Mercedes-Benz E s prodlouženým rozvorem oficiálně představen
Třída E generace W212 prošla nedávno modernizací a Mercedes-Benz nabídne Číňanům její prodlouženou verzi, která se v Říši středu také bude vyrábět a nikam jinam se nedostane. Mnoho místních manažerů si potrpí na trochu více luxusu, ale S-Klasse je pro ně asi příliš. Ostatně, mnichovská konkurence na poptávku zareagovala již v létě 2010 a Untertürkheim má v tomto směru skoro tři roky zpoždění. Nyní se jej snaží napravit.
Dlouhá třída E má rozvor 3014 mm, přidaných 140 mm využijí výhradně cestující vzadu, kteří tak mají mnohem více místa pro nohy. Tím pádem vzrostla i celková délka, která svými 5019 mm přesáhla pětimetrovou hranici. Zadní pasažéři si mohou také posouvat vpřed sedačku předního spolujezdce. Samozřejmě elektricky. Autu zůstala pětimístná obsaditelnost, ale ve druhé řadě bude sedět nejspíš jen jeden, maximálně dva lidé.
Portfolio motorů čítá zatím tři:agregáty základem je E 260 L BlueEfficiency s přímovstřikovým přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l o výkonu 150 kW (204 k). E 300 L už má šestiválec 3,5 l a 180 kW (245 k) a špičku představuje taktéž šestiválcová E 400 L, jinak třílitr se dvěma turby a 245 kW (333 k). Sedmistupňová samočinná převodovka je standardem, manuál se sem snad ani nehodí. Řadicí páka chybí, změna rychlostních stupňů probíhá buď ovladačem pod volantem, nebo pádly. Všechny agregáty jsou samozřejmě zážehové, nafta Číňanům nevoní. Později se na trh dostane i hybridní E 400 L, která zatím existuje pouze coby koncept.
Výbavy budou k dispozici dvě a liší se i zvenku. První s prostinkým názvem „Sedan“ má tradiční masku chladiče s trojicí vodorovných žeber, jednám středovým svislým a malým emblémem nahoře. „Sport Sedan“ se chlubí velkou hvězdou přímo na masce se dvěma žebry. Dostala i standardní bodykit od AMG: nárazníky, prahové nástavce a odlišná kola.
V interiéru najdeme vždy dřevěný dekor, buď hnědý, nebo černý. Už nejlevnější model má vpředu diody pro denní svícení, je také vybaven elektrickou posuvnou střechou, dvouzónovou klimatizací, navigací Comand a samočinným parkovacím asistentem. Dražší modely nabídnou třeba kameru, která vidí kolem celého auta, adaptivní diody a nechybí ani v Evropě dobře známý a proklínaný start-stop. Špičkový E 400 L Sport Sedan má v základu třeba tempomat Distronic Plus, armádu bezpečnostních systémů pro zmírněná následků havárií, rozpoznávání překážek včetně chodců, hlídače mrtvého úhlu i neoprávněného přejetí dálničních pruhů.
Prodloužený Mercedes-Benz E slaví světovou premiéru na autosalonu v Šanghaji, a to i včetně výše zmíněného hybridního konceptu.