Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
28 Fotogalerie

Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEfficiency: S-Klasse se vznětovým čtyřválcem

Aleš Dragoun
Mercedes-Benz chystá novou úspornou verzi prestižní třídy S, tentokrát se čtyřválcovým turbodieselem.

I slavný stuttgartský výrobce nehodlá zůstat stranou v otázce tzv. downsizingu. V aktuální třídě S se v nejbližší době zřejmě objeví přeplňovaný vznětový čtyřválec! Stane se tak poprvé v historii, nikdy předtím nebyl pod kapotou velkého mercedesu motor s tak malým počtem válců, ani zážehový, ani vznětový. Informace je zatím neoficiální, takže není jasné, zda se tak stane již zanedlouho ve Frankfurtu, ale s největší pravděpodobností ano.

Největší a nejluxusnější klasický osobní automobil s trojcípou hvězdou tak bude mít nově pod kapotou čtyřválec CDI s objemem 2143 cm3, který bude poskytovat výkon 150 kW (204 k) a točivý moment bude dosahovat maxima 500 Nm. Údaje o otáčkách zatím pochopitelně nejsou známy, ale ve třídě C dává tento agregát největší výkon při 4200 min-1 a masivní točivý moment je k dispozici již od 1600 min-1. Tyto hodnoty se určitě příliš měnit nebudou.

S 250 CDI se stane základním turbodieselovým modelem v současné a nedávno modernizované třídě S řady W221. Doplní tak větší vidlicový šestiválec S 350 CDI a osmiválec S 450 CDI, taktéž s uspořádáním do V. I díky balíčku na snížení spotřeby BlueEfficiency (aerodynamický paket, menší kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem atd.) jeho kombinovaná spotřeba klesne na 5,9 l/100 km, tedy jen o 0,7 l více, než žádá tato pohonná jednotka za své služby v mnohem menším céčku.

Ani přímá konkurence, tedy Audi A8 a BMW 7 údajně nespí, takže se obdobné motory objeví i v těchto vozech. U á-osmičky si ale zákazníci, kteří preferují luxus, ale také nižší provozní náklady, budou nejspíš muset počkat až na novou generaci.