Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz V se začne prodávat nejdříve jako luxusní Edition 1

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Mercedes-Benz uvádí v poslední době nové modely na trh nejdříve jako limitované luxusní série Edition 1. Stejný recept uplatí i u novotou vonící třídy V.

Mercedes-Benz V série W447 nahrazuje luxusní dodávky Viano (W639). Stuttgartská automobilka už toto označení jednou v historii použila, konkrétně u dražších verzí předchůdce řady W638 (1997-2003). Nová třída V bude na trh uvedena nejprve coby luxusní model Edition 1. Trojcípá hvězda tak pokračuje v oblíbené kratochvíli, se stejným názvem se zprvu prodával i crossover GLA, sedan CLA, menší sportovní modely AMG a dokonce velká třída S. Evidentně se takovýto postup marketingově vyplácí, takže proč v něm nepokračovat, že?

Auto vychází z verze V 250 BlueTec. To znamená, že má pod kapotou dobře známý čtyřválcový turbodiesel 2,14 l s výkonem 140 kW a točivým momentem 440 N.m. O ten se stará výhradně sedmistupňová samočinná převodovka 7G-Tronic Plus a přenáší jej na zadní nápravu.

V základu najdeme sportovní podvozek (ano, u velkoprostorového vozu stále připomínajícího dodávku), ale i v limitce si může klient dále připlatit za nastavitelný podvozek Agility Control. Devatenáctipalcová litá kola s pěticí dvojitých paprsků jsou standardem, stejně jako zatmavená zadní boční okna. Posuvné dveře pohánějí výhradně elektromotorky, ani v případě rozměrného víka zavazadlového (či spíše nákladového) prostoru tomu není jinak. U Mercedesu mu konkrétně říkají Easy-Pack. Zadní sklo se dá vyklopit také samostatně.

V interiéru čekejme luxus. Nejde ani tak o plaketky s označením Edition 1, ale hlavně o špičkovou výbavu. Sedačky pokrývá přírodní kůže Nappa, palubní desku pak prošívaná umělá. Tmavý dekor imituje ebenové dřevo, na podlaze najdeme velurové koberečky s logy Mercedesu. Místa pro řidiče a spolujezdce nepřišla o chlazení a o teplotu vzduchu se stará samočinná klimatizace Thermotronic. Zadní pasažéři mají pro změnu k dispozici poloautomatický systém Tempmatic. Všichni si mohou užívat špičkový zvuk audia Burmester, nechybí ani multimediální Comand Online. Všemožné elektronické asistenty zastupují například ten parkovací s kamerou, která se otáčí v úhlu 360 stupňů, předcházení kolizím CPA, respektive Pre-Safe, systém udržování jízdního pruhu a konečně hlídač mrtvého úhlu.

Základní model nové třídy V startuje na částce 42.900 eur (přes 1,18 milionu korun). Cenu za Edition 1 dosud německý výrobce nezveřejnil, bude ale jistě vyšší.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
31. 3. 2014 19:05
Prodej až v srpnu
Tento měsíc se začala nová třída V prodávat a luxusní série Edition 1 naopak dorazí -podle informací na webu - až v srpnu.