Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-AMG PureSpeed vznikne v 250 kusech. Má Halo a inspiruje se F1

Mercedes-AMG PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed
23 Fotogalerie
Lukáš Volšický

Sportovní divize Mercedes-AMG představuje první unikátní model z vrcholné luxusní série Mythos. Oslavuje to nejlepší z motorsportu a vznikne jen pro nejváženější klientelu značky.

Mercedes-Benz vstupuje do světa vysoce exkluzivních moderních sběratelských aut pro nejváženější klientelu. Už v minulosti odhalil, že připravuje celou řadu unikátních modelů Mythos a prvním z nich měl být speciální model vycházející z nejnovějšího Mercedesu-AMG SL. A původní informace opravdu nelhaly, protože se právě teď oficiálně představuje a je dalším z moderních supersportovních speedsterů.

Novinka se jmenuje Mercedes-AMG PureSpeed, vychází ze standardního roadsteru SL a nese charakteristické rysy dnešních monopostů formule 1. To je hlavní důvod, proč si stuttgartská automobilka pro slavnostní debut vybrala milionářské Monte Carlo, protože právě tam bude o nadcházejícím víkendu startovat prestižní Velká cena Monaka.

Mercedes-AMG PureSpeed zakládá na čtyřmístném roadsteru SL, ale nově má purističtější kabinu pro pouze řidiče a spolujezdce. A právě kabina dělá PureSpeed opravdu unikátním mercedesem, protože kombinuje v minulosti kontroverzní bezpečnostní rám Halo z monopostů F1 s ochrannými boulemi za sedadly posádky, jimiž se inspiruje ve vítězném Mercedesu-Benz 300 SLR jezdce Stirlinga Mosse z Mille Miglia 1955.

Video placeholder
Mercedes z Targa Florio a George Russell • Zdroj: Mercedes-Benz

A aby inspirace úspěchem značky v motorsportu nebylo málo, červeným odstínem Le Mans designéři vzpomínají na vítězství Mercedesu-Benz v Targa Florio 1924. Inženýři z AMG pak vsadili i na zkušenosti, jež získali při vývoji exkluzivního hypersportu Mercedes-AMG One. Aerodynamické prvky vyvinuli z uhlíkových vláken a doplnili je i karbonovými kryty kol pro lepší proudění vzduchu a účinnější chlazení brzd.

Oficiální tisková zpráva odhalující první z modelů Mythos bohužel nepřibližuje techniku, ale zřejmě vychází z toho nejlepšího bez plug-in hybridu, co standardní SL nabízí. V nejvýkonnější nehybridní specifikaci 63 od AMG má dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový zážehový osmiválec o 430 kW (585 koních) a 800 newtonmetrech. Standardem modelu je i devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol AMG 4Matic+.

Novinka se odhaluje teprve jako předprodukční koncept, ale Mercedes-Benz už plánuje omezenou výrobu 250 kusů pro své nejváženější zákazníky a sběratele. Malá sériová výroba by měla odstartovat už během příštího roku.