Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI Cooper D a MINI One

Ladislav Čermák
Diskuze (21)

Třetí ženevskou premiérou z domu BMW budou dvě startovní motorizace pro nové MINI

Zatímco nové MINI se ve verzích Cooper (88 kW) a Cooper S (128 kW) teprve pomalu začíná zabydlovat na vybraných trzích, BMW právě dnes oficiálně ohlásilo dvě nové motorizace, které se představí také v březnu nad ženevským jezerem.

MINI One

proti stejnojmennému předchůdci posílí o 4 na výsledných 70 kW (95 k), přesto jej ale bude pohánět motor o menším zdvihovém objemu. Nově vyvinutá čtrnáctistovka Valvetronic je derivátem již známé větší šestnáctistovky a rovněž pochází ze společného vývoje s Peugeotem. Kroutící moment činí 140 Nm a také díky němu zrychlí nová "jednička" na stovku za slušných 10,9 s a dosáhne 185 km/h, to vše při kombinované spotřebě 5,7 l/100 km. Vstřícné prodejní ceně 15.850 € odpovídá i relativně spartánská výbava, ve které ovšem nechybí šestistupňová převodovka, šestice airbagů a ABS nejnovější generace se systémem CBC.

MINI Cooper D

je na tom ve všech ohledech lépe - standardní výbava je bohatší o lepší kola, protiprokluzový systém ASC+T a řadu komfortních prvků. A samozřejmě také motor; jako všechny moderní turbodiesely, i tenhle podává velice dobré jízdní výkony a žádá za to jen skromné dávky paliva. Tvůrci MINI sáhli opět po outsourcované jednotce - dvouventilovou čtrnáctistovku Toyota o výkonu 66 kW vystřídala osvědčená šestnáctiventilová šestnáctistovka HDi common rail II s variabilní geometrií turbodmychadla, výkonem 80 kW (108 k) a kroutícím momentem 240 Nm (s využitím funkce Overboost až 260 Nm). Její hlavní výhodou je relativně plochá křivka průběhu kroutícího momentu a také klidný chod. MINI Cooper D se s ní rozjede na stovku za 9,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 195 km/h, při normované spotřebě 4,4 l/100 km. Cena včetně DPH začíná na sumě 19.400 €, obě motorizace si odbudou tržní debut v druhé polovině letošního dubna.

Ladislav Čermák
Diskuze (21)