Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes SL od Brabusu vyráží dech. Museli ho omezit, aby se sám nezničil

Brabus Rocket GTS
Brabus Rocket GTS
Brabus Rocket GTS
Brabus Rocket GTS
20 Fotogalerie
Lukáš Volšický

Nový Brabus Rocket GTS je extrémní monstrum s neuvěřitelnou silou. Z původního mercedesu zbyl jen nejdůležitější základ.

V Německu se snad už definitivně zbláznili, protože nový Brabus Rocket GTS vás posadí na zadek svým vzhledem i technickými parametry. Slavný tuner mercedesů se podíval na zoubek novému nejsilnějšímu Mercedesu-AMG SL 63 S E Performance s osmiválcovým plug-in hybridem a představuje až neuvěřitelnou bestii. Tomuhle monstru dokonce museli omezit vrcholný točivý moment, aby jej nezničili.

Novinka zaujme už na první pohled, protože ačkoli se nejnovější Mercedes-AMG SL vyrábí výhradně jako luxusní roadster, v Brabusu z něj udělali speciální shooting brake. Nový karbonový bodykit spojili s aerodynamickou pevnou střechou, jež se nepochybně inspirovala kultovní „klaunskou botou“, tedy BMW Z3 Coupé. Úpravce navíc uvádí, že i s neoriginální střechou může SL bezpečně jezdit rychlostí přes 300 km/h.

A pojďme k tomu nejdůležitějšímu. Standardně se nejsilnější SL vyrábí s plug-in hybridem s kombinovaným systémovým výkonem 600 kW (816 koní) a točivým momentem 1420 newtonmetrů. Tovární verze však vedle nového počinu od Brabusu vypadá jako docela slabý roadster pro začátečníky.

V Brabusu se odvážili do kompletní úpravy a začali zvýšením zdvihového objemu původně čtyřlitrového vidlicového osmiválce se dvěma turbodmychadly. Nově má 4,4 litru a vylepšený klikový mechanismus s novou pečlivě vyváženou klikovou hřídelí, masivnějšími ojnicemi a kovanými písty. K tomu Brabus přidal vlastní turbodmychadla a další prvky, jako jsou účinnější chlazení nebo aktivní sportovní výfuk.

Maximální výkon spalovacího motoru tak vzrostl ze 450 kW (612 koní) na 585 kW (796 koní). A aniž by tuneři museli zasáhnout do synchronního elektromotoru o 150 kW (204 koních), posílají novou úpravu na trh s výsledným systémovým výkonem 735 kW (1000 koní) a teoretickým nejvyšším točivým momentem 1820 newtonmetrů! Nakonec se však rozhodli pro jeho snížení na „pouhých“ 1620 newtonmetrů, aby prodloužili životnost devítistupňového automatu AMG Speedshift i pohonu všech kol 4Matic+.

A jakou má tohle monstrum dynamiku? Brabus Rocket GTS zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,5 sekundy a 300 km/h překoná za 23,6 sekundy. Elektronicky omezená maximální rychlost je 317 km/h. S přihlédnutím k extrémnímu výkonu je překvapivě nízká. Prodejní cenu ani plánovanou produkci však úpravce zatím nezveřejnil.

Video placeholder
Brabus Rocket GTS • Zdroj: Brabus