Nové video nabízí pohled do prémiového interiéru připravovaného elektrického sedanu EQS, kterému dominuje unikátní infotainment Hyperscreen.
Automobilka Mercedes-Benz se připravuje na představení svého vlajkového elektrického sedanu, kterým se stane model s označením EQS. A jak už je u značky s třícípou hvězdou ve znaku zvykem, před premiérou nám nabízí řadu drobných poodhalení. V minulosti už jsme se tak seznámili s elektrickým pohonným systémem, novou palubní deskou Hyperscreen a nyní přichází první pohled do interiéru.
Videem nás nejprve provádí Kai Jardner, futurista značky Mercedes-Benz, následuje šéf designového oddělení interiéru Hartmut Sinkwitz a expertka na uživatelské zážitky Nina Hallier. Každý z nich přitom ve videu rozvádí důvody, proč je interiér nového EQS tak jedinečný a revoluční.
Jardner ve videu například prozrazuje, že na modelu EQS začal pracovat již před šesti lety. Během této doby se musel se svými kolegy vypořádat s několika výzvami a zvolit strategie přístupu k mnoha otázkám, jako jak například skloubit koncept luxusu s koncepty udržitelnosti a digitalizace. Nebo jak upravit rozhraní pro spolupráci lidí a techniky, která je schopna se sama učit.
Ovšem zatímco Jardner se musel vypořádat s kreativními výzvami, šéf designového oddělení interiérů Hartmut Sinkwitz je musel převést do skutečného světa. Tuto výzvu ovšem evidentně přijal s nadšením, neboť mu dala možnost začít s nepopsaným listem papíru a vytvořit něco zcela nového. Stále se přitom držel DNA značky, kterým by měla být kombinace tradičního a prémiového výrobce toužícího stát se průkopníkem.
Hlavním cílem jeho týmu mělo být vytvoření naprostého „wow“ efektu. Nový vůz má vypadat jako něco, co k nám přišlo z budoucnosti, ale bylo upraveno pro využití v současnosti. Co konkrétního si pod tím můžeme představit? Sinkwitz ve videu ukazuje například kliku vyjíždějící po letmém doteku či otvírání střešního okna pomocí gest. Velká pozornost je ovšem věnována především prosklené a zahnuté palubní desce se třemi obrazovkami Hyperglass, kterou jsme nedávno představovali.
Nina Hallier pak dodává, že technologie nesmí nikdy působit komplikovaně. Systémy v rámci infotainmentu MBUX proto měly být vyvíjeny tak, aby nabízely přirozené a snadné ovládání. Díky schopnosti učit se je navíc nový systém MBUX schopen s každou další jízdou lépe porozumět potřebám posádky. Z MBUX se tak v podstatě stává osobní asistent.
Automobilka sice prozatím neprozradila přesné datum premiéry nového EQS, pravděpodobně už ale nebudeme muset dlouho čekat. Výroba by totiž měla být zahájena již v první polovině tohoto roku.