Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz Citan Tourer PRO 113
Mercedes-Benz Citan Tourer PRO 113
Mercedes-Benz Citan Tourer PRO 113
Mercedes-Benz Citan Tourer PRO 113
82 Fotogalerie

Mercedes bez náhrady ukončuje hned tři modely! Pokračovat bude až s novou platformou

Německá automobilka reaguje na vývoj trhu i nové interní cíle předčasným ukončením výroby třech modelů. Jejich pomyslní nástupci budou sdílet interně vyvinutou platformu. Přijdou brzy.

Podobně jako ostatní značky zeštíhluje své portfolio i Mercedes-Benz, i když jen v sektoru užitkových vozů. Tam má dominantní postavení Sprinter spolu s Vitem a jeho civilnějším derivátem třídou V. Naopak malým dodávkám - třídě T a Citan - se nedaří podle předpokladů a v souladu se strategií prezentovanou v květnu 2023 bude jejich výroba ukončena v polovině příštího roku.

Zprávu přinesla redakce Automobilwoche, která měla k nahlédnutí dopis věnovaný německým prodejcům. Automobilka se tak rozhodla na základě nových cílů zaměřených na ziskovost, ale rozhodnutí zapadá i do širšího pojetí interních plánů. Obě dodávky, včetně elektrické verze EQT, jsou odvozeninou Renaultu Kangoo a vyrábějí se ve francouzské továrně Maubeuge.

Spolupráce s Renaultem odstartovala v roce 2009, ovšem v současné době není iniciativa ze strany Mercedesu v pokračování. Automobilka vyvíjí zcela novou platformu VAN.CA včetně derivátu pro elektromobily VAN.EA, přičemž první model s tímto základem přijde během příštího roku. Náklady snižuje 70% kompatibilita dílů, takže je bude možné montovat na stejné lince. Platformu budou sdílet užitkové modely Mercedes všech segmentů.

Citan jako klasický van v České republice startuje na ceně 626.193 Kč, s benzinovým motorem o výkonu 55 kW. Výbava zahrnuje například multifunkční a nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna, 9,5palcový infotainment se zrcadlením chytrých telefonů, couvací kameru, povinnou sadu jízdních asistentů včetně tempomatu a asistenta rozjezdu do kopce.

Pro srovnání, podobně vybavený Renault Kangoo se stejným motorem vychází na 608.000 Kč. Prakticky stejně stojí i Volkswagen Caddy s motorem 1.5 TSI o výkonu 85 kW. Ve tomto segmentu nabízí Ford nového Couriera s litrovým EcoBoostem o výkonu 74 kW za 569.669 Kč. Není proto divu, že o malé dodávky od Mercedesu není dostatečně velký zájem, a to ani mezi taxikáři, na které výrobce spoléhal. Nejhůře je na tom elektrické EQT, kde loňské prodeje klesly o 31 %. Vždyť za něj zaplatíte minimálně 1.283.874 Kč. Klasická třída T vychází na 644.774 Kč

Video placeholder
Mercedes Benz Citan prezentace auta • Youtube, Mercedes-Benz

Zdroje: Automobilwoche, Mercedes-Benz, Motor1 I Video: Mercedes-Benz