Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes třídy S nabídne působivé funkce rozšířené reality

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Inovovaný průhledový displej pomůže s navigací, dodržováním bezpečného odstupu i udržováním jízdy v pruzích.

Automobilka Mercedes-Benz nás v posledních týdnech neustále zásobuje drobnými náhledy pod pokličku nové generace vlajkové lodi třídy S, která by měla opět představovat zásadní krok po stránce komfortu, bezpečnosti i technologií používaných v osobních automobilech.

První pohled na sofistikovaný průhledový displej (Head-up displej/HUD) nám automobilka nabídla již před několika týdny. Před pár hodinami však na svém facebookovém profilu zveřejnila video, které detailně zachycuje fungování inovovaného průhledového displeje s prvky rozšířené reality (AR-HUD).

Novinka nabídne například funkci pro udržování bezpečného odstupu, kdy je za nárazník vozu jedoucího před vámi promítaná grafika pro udržování bezpečné vzdálenosti. Další novinkou je funkce pro udržování jízdy v pruhu, kdy umí systém barevně zvýraznit čáru na silnici, na kterou vůz najíždí.

Video se připravuje ...

Mercedes do průhledového displeje integroval i navigaci s prvky rozšířené reality, která se dříve zobrazovala na obrazovce infotainmentu MBUX. Na videu tak můžeme například vidět šipku pomáhající se správným průjezdem kruhového objezdu a nalezením správného výjezdu.

Virtuální šipky v kombinaci se vzdálenosti do příštího odbočení navíc pomohou s nalezením správné odbočky s dostatečným předstihem. Po příjezdu do cílové destinace pak řidič uvidí na průhledovém displeji šipku s cílovou vlajkou, jakou známe z většiny navigací.

S blížící se premiérou nové třídy S, která by měla být slavnostně odhalena 2. září, je tak stále jistější, že Mercedes opět naváže na tradici technologického inovátora. Ostatně v interiéru by mělo být instalováno rovnou pět obrazovek.

Tou hlavní, umístěnou na špici středové konzole (uprostřed palubní desky), bude 12.8 palcová obrazovka infotainmentu MBUX. Řidič bude mít k dispozici plně digitální přístrojový štít, zatímco ostatní cestující dostanou vlastní displej, který kromě vlastního obsahu nabídne i sdílení informací z hlavní obrazovky.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - skopikk
29. 7. 2020 16:31
proč ne
rovnou 6 obrazovek? Každý by měl svůj schirm a řidič jednu náhradní.
V noci to musí bejt super, po chvíli bych to navždy vypnul, zorný pole má bejt průhledný. Navíc se soustředíš víc na to, co bliká před tebou, místo toho, co má být před sklem.
Jestli chcete zapůsobit, dejte tam něco, co v noci označí zvěř. Ať už ležící na silnici nebo hejbající se v příkopě nebo na poli.