Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz začne prodávat auta schopná autonomní jízdy třetího stupně

Filip Melich Filip Melich 9. 5. 2022 • 04:22
59
5
Zobrazit náhledy (59)
Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot Mercedes-Benz Drive Pilot

Mercedes-Benz využije toho, že je Německo první zemí, kde je legální autonomní jízda třetího stupně. Na tamním trhu uvede do prodeje vozy vybavené touto technologií.

Německý Mercedes-Benz se loni v prosinci stal první automobilkou, která získala mezinárodní schválení technologie autonomní jízdy třetího stupně (tzv. Level 3). Tato úroveň znamená, že řidič může v určitých situacích sundat ruce z volantu, případně dokonce přestat sledovat dění před vozem. Musí však být připraven převzít kontrolu nad řízením, pokud jej k tomu vůz vyzve. V žádném případě tedy nejde o plně autonomní jízdu, k té máme ještě daleko.  

Video se připravuje ...

Systém Mercedesu se jmenuje Drive Pilot a řidič může jeho schopností využít například v husté městské dopravě nebo na ucpaných dálnicích do rychlosti 60 km/h. Auto je schopné si hlídat odstup od vozu před sebou, svoji polohu v jízdním pruhu, upravovat rychlost a dokonce se vyhýbat překážkám. Drive Pilot si nyní budou moci pořídit řidiči v Německu. To je první zemí, ve které zákony autonomní jízdu třetího stupně umožňují.

Drive Pilot bude dostupný od 17. května letošního roku a objednat jej formou příplatku půjde pro Mercedesy tříd S a EQS. V tradičnější třídě S zájemce přijde na 5.000 tisíc euro (cca 125.000 tisíc korun), zatímco v elektrickém EQS bude stát 7.430 euro (cca 185.000 korun). Rozdíl částek je dán tím, že v případě EQS je nezbytné zároveň připlatit za Drive Assistance Package Plus (2.430 eur). V ceně je zahrnuto jak hardwarové, tak softwarové vybavení, přičemž prozatím nebude nutné platit ještě za předplatné služby.

To, že Drive Pilot vstupuje na německý trh a má mezinárodní schválení ovšem ještě neznamená, že Mercedesy schopné autonomní jízdy třetího stupně bude brzy možné pořídit všude. Každá země se k autonomnímu řízení staví po svém. Německá automobilka však pracuje na získání povolení i v dalších zemích. Mercedes například odhaduje, že by se ještě letos mohl dočkat schválení v USA.

Související články

Témata
9. 5. 2022 22:25
Re: uz aby to bolo u nas
Toto napíšeš do diskusie na webe o autách? Keď ťa šoférovanie nebaví, cestuj vlakom. :no:
9. 5. 2022 15:33
A nad 60 km/h
to funguje stejně jako levný travel assist u Fabie?
9. 5. 2022 15:21
Je to jenom do 60 km/h.
A mezi tím dovážená auta starší 15ti let a kamiony.
9. 5. 2022 14:43
uz aby to bolo u nas
uz aby to bolo u nas.
na dialnicu super.
celkovo na dialnici by malo byt autonomne riadenie davno prikazane.
tempomat 180 - 200 a auta sa same riadia, radia.
konecne by to bola dialnica a cestovalo by sa na dialku vcelku rychlo.
9. 5. 2022 12:14
Panoptikum
Už vidím tých panákov v autách, ako držia ruky 10 cm od volantu a čakajú na povel, aby prevzali riadenie... Ak sa to rozšíri, Nemecko radšej oblúkom obísť.
Články odjinud