Německu a také překvapivě v Říši středu. A Evropa touží po kombi, kterých se prodal v aktuální generaci už rovný milion! Používají je hlavně firmy, které si oblíbily čtyřválec C 220 CDI. Ten se v úsporné verzi BlueEfficiency chlubí průměrnou spotřebou nafty 4,1 l/100 km.

Modely Elegance mají klasickou malou trojcípou hvězdu nahoře na chladiči, provedení Avantgarde disponuje velkou přímo na masce. Aktuálně si Mercedes-Benz přichystal pro domácí zákazníky luxusní Edition C s řádnou porcí možných příplatků, luxusním interiérem a aerodynamickým paketem AMG. V přístrojovém štítu najdeme navíc multifunkční obrazovku s úhlopříčkou 4,5 palce. Balíček stojí 1.785 eur, tedy necelých 46 tisíc korun, k výbavě Avantgarde přijde jen na 1.011,50 (26.000 Kč). Číňanům nabídne od konce srpna Grand Edition, také se spoilery AMG, ale hlavně v barevných kombinacích vyhovujících tamnímu vkusu.

Špičkou současného portfolia je od června 2013 C 63 AMG Edition 507. Ta má pod kapotou vidlicový osmiválec 6,3 litru s výkonem 373 kW (507 k), nabízí 610 N.m točivého momentu a její maximální rychlost je zvýšena z běžných 250 na 280 km/h.

V roce 2014 se počet výrobních závodů třídy C rozšíří na čtyři: k německým Brémám, jihoafrickému East Londonu a čínskému Pekingu přibude americká Tuscaloosa. Ano, každý z nich se nachází na jiném kontinentu. V samotných Brémách vznikl během šesti let milion vozů poslední generace. Kromě toho se montuje i v Egyptě, Brazílii, Malajsii, Indonésii a Indii.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Ja Prvni 123
3. 10. 2013 19:28
Re: ???
zlatá slova...
A i kdyby - na normální ježdění je tam místa dost. Je fakt, že 1000km bych vzadu jet nechtěl - ale na to "céčko" fakt nebylo postavený.
;-)
31. 8. 2013 14:47
chyba
Ten motor má objem 6.2 litra nie 6.3 litra... Prečo ste nazvali edition 507 špičkou súčastného portfólia keď predsa každý vie že špička je tzv. čierna séria ( Mercedes-Benz C63 AMG Black series ).
Avatar - CHerokee
24. 8. 2013 09:32
Re: ???
To je pravda.
24. 8. 2013 09:09
???
Co to pořád všichni máte s tím místem vzadu ? Kolik z vás se vozí vzadu ? 90 % aut na silnici je stejně obsazeno jen řidičem , maximálně řidič plus jeden spolujezdec . A pokud chcete taxikařit , je tu třída E jejíž cenový odskok není zase až tak velký . Mě příjde současné C veliké tak akorát , každý centimetr navíc nutně znamená kila navíc , nižší obratnost , lehkost při jízdě , nižší dynamika vyšší spotřeba .... Osobně si myslím že komu nestačí auto 4.6-4.7 metru dlouhé , měl by uvažovat o koupi autobusu
23. 8. 2013 23:06
Gratulace do Stuttgardu
Stodevadestátka i všechny céčka byly vždycky skvělá auta. Až příští generace s prodlouženým rozvorem nabídce i dostatek místa pro nohy zadních cestujících (jako to udělalo nejnovější trojkové BMW), nebude mít chybu!