Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS AMG: Technika okřídleného kupé pod lupou

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 3. 2009 • 07:08
34
13
Zobrazit náhledy (34)
Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS
Nástupce supersportovního modelu SLR McLaren se zatím stále skrývá za kamufláží. Stuttgartská automobilka ovšem odhalila jeho techniku.

U Mercedesu také nedali příliš prostoru špionážním fotografům a rozhodli se uvolnit oficiální fotografie zakamuflovaných vozů, což nebývá v současnosti rozhodně zvykem. Ale ke slíbené technice: nový SLS má za přední nápravou umístěný vidlicový osmiválec typu M159 s objemem 6208 cm3 a výkonem 420 kW (571 k) při 6800 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm ve 4750 min-1 a přenáší se na zadní kola pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky a kardanového hřídele, který je vyroben z karbonu. Pohonná jednotka má mazání se suchou skříní a odděleným zásobníkem oleje a váží jen 206 kg. Převodovka pochází z interního vývoje společnosti AMG a je uložena u zadní nápravy – v Sindelfingenu, respektive v Affalterbachu tedy použili systém transaxle – motor je s převodovkou spojen tuhou rourou, která poskytuje ochranu lehkému hřídeli z kompozitního materiálu. Automobil vznikal ve spolupráci MTC (Mercedes Technology Center) a AMG.

Prioritou konstruktérů byla redukce hmotnosti a snížení těžiště. Prostorový rám je tedy vyroben z hliníkových plechů, profilů a odlitků a váží jen 241 kg. Ocel byla použita prakticky pouze na vnitřní strany předních sloupků karoserie. Ta má dveře výklopné směrem vzhůru, Mercedes tak po více než půlstoletí oživuje slavný gullwing, který tolik proslavil model 300 SL z let 1954-1957. Automobil zhubl oproti předchůdci o 140 kg, jeho hmotnost se pohybuje kolem 1620 kg.

Rozměry zatím výrobce neudává, je k dispozici pouze rozvor náprav, který činí 2680 mm. I dvojité lichoběžníkové nápravy jsou z lehké hliníkové slitiny, stejně jako karosářské panely. Rozložení hmotnosti pak dosahuje takřka ideálu – poměr je 48 : 52.

SLS má kola z hliníkové slitiny, vpředu rozměru 9,5 x 19, vzadu pak 11,0 x 20 a jezdí na pneumatikách 265/35 R19, respektive 295/30 R20. Řidič, či spíše pilot má k dispozici čtyři jízdní režimy a také funkci Racestart (systém launch control), díky které auto vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,8 s. Po německých dálnicích jej budou moci noví majitelé prohánět rychlostí až 315 km/h. Kombinovaná spotřeba se bude pohybovat kolem 13 l/100 km.

Pokud bude třeba razantně zpomalit, pomohou jim v tom karbonkeramické brzdy se šestipístkovými třmeny. Ani jejich vývoj Mercedes-Benz nesvěřil žádnému externímu specialistovi, nesou opět značku AMG. Ještě k elektronice – nové SLS pochopitelně disponuje i systémem ESP, který má také sportovní režim a je i vypínatelný.

Vývoj SLS AMG byl zahájen v posledním čtvrtletí roku 2006, testovací program bude dokončen na konci letošního roku, světová premiéra se pak odehraje na jaře 2010. Většina zveřejněných technických údajů je zatím pouze předběžná, údaje se mohou do premiéry ještě změnit.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Milý merc(i)!
| 17. 3. 2009
Já "děkuji" za TAK "vyčerpávající" rozpis a opravdu máte VÝBORNÝ přehled, ale na druhou stranu mne vaše "zprávy" trochu mrzí, neb na jednu stranu bi/twin-turba "uznávám" a respektuji, ale "pohodu" VELKÉHO atmosferického motoru ... tu prostě NEnahradí (ano vím, BUDOU "rychlejší/svižnější" - to respektuji ...) ... ale BIG atmosferický V8 či 12 by byl stejně "lepší" - resp. ZVUKově "příjemnější"
Pěkný den ;-)
kardan
| 17. 3. 2009
Uz sem to psal ke stejnemu prispevku na Autofanu a tady to zminim take: kardan tam NENI!! Za dob SM a Automobil Revue se uvadely takove podrobnosti,ze se clovek opravdu neco dovedel. Napr. prevodove pomery u kazdeho profilovaneho auta, hmotnosti a naplne do poslednich detailu.

Dneska napise redaktor nejctenesiho internetoveho magazinu o autech, ze "přenáší se na zadní kola pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky a kardanového hřídele, který je vyroben z karbonu." ... a vsimnu si toho sam?? Treba se mylim, treba sem to nerozeznal spravne, ale jezismarja, nekdo se nad tim zamyslete se mnou!!!! Nejlepe v redakci!
nejedná se o nástupce SLR
| 16. 3. 2009
toto je stejný motor, akorát trochu vylepšený a se zvýšeným výkonem. Ani ještě nemá přímé vstřikování. Nová E63 dostane mírné navýšení na 525 koní (to má již SL, S a CL 63), má být ovšem prý lehčí než předchůdce, takže má mít také lepší jízdní výkony. Právě snižování hmotnosti má být jednou z hlavních priorit AMG. Nevím jestli dostane navýšení faceliftovaná S 63, ale předpokládám, že ano stejně jako S 600 - okolo 550 koní, nejlehčí je vzít motor z Maybachu. Již se ví, že AMG S 65 dostane stejné navýšení jako Maybach Zepellin, tedy na 640 koní. Úplně nový motor z dílny AMG má být již biturbo (nutnost dneška) 5,5 V8 CGI v novém CLS. Má mít přes 550 koní ve slabší verzi. Mimochodem normální V8 500 má být nahrazen V8 4,6 biturbo s výkonem 435 koní.
SLS
| 16. 3. 2009
Pekny - predek mi pripomina 107ku co snad tohle leto uz vyjede z garaze :-)
SLS
| 16. 3. 2009

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku