Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
33 Fotogalerie

Nový Mercedes třídy S nabídne čelní airbag i pro zadní sedadla

Vlajková loď automobilky s třícípou hvězdou ve znaku vždy patřila k průkopníkům a inovátorům nejen v oblasti komfortu, ale také bezpečnosti. A ani letos tomu nebude jinak.

Představení nové generace vlajkové lodi Mercedes-Benz třídy S se pomalu blíží, což nám automobilka neustále připomíná zveřejňováním drobných ochutnávek. V minulosti už jsme se tak dozvěděli něco málo o technice plug-in hybridů, novém infotainmentu a brzy bychom se měli dozvědět další novinky o inovativních bezpečnostních opatřeních, systémech a asistentech.

Nové generace třídy S by například měla být prvním produkčním vozem na světě, který nabídne zadním cestujícím airbagy, které je ochrání i v případě čelní srážky. Automobilka se chystá zveřejnit bližší informace nejen o této bezpečnostní novince již 29. července, přesto již nyní víme alespoň pár základních drobností.

Podle tiskové zprávy by například nový airbag měl fungovat zcela jinak, než fungují tradiční čelní airbagy v přední části automobilu. Z prvního snímku je také celkem jasně patrné, že se airbag nafukuje ze zadní části předního sedadla a navíc ani nemá tradiční tvar nafouklého polštáře.

Tvarem připomíná spíše písmeno U, které se otvírá směrem k zadnímu cestujícímu. V případě kolize se tak dá očekávat, že bude airbag navádět hlavu zadního cestujícího do nejměkčí části. Technici navíc naučili airbag spolupracovat s nafukovacími zadními pásy (tzv. airbagy v pásu) a měl by být schopen fungovat i s instalovanou dětskou sedačkou.

Dalším výrazným vylepšením v oblasti bezpečnosti by měla být modernizace systému Pre-Safe a jeho funkce Impulse Side. Vůz tak dokáže pomocí radarů rozpoznat blížící se boční náraz, před kterým se pokusí maximálně ochránit posádku hned dvěma způsoby.

Tím prvním je rychlé nafouknutí bočnice sedadla na straně, kam by měl přijít náraz. Tělo pasažéra je tak de facto tlačeno na střed vozu, což by mělo předcházet vážným zraněním. Novinkou je pak schopnost zvednout pomocí podvozku E-Active Body Control bok vozu, kde je očekáván náraz.

Díky přizvednutí podvozku pak totiž energie nárazu směřuje více na podlahu, která patří mezi nejtužší a nejodolnější místa karoserie. Podlaha by tak měla pohltit většinu energie nárazu a posádka by tak měla být opět chráněna před vznikem vážnějších poranění.

Bližší informace o bezpečnostních vylepšeních nové třídy S bychom se měli dozvědět během digitální prezentace Meet the S-Class Digital, která je naplánována na 29. července od 14:00. Třetí epizoda, která se bude věnovat luxusu, bude odvysílána 12. srpna. Oficiální premiéra vozu je pak naplánována na 2. září.