IAA 2021: Mercedes-Benz EQE poprvé naživo. Je to EQS vyprané na šedesát
Mercedes vystavuje na mnichovském autosalonu několik zajímavých novinek. Mě nejvíce oslovilo EQE, obdoba elektrické třídy E a takřka dokonalá zmenšenina vlajkového EQS.
Elektromobil Mercedes-Benz EQS jsme si mohli prohlédnout na Autech na náplavce. Naživo působí opravdu zajímavě a jeho tvary se nikterak netají tím, že jsou přizpůsobeny maximalizaci aerodynamické účinnosti. A zjevně tento recept funguje, neboť se jej šípy rozhodly zopakovat také u menšího EQE.
Neplatí to jen u vnějšího designu, ale i kabiny. Ta totiž ve vyšších verzích nabízí palubní desku MBUX Hyperscreen (prvně představenou právě v EQS), která je tvořena 56palcovým prohnutým sklem s trojicí samostatných obrazovek a upravenou grafikou. Na koho by však takové provedení bylo příliš, ten může sáhnout po civilnějším pracovišti s 12,2“ digitálním přístrojovým štítem a 12,8“ infotainmentem.
Kolem EQE bylo po vzoru ostatních výstavních premiér pořádně živo, na krátko jsem se ale za volant novinky přeci jen probojoval. A připadal jsem si jako Alenka v říši divů. Věřím, že na rozmístění jednotlivých ikonek po displejích se dá zvyknout, ale jak obsluha takřka všeho skrz obrazovky bude fungovat v reálném provozu, na to jsem moc zvědav.
V ostatních aspektech je to ale Mercedes se vším všudy. Prémiové a na dotyk příjemné materiály, pohodlné sedačky, ve kterých bude radost cestovat. A překvapivě i dost prostoru na zadní lavici. Aerodynamická silueta se svažující se střechou sice prostorem nad hlavou nehýří, s výškou 178 cm jsem však sám za sebou seděl s velkou rezervou před koleny a pár čísly nad hlavou. Lidé s výškou do 185 centimetrů se tu pohodlně posadí naprosto bez problému, u vyšších jedinců už to bude o kompromisech.