Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake přistižen v Praze

Diskuze (22)
V pražských ulicích Mercedes dokončuje testovací program kombi třídy CLS. Prototyp vyfotografoval náš čtenář Anis H.

Jsou to už dva roky, co se Mercedes pochlubil studií kombi na základě třídy CLS. Vůz dostal stylový název Shooting Brake Concept, odkazující na sportovní kombi 60tých a 70tých let. Studie nejprve odhalila design druhé generace sedanu (resp. čtyřdveřového kupé), automobilka ale záhy deklarovala úmysl rozšířit nabídku i o tuto karosářskou verzi.

Kombi má za sebou testy ve Skandinávii i na Nürburgringu. Následuje testovací program v Praze, který je již tradičně závěrečnou fází přípravy nových modelů Mercedesu. Auto se v dnešních dnech pohybuje v provozu s minimem maskování.

Nakonec moc toho k zakrývání není. Rozdíl je jen v tvarovém řešení zádi, kam se soustřeďují krycí fólie. Pod nimi lze odtušit koncová světla podobná těm na čtyřdveřovém CLS a linii střechy ve stylu třídy R.

Premiéra pětimetrového stylového kombi by mohla proběhnout už během léta. Očekává se plnohodnotná paleta motorů, která pokryje spektrum od čtyřválce CLS 250 CDI po vrcholné CLS 63 AMG.

S chystanou novinkou Mercedes opět předstihne konkurenci, jako to udělal před osmi lety s prvním čtyřdveřovým kupé CLS. Přímý soupeř dnes na trhu není, jako protivníka CLS Shooting Brake můžeme vnímat několik vzdáleně podobných vozů – Audi A7 Sportback, BMW 5 Gran Turismo nebo Porsche Panamera.


Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Praha



Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Ilustrace (12/2011)

Diskuze (22)
Avatar - Bristol
7. 6. 2012 22:37
Re: Zamaskované mercedesy
no ale těší mě že se tuty maskované speciály potulují po praze...je pěkné vidět auto které vlastně ofiko uvidíme až za pár měsíců... :yes: ;-)
Avatar - Bristol
7. 6. 2012 22:35
Re: CÍLOVÁ STANICE
s italy souhlasím stoprocentně...v jistých časových intervalech byli na špici technologického pokroku také francouzi...předválečnému strojírenství dominovalo USA, Německo a Itálie...Británie téměř po celou dobu konstruovala robustní, konzervativní a technicky ne zrovna moc pokroková auta...s tím Jaguárem...v jistých časových úsecích byl na vrcholu...to samé platí třeba i pro Aston Martin nebo Bristol...RR byl spíš vždy ultraluxusní a ultrarobustní než technicky pokročilý...a to platilo o britských strojích dlouhou dobu...dnes to zase platí o některých amerických vykopávkách...typu ford crown victoria...který se právě přestal vyrábět...v jistém směru technologicky předválečný stroj... ;-)
7. 6. 2012 16:25
Re: Zamaskované mercedesy
U Masaryčky jsem ho také potkal, minulý pátek...:D Asi tam mají hnízdo...:D
Avatar - Pekelná Micinka
6. 6. 2012 01:19
Re: CÍLOVÁ STANICE
S MB souhlasím, nicméně psal si: "vrcholem toho co může automobilový průmysl nabídnout"... Pak by to ze zavedených značek musel být RR, Bugatti. případně Ferrari. U ostatních "běžných" značek pro ¨lidi" jsou odlišnosti, často hraničící s osobními preferencemi. V první polovině 50.let byl Jaguar technologicky plně konkurenceschopný.
Avatar - Blue Sun
5. 6. 2012 19:03
Re: Hm
To právě nevím... designově mi dneska většina aut přijde tříčtvrtečních. Zepředu a z předních šikmých dobré a zezadu působí nedodělaně. A nebo obráceně...
Akorát u Mercedesů to nějak víc bije do očí, tam ty zádě jsou fakt slabé. Snad jen u "áčka" se mi líbí.