Mercedes-Benz SLS AMG: Technika okřídleného kupé pod lupou
U Mercedesu také nedali příliš prostoru špionážním fotografům a rozhodli se uvolnit oficiální fotografie zakamuflovaných vozů, což nebývá v současnosti rozhodně zvykem. Ale ke slíbené technice: nový SLS má za přední nápravou umístěný vidlicový osmiválec typu M159 s objemem 6208 cm3 a výkonem 420 kW (571 k) při 6800 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm ve 4750 min-1 a přenáší se na zadní kola pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky a kardanového hřídele, který je vyroben z karbonu. Pohonná jednotka má mazání se suchou skříní a odděleným zásobníkem oleje a váží jen 206 kg. Převodovka pochází z interního vývoje společnosti AMG a je uložena u zadní nápravy – v Sindelfingenu, respektive v Affalterbachu tedy použili systém transaxle – motor je s převodovkou spojen tuhou rourou, která poskytuje ochranu lehkému hřídeli z kompozitního materiálu. Automobil vznikal ve spolupráci MTC (Mercedes Technology Center) a AMG.
Prioritou konstruktérů byla redukce hmotnosti a snížení těžiště. Prostorový rám je tedy vyroben z hliníkových plechů, profilů a odlitků a váží jen 241 kg. Ocel byla použita prakticky pouze na vnitřní strany předních sloupků karoserie. Ta má dveře výklopné směrem vzhůru, Mercedes tak po více než půlstoletí oživuje slavný gullwing, který tolik proslavil model 300 SL z let 1954-1957. Automobil zhubl oproti předchůdci o 140 kg, jeho hmotnost se pohybuje kolem 1620 kg.
Rozměry zatím výrobce neudává, je k dispozici pouze rozvor náprav, který činí 2680 mm. I dvojité lichoběžníkové nápravy jsou z lehké hliníkové slitiny, stejně jako karosářské panely. Rozložení hmotnosti pak dosahuje takřka ideálu – poměr je 48 : 52.
SLS má kola z hliníkové slitiny, vpředu rozměru 9,5 x 19, vzadu pak 11,0 x 20 a jezdí na pneumatikách 265/35 R19, respektive 295/30 R20. Řidič, či spíše pilot má k dispozici čtyři jízdní režimy a také funkci Racestart (systém launch control), díky které auto vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,8 s. Po německých dálnicích jej budou moci noví majitelé prohánět rychlostí až 315 km/h. Kombinovaná spotřeba se bude pohybovat kolem 13 l/100 km.
Pokud bude třeba razantně zpomalit, pomohou jim v tom karbonkeramické brzdy se šestipístkovými třmeny. Ani jejich vývoj Mercedes-Benz nesvěřil žádnému externímu specialistovi, nesou opět značku AMG. Ještě k elektronice – nové SLS pochopitelně disponuje i systémem ESP, který má také sportovní režim a je i vypínatelný.
Vývoj SLS AMG byl zahájen v posledním čtvrtletí roku 2006, testovací program bude dokončen na konci letošního roku, světová premiéra se pak odehraje na jaře 2010. Většina zveřejněných technických údajů je zatím pouze předběžná, údaje se mohou do premiéry ještě změnit.