Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz už chystá novou třídu S. Mezitím aktuální generací slaví 500.000 vyrobených kusů

David Bureš
Diskuze (2)

Stávající generace Mercedesu třídy S má na svém kontě už půl milionu vyrobených kusů. Nejvíc jich jezdí v Číně.

Mercedes-Benz se už pomalu chystá na mezigenerační proměnu své vlajkové lodi, třídy S. Stávající generace debutovala v roce 2013, a tak pomalu nastává čas nástupce, který skutečně již zanedlouho přijde. Chystán je právě pro příští rok, rok 2020. Mezitím však má důvod k oslavě i stávající provedení.

Trojcípá hvězda totiž již vyrobila 500.000 exemplářů aktuální generace S-Klasse, jejíž výchozí model interně označuje jako W222. I díky tomu je dnes třída S vůbec nejprodávanějším luxusním automobilem na světě.

Vlajková loď Mercedesu má ostatně už dlouholetou tradici. Původní předchůdce dnešní třídy S dorazil už v roce 1951, jednalo se o tzv. model W187 (známý též jako Mercedes-Benz 220). Od té doby Mercedes vyrobil přes čtyři miliony exemplářů své vlajkové lodě.

Dnes se největší z Mercedesů vyrábí výhradně v německém závodě Sindelfengen, odkud nejvíce exemplářů míří do Číny. Zhruba každý třetí kousek třídy S najde svého zákazníka v nejlidnatější zemi světa.

V Sindelfingenu se po boku výchozí sedanu vyrábějí také odvozené karosářské varianty třídy S, kupé a kabriolet, stejně jako luxusní verze Mercedes-Maybach. Produkují se tam ale také třídy E, GLS, AMG GT a GLA. Do budoucna se tu má vyrábět také blíže nespecifikovaný elektromobil, patrně luxusní EQS, který má být elektrickou alternativou k budoucí generaci třídy S.

Nová generace třídy S totiž svoji elektrickou variantu nedostane, zájemce o luxusní elektromobil má lákat právě chystané EQS. K dispozici však bude plug-in hybrid, všechny „běžné“ modely budou mildhybridy. Dobrou zprávou je však ta, že se přece jen vrátí i dvanáctiválec, byť se spekulovalo o jeho konci. Šéf Mercedesu Ola Källenius totiž potvrdil, že se pracuje na nové generaci V12, která bude přizpůsobená nejnovějším emisním normám.

Co se pak týče nabídky, mluví se o konci nejkratší varianty. Ta je dnes velikostně velice blízko menší třídě E, navíc se prý neprodává příliš dobře, a tak by novinka mohla být minimálně 5,3 metru dlouhým vozem.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

1. 12. 2019 18:47
Re: Až budete brblat na design...
Tamní vlastní 14,7%.
Geely/Li Shufu 9,7%,
BAIC 5%
https://www.daimler.com/…older-structure/