Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes třídy S odhaluje chytrý podvozek, ochrání vás i před nehodou

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Nový systém E-Active Body Control slibuje vysokou úroveň komfortu, jistoty i bezpečí na cestách.

Napjatě očekávaná nová generace vlajkové lodi značky Mercedes-Benz nám již během uplynulých týdnů několikrát ukázala, že chce po technické stránce patřit na špici prémiového segmentu. Automobilka se prozatím chlubila především technikou v kabině, nyní však míří více do hloubky. Konkrétně k podvozku.

Třída S nové generace totiž nabídne několik zajímavých technických vymožeností, jako je například podvozek E-Active Body Control. Pokud patříte k fanouškům třícípé hvězdy, pak již nejspíš víte, že se jedná o stejné hydropneumatické odpružení, jaké používají například SUV GLE nebo GLS. Pod kapotou třídy S se ovšem objevuje poprvé.

A čím je vlastně nový podvozek tak úžasný? Každý z tlumičů je vybaven dvěma komorami, nastavitelným ventilem a hydraulickým tlakovým rezervoárem, díky čemuž dokáže podvozek nahýbat karoserii vozu dopředu, dozadu i do stran. A právě náklony do stran zde mají velký smysl v oblasti bezpečnosti.

Jak už jsme naznačili v článku o novém čelním airbagu pro zadní cestující, podvozek nové třídy S bude vybaven funkcí Pre-Safe Impulse Side, která je určena k zmírnění dopadu bočních nárazů. Pokud tedy boční senzory zaznamenají blížící se náraz, tlumiče bok vozu lehce nadzvednou. Náraz pak směruje více na podlahu, která patří k nejpevnějším konstrukčním prvkům automobilu.

Kromě toho nabídne nové třída S i funkci E-Active Driving Control, díky které je vůz schopen skenovat silnici před sebou a průběžně upravuje nastavení tlumičů pro maximální komfort. Tyto funkce nejsou mezi majiteli vozů Mercedes-Benz novinkou, ve třídě S se ovšem objevují poprvé. A dostupné budou volitelně, tedy za příplatek.

Další novinkou ve světě třídy S bude funkce natáčení zadní nápravy, kterou bude ovládat elektromotor prostřednictvím řemenu. Automobilka bude nabízet dokonce dvě verze systému natáčení zadní nápravy: první nabídne pohyb do úhlu až deset stupňů, zatímco druhá verze pouze 4.5 stupně. Pohyb zadních kol bude řízen v závislosti na natočení volantu.

Automobilka rovněž přidala pár detailů k zadnímu čelnímu airbagu. Nový airbag by měl mít tvar křídla, na rozdíl od předních airbagů bude držet vzduch (zůstane po nehodě nafouknutý) a jeho cílem bude uchránit hlavu zadního cestujícího. Zájemci o tuto bezpečnostní vymoženost však budou muset sáhnout po paketu Executive Rear Seat Package.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme