Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S Cabriolet: Luxus s otevřeným nebem nad hlavou

David Bureš
Diskuze (8)
Třída S se představuje v šesté karosářské verzi. Sedany se čtyřmi různými rozvory a kupé doplňuje kabriolet.

Nabídka karosářských variant Mercedes-Benzu třídy S se rozšiřuje o kabriolet. Jedná se o první luxusní čtyřmístné kabrio značky od roku 1971. Světu se vůz oficiálně představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Velké luxusní kabriolety byly v minulosti nedílnou součástí nabídky Mercedesu, zmiňme například modely 170 S (W 136), 220 S (W 180) a 220 SE z padesátých a šedesátých let. Od roku 1971 ale automobilka takový vůz nenabídla. Na vrcholu stuttgartské nabídky kabrioletů od té doby místo čtyřmístného modelu stálo dvoumístné SL.

Mercedes novinku prezentuje jako nejkomfortnější kabriolet na trhu. Není to jen marketingový trik, protože výbava auta může být opravdu bohatá. Součástí výbavy S Cabriolet může být automatický deflektor proti větru Aircap, vytápění v oblasti krku Airscarf, vyhřívané loketní opěrky, vyhřívaná zadní sedadla nebo inteligentní klimatizace Thermotronic, která si automaticky poradí s otevřenou, nebo zavřenou střechou, aniž by řidič musel spínat speciální režim chlazení.

Ve standardní výbavě auta dále nechybí ani adaptivní vzduchový podvozek Airmatic. Mercedes se chlubí i perfektní aerodynamikou, která má být nejlepší v segmentu. Součinitel aerodynamického odporu činí 0,29.

Stahovací střecha je plátěná, přičemž zákazníci mohou vybírat mezi černým, tmavě modrým, béžovým a tmavě červeným provedením. Střechu je možné otevírat i zavírat až do rychlosti 60 km/h, přičemž tento proces trvá 20 sekund. Střecha je třívrstvá, přičemž butylová vrstva je jednak ochranou proti vodě, jednak pomocí ke snížení vnitřního hluku.

Nová třída S Cabriolet s délkou 5.027 mm, šířkou 1.899 mm a výškou 1.417 mm je odvozena od již nabízené třídy S Coupé. Karoserie obou modelů sdílejí na 60 % komponentů, novinkou kabria je ale třeba zadní část podlahy vyrobená z hliníku.

Luxusní kabriolet se zatím představuje ve dvou variantách. Tou základní je S 500 Cabriolet poháněný osmiválcem o objemu 4663 cm3, který je naladěn na 335 kW a 700 N.m. Motor je spárovaný s devítistupňovým automatem.

Vrcholnou verzí nového kabrioletu bude model Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Pod tímto označením se ukrývá 5,5litrový osmiválec biturbo o výkonu 430 kW a točivém momentu 900 N.m, který spolupracuje se sedmistupňovým automatem. K dispozici je i možnost pohonu všech kol.

Mercedes-Benz S Cabriolet vstoupí na trh v prosinci, první vozy se u zákazníků objeví na jaře 2016, v ideální čas před zahájením příští letní sezóny. Kabriolet v nabídce třídy S doplňuje sedan, sedan s prodlouženým rozvorem, verzi Maybach s dále prodlouženým rozvorem, vrcholný sedan Mercedes-Maybach Pullman a kupé. Na trh by mělo dorazit ještě čtyřdveřové kupé.

David Bureš
Diskuze (8)
2. 9. 2015 19:15
Re: S cabrio
Já tedy podavač vidím. Vypadá to na stejné řešení jako u kupé. CL mělo navíječ integrovaný do sedadla. SL nemá navíječ integrovaný v sedadle; je v karoserii, na sedadle je jen průvlak na pás, který ho drží na místě (podobné řešení má California).
2. 9. 2015 17:54
S cabrio
Nádherné auto. Ta záď se staženou střechou je pecka.

Co ale nepochopím. Proč u tak drahého kabrioletu není pás integrován do předního sedadla jako u SL? Ani nevidím žádný podavač pásu. Natahovat se pro něj dozadu bude otrava. A nastupování dozadu to také usnadňuje.

Jinak je interiér vymazlený.
2. 9. 2015 12:12
Re: Za časů...
ved aj dnes sa predava mnozstvo aut z osemvalcami len si za nich treba priplatit
Avatar - Ham.
2. 9. 2015 11:30
Re: ako celok
Dlouhý zadní převis? No to bych tedy neřekl, vždyť je kratší než ten přední a přitom je to klasická koncepce s motorem podél. Vypadá perfektně, asi nejhezčí MB současnosti.
[odkaz]
2. 9. 2015 11:26
austin healey
je to taky moderny austin healey