Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz začíná odhalovat novou generaci dodávek Sprinter

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Mercedes-Benz Vans zveřejnil první skicu nové generace lehkých užitkových vozidel řady Sprinter a uvedl, kdy ji uvede na trh.

Ve své současné podobě se Mercedes-Benz Sprinter představil na jaře roku 2013 s přepracovaným designem a především novými pohonnými jednotkami, splňujícími emisní normu Euro VI.

Vedle vzhledu a motoru zaujal modernizovaný Sprinter při svém představení i pěticí nových asistenčních systémů, z nichž nejzajímavějším je Crosswind Assist, který pomáhá zvládnout poryvy bočního větru a je součástí standardní výbavy.

Výroba Sprinteru v jeho aktuální podobě byla zahájena 1. července 2013 a v současnosti se Mercedes-Benz Vans připravuje na uvedení nové generace. V souvislosti s tím byla již na jaře roku 2015 potvrzena výstavba zcela nového závodu v Charlestonu v Jižní Karolíně a v dubnu letošního roku Volker Mornhinweg, ředitel divize Mercedes-Benz Vans, potvrdil investice ve výši 150 milionů amerických dolarů do výroby nové generace modelové řady Sprinter v Argentině.

Mercedes-Benz Vans na tyto informace nyní navazuje první skicou nové generace řady Sprinter, odhalující, že její design bude vycházet z konceptu Vision Van z loňského roku a zároveň svými předními partiemi navazovat na linie aktuálních osobních vozů značky Mercedes-Benz.

Kromě skici potvrdil Mercedes-Benz Vans prostřednictvím tiskové zprávy, že nová generace řady Sprinter vstoupí v Evropě na trh v první polovině roku 2018 a následovat bude postupné uvádění i na další světové trhy. Další podrobnosti o designu i technice novinky budou podle materiálů automobilky k dispozici v příštích měsících.

Mercedes-Benz Sprinter ve své první generaci debutoval v roce 1995 a od té doby se prodalo více než 3.300.000 vozů v nejrůznějších verzích. Mercedes-Benz uvádí, že v současnosti je prodáváno několik tisíc variant ve 130 zemích.

Výroba Sprinteru v současnosti probíhá v závodech v Düsseldorfu a Ludwigsfelde v Německu, v Charlestonu v severoamerické Jižní Karolíně, v González Catanu v Argentině, ve Fuzhou v Číně a v Nižním Novgorodu v Rusku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
26. 9. 2017 17:16
Re: JEN FACELIFT
...není. Jsou to jen navařené / nalisované plechové profily buď U nebo duté. Korodují už když přijedou k nástavbáři a pevnost je mizerná. Ona i samonosná karoserie má samozřejmě "rám", ale je to jen vyztužující plechařina pod tou skořápkou. Jedinou výhodou oproti běžnému ocelovému rámu je to, že je nižší, resp. nakládací plocha je nižší o několik cm. Reálně je ale životnost a tuhost ocelového rámu výrazně vyšší.
Avatar - KLAS
26. 9. 2017 14:10
Re: JEN FACELIFT
Když má Sprinter samonosnou karoserii, ako je potom riešená verzia valník? [odkaz]
To nie je klasický rám, na čo sa namontuje nástavba,
26. 9. 2017 12:51
Re: JEN FACELIFT
to těžko, IVECA prodávám už 15 let, to auto je od základu zcela nové. Jediné čemu se dá říct facelift je poladění motoru. Ani rám není stejný, kastle je naprosto jiná, úplně nová. Na Na současné Daily není naprosto nic totožného s tou předchozí. Jen blok motoru >:-[] A navíc MB nemá kam co posouvat, bo už takhle samonosná rezata kastle se kroutí jak prase >:D Králem co do velikosti Daily zůstává s 20m3 :-!
26. 9. 2017 12:26
Re: JEN FACELIFT
Zrovna ta Dailyna je také jen velký facelift, jen je ten předek teď tak výrazný, že se to může zdát jako nová generace, ale je to stále model z roku 2006. A ten Mercedes - je otázka, kam to posouvat - větší být asi nechtějí, protože nikdo nebude chtít v této třídě 8m dodávku, těch 7m je tak akorát. A když technika posloužila pro novou Hyundai H350, tak proč by nestačila ještě Mercedesu. Pokud vyřeší největší problém, že to hnije skoro už nové, tak to budou lidi dál kupovat.
26. 9. 2017 10:28
design nad účel
Ty nízkoprofily spolu s nulovým zdvihem pérování jsou pro pracovní dodávku bezpochyby ideální kombinace