Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G: Nový turbodiesel

Ladislav Čermák
Diskuze (17)
Motorová paleta hranatého teréňáku se zužuje na tři položky, ovšem konec výroby to zatím neznamená

Ani po 27 letech výroby neustává zájem o legendární "Geländewagen" s třícípou hvězdou na kapotě, proto se ve Stuttgartu rozhodli jej omladit instalací nového turbodieselu, který nahradí rovnou dva starší agregáty, z nichž by si měl podle šéfů vzít to nejlepší - od 270 CDI hospodárnost a od 400 CDI sílu. Moderní koncernový vidlicový šestiválec 3.0 l CDI (165 kW/3800 ot. a 540 Nm/1600 - 2400 ot.) se po mnoha jiných modelech dostává i pod hranatou kapotu prvního terénního Mercedesu, kde bude nedílně spojen s bezúdržbovým částicovým filtrem a moderní sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-Tronic. Nový Mercedes-Benz G 320 CDI přichází opět ve třech karosářských variantách a přiváží si ve standardní výbavě bi-xenonové výbojky s mlhovkami, sloužícími jako adaptivní světlomety, ESP, kontrolu trakce 4ETS, redukční převodovku a samozřejmě také obligátní tři uzávěrky diferenciálů, ovladatelné tlačítky na palubní desce. Ceny bez DPH začínají na 55.300, 59.500 a 60.300 € za kombi, dlouhé kombi resp. kabriolet. Nadále lze volit i o 13.800 € dražší benzinový pětilitr, výhradně pro dlouhé kombi je k mání výkonná modifikace G 55 AMG Kompressor za 97.700 €.

Ladislav Čermák
Diskuze (17)