Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz testuje nové SUV ML (W166) v ulicích Prahy (nové foto)

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Pražští motoristé dostali od vývojového střediska mercedesu zase jednoho fantoma.

Nová generace ML jezdí centrem Prahy pouze s lehkou kamufláží a vzbuzuje pozornost řidičů v kolonách.

Oficiální premiéra tohoto vozu zatím neproběhla, uvedení na trh je naplánováno až na podzim letošního roku.

Důvodem, proč se v Praze objevují prototypy nových modelů značky Mercedes-Benz, je přítomnost pobočky firmy MBtech Group GmbH & Co. KGaA, která zajišťuje část vývoje nových modelů pro mateřský Mercedes-Benz.

MBtech Bohemia s.r.o. má na území České republiky dvě kanceláře - jednu v Praze a jednu Plzni.

ML potřetí

Druhé generaci SUV Mercedes-Benz ML táhne na šestý rok, což znamená, že nástupce musí být v tuto dobu tařka hotov. Důkazem byly nejen předloňské fotografie z ověřovacích zkoušek, záběry verze AMG od vjezdu do Zeleného pekla, které ukazovaly vrcholný osmiválcový model, ale taky další snímky z provozu v rodném Německu a teď i nejnovější záběry z Prahy.

I přes kamufláž je zřejmé, že ladnost některých křivek současného ML přebíjí u novinky hrany, které zavedla třída C a rozvinula třída E. S ní budou mít ML (řada W166) společné mj. hranatá vnější zpětná zrcátka se specificky integrovanými směrovkami sestavenými ze světelných diod.

Motoricky se bude paleta jednotek zřejmě odvíjet od toho, co je nyní k dispozici v třídě E a v modernizované třídě S. Dočkat bychom se tedy měli nejen inovovaných šestiválců CDI, ale také jednoduchého hybridu a zcela vyloučen není ani naftový čtyřválec pro model M 250 CDI. V nabídce bude pohon všech kol, ale objevit by se měly i verze s poháněnou zadní nápravou.

Špičkové provedení ML 63 AMG pravděpodobně opustí několik let používaný atmosférický velkoobjemový motor 6,2 V8. Nahradí jej nedávno představená jednotka 5,5 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Největší výkon 400 kW při 5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm v rozmezí 2000-4500 min-1 se bude zřejmě s časem dále zvyšovat, už při premiéře motoru ve třídě S AMG hovořilo o verzi se 420 kW a 900 Nm. Ladění usnadní přeplňování, resp. odlišná nastavení maximálního plnicího tlaku. S novým motorem by se měla kombinovaná spotřeba špičkového ML mezigeneračně snížit řádově o desítky procent.

Pravděpodobné je i nasazení nových zážehových motorů V8 a V6. Osmiválec 4,7 bude mít díky přeplňování dvojicí výfukových turbodmychadel a přímému vstřikování CGI výkon 320 kW a maximum točivého momentu 700 Nm, navíc dostupné již od 1800 min-1.

Základní šestiválec 3,5 bude mít úhel sevření válců 60° (dosud 90°), k tomu dostane přímé vstřikování CGI a systém Start-Stop. Agregát má modulární konstrukci, která umožní do budoucna zástavbu přeplňování turbodmychadlem nebo spojení s elektromotorem do hybridního systému. Výkon základní atmosférické 3,5 V6 bude 225 kW (+25 kW), točivý moment 370 Nm (+20 Nm).

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - MAP2009
25. 3. 2011 18:46
Re: Škodovky
Krádež tří vozů?
Avatar - MAP2009
25. 3. 2011 18:45
Re: testy....
I nové SLK mě přijde jako typické ženské auto.
25. 3. 2011 08:13
rozmazte alespon SPZ
Prosim vsechny ty kdo nataci foti apod. Rozmazte SPZ ... ridici se temhle fotkam nevyvaruji ale kdyz se to pak objevi v clanku, tak jsou z toho akorat problemy a vysvetlovani ...
12. 3. 2011 01:25
King of...
Testuje se testuje, jenže u krále je celkem fuk, co na to v kravíně, co hošani? ;-)
11. 3. 2011 23:46
Re: testy....
Můžu potrvdit.V Ostravě každé druhé SUV řídí žena.Já znám 3 a všechny jezdí v RRS. :-)