Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLA: Prototypy během vývoje najely 1,2 milionu km

David Bureš
Diskuze (5)
GLA se začne prodávat až v březnu příštího roku. Před zahájením prodeje toto kompaktní SUV prošlo dvouletým vývojem.

Mercedes-Benz odkrývá detaily z vývoje SUV GLA, čtvrtého zástupce své řady kompaktních modelů. Celkem 110 prototypů automobilu najelo během dvouletého testování přes 1,2 milionu kilometrů.

Testování GLA probíhalo na rozličných místech, a to například v mrazivém Švédsku nebo v horkých pouštích u Dubaje, kde prototypy GLA zachytili špionážní fotografové při přejezdu na korbě nákladních vozů.

Základem GLA je platforma MFA, kterou vůz sdílí s třídou A, třídou B a sedanem CLA. Využití již vyzkoušené platformy zkrátilo vývoj. Rüdiger Rutz, senior manažer pro vývoj vozů s platformou MFA britskému Autocaru odhalil, že nebýt již použité techniky, trval by vývoj GLA déle. V tomto ohledu tak byl náročnější vývoj třídy B, která jako první model použila platformu MFA.

Hlavními konkurenty GLA jsou Range Rover Evoque, BMW X1 a Audi Q3. Vývojáři se na ně zaměřili a zjišťovali, v kterých oblastech může být GLA stejně dobré jako oni a ve kterých může být lepší.

Vedle jasně zadaných cílů inženýři během vývoje postupně zjišťovali, v jakých ohledech může být GLA v něčem speciální. Taková řešení mohou být drahá, a tak se vývojáři ptali, zda je zákazníci ocení.

Dobrým příkladem je například aerodynamika GLA, počítalo se s hodnotou součinitele aerodynamického odporu 0,23 Cd. Během testování se ale přišlo na to, že lehkými úpravami je možné tuto hodnotu vylepšit na 0,22 Cd, a tak vůz byl upraven.

Vývojáři se nevyhnuli kompromisům (byť je nejmenují), které jsou součástí vývoje každého automobilu. Ty vyplývají z diskuze skupin, které mají vývoj auta na starost. Designéři například chtějí krásný vůz, lidé z výroby ale mohou říci, že takové panely karoserie není možné sériově vyrábět. Vývojáři zase mají zájem dát do auta co nejvíce nové techniky, marketingové oddělení je ale musí umravnit, aby vůz nebyl moc drahý a zákazníci si jej mohli dovolit.

GLA ještě čeká ještě finální zkouška, které se zúčastní členové výkonné rady stuttgartské automobilky. Až poté si budou moci GLA vyzkoušet i zákazníci.

Vývoj kompaktního GLA je už takřka u konce. Tým vývoje vozů s platformou MFA se poté plně zaměří na další úkol, elegantní kombi CLA Shooting Brake. To má být pátým a posledním členem současné generace kompaktních Mercedesů.

David Bureš
Diskuze (5)
6. 11. 2013 09:05
Cx/Cd
Cx - 0.22 resp. 0.23 jsou hodnoty CLA. GLA Cx - 0.29..
2. 11. 2013 09:22
Re: Chyby,nájezd
Třeba 1,2 milionu km najel každý z nich :-)
Avatar - S8
2. 11. 2013 08:41
Re: Chyby,nájezd
Přesně tohle jsem si taky spočítal jako první! A my se pak divíme, že ty auta nevydrží tolik, co čekáme..... Je jasné, že některé nenajely skoro nic a některé třeba víc, ale určitě to nebyl žádný zázrak. :no:

V rámci spravedlnosti je potřeba říct, že nedávno to samé použil myslím Peugeot nebo Renault, že testovací auta najela tolik a tolik a vycházelo to taky bídně na auto....
1. 11. 2013 12:07
Chyby,nájezd
A to nás má jako ohromit,že 110 aut dohromady najelo 1,2 mil. km? Vždyť každý z nich najelo jen 10 909 km, to se teda mají čím vychloubat !!!
A součinitel aerod. odporu je Cx !!!
Avatar - Magister
1. 11. 2013 11:56
GLA
Tohle auto je krásné a praktické zároveň. Pokud nasadí slušně ceny, tak to bude prodejní hit... aspoň podle mého názoru.