Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 60 AMG: Kupte si extrémně zachovalou rychlou klasiku z poloviny devadesátek

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 5. 2019
45
4
Zobrazit náhledy (45)
Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG Mercedes-Benz E 60 AMG

Mercedes-Benz E 60 AMG z poloviny devadesátých let dvacátého století je nádhernou ukázkou relativně nenápadného sedanu, disponujícího nadprůměrnými dynamickými schopnostmi. Jeden výjimečně zachovalý exemplář nyní čeká na nového majitele.

Mercedes-Benz na vrchol své dodnes populární modelové řady W 124 postavil v roce 1990 představený model 500 E, který byl vyvíjen ve spolupráci s automobilkou Porsche, stojící i za jeho výrobou. Sedan s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou byl na podzim roku 1993 v rámci modernizace přejmenován na E 500 a stále představoval vrchol své modelové řady.

Dvorní ladič vozů značky Mercedes-Benz v podobě tehdy ještě nezávislé společnosti AMG ovšem nabízel zákazníkům toužícím po ještě lepší dynamice a větší porci luxusu svou úpravu modelu E 500.

Na jeho základech totiž stvořil Mercedes-Benz E 60 AMG. Ten se mohl na první pohled od výchozího modelu lišit prakticky jen provedením kol z nabídky AMG a označením na zádi. Pod kapotou však došlo k poměrně výrazné úpravě v podobě zvýšení objemu původně pětilitrového vidlicového osmiválce na 5956 cm3. Přepracovaný motor pak namísto původních 235 kW (319 kW) nabízel nejvyšší výkon 280 kW (381 k) v 5500 otáčkách a točivý moment 580 N.m dostupný v 3750 otáčkách za minutu.

Šestilitrový vidlicový osmiválec roztáčel prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky pouze kola zadní nápravy a umožňoval čtyřdveřovému sedanu akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,4 s, což je ohromující čas nejen na první polovinu devadesátých let dvacátého století. Maximální rychlost i v případě E 60 AMG zůstávala omezena na 250 km/h.

Mercedes-Benz E 60 AMG byl údajně vyroben v počtu pouhých 126 exemplářů a představuje dnes tedy poměrně vzácny kus historie značek Mercedes-Benz a AMG. Nizozemská společnost Auto Leitner má v současnosti ve své nabídce jeden z posledních exemplářů, který měl být z původního E 500 na E 60 AMG upraven v roce 1995.

Tento sedan se pyšní odstínem laku karoserie pojmenovaným Signal Red, jemuž plně odpovídá kombinace černé a červené barvy zdobící interiér. Vedle svého motoru a barevného provedení se tento E 60 AMG může pochlubit i paketem AMG Technik s tužším odpružením, 17palcovými koly AMG, výfukovým systémem AMG a paketem AMG Aero.

Výbava vozu dále zahrnuje mimo jiné i klimatizaci, tempomat, audio systém Bose, elektricky stavitelná přední sportovní sedadla s pamětí nastavení a vyhříváním, dvoumístné sportovní zadní sedadlo s vyhříváním a automatickou převodovku s možnosti volby mezi sportovním a ekonomickým režimem řazení.  

Budoucí majitel může vedle samotné exkluzivity vozu, jeho dynamických schopností a bohaté výbavy počítat i s velmi dobrým technickým stavem. Společnost Auto Leitner uvádí, že tento E 60 AMG od roku 1995 do dnešních dnů ujel jen 71.014 kilometrů. Cena za takto výjimečný sedan z devadesátých let dvacátého století je 149.500 eur (zhruba 3.865.000 Kč).

Zdroj a foto: Auto Leitner

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nene
dakk68
| 16. 5. 2019
...to ne,,je to treba toho mercedesa ekologicky zlikvidovat..Je to rakovina...Skodi zdraví,,nema to asistenty pro dementy a trapacky ufo dizajn dnešnich 99 procent plechovek co si rikaj auta s obsahem 800kubiků a trema turbama..Takže hundaj,pezot fort a podobny unifikovany zvratky a vyměšky chorych I.T.,,, co placaj auta jak babovky ,,Ty je třeba uctívat..ne stary krám...to už je dnes rouhání....
Avatar - mariov8
Hammer
mariov8
| 16. 5. 2019
Neznalého věci a dobových reálií může dnes dynamika E 500 i zklamat. Byť ani tehdy jen tak něco přes 300 koní nemělo. No pohled na rychloměr, dávno mimo legální hodnoty, probral z letargie. Tohle kladivo ale i dnes překvapí...
Re: Krása, dokonalost, hvězdná vzpomínka...
Londonbridge
| 16. 5. 2019
Nadhera :yes: ale za 150 000 euri by som bral sucasnu E 63 ...
Avatar - CICERO
Krása, dokonalost, hvězdná vzpomínka...
CICERO
| 16. 5. 2019
:yes: :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku