Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Místo fiatů se v Polsku budou vyrábět elektromobily Leapmotor. Znáte tuto čínskou značku?

Ondřej Šámal
Diskuze (95)

Místo fiatů se v polských Tychách budou vyrábět malé čínské elektromobily. Alespoň takhle se na tom podle všeho domluvil koncern Stellantis s automobilkou Leapmotor.

Fabrika v Tychách za socialismu vyráběla vozy značky FSM, jejíž zkratka vznikla ze slov Fabryka Samochodów Małolitrażowych. Od roku 1992 zde vznikaly například Fiaty 126, Cinquecento, Uno, Palio, Seicento, Panda druhé generace a znovuzrozená pětistovka. Podle zpráv agentury Reuters se ovšem zaměření továrny velmi brzy změní.

Mateřský koncern Stellantis výrobní kapacity přenechá svému čínskému partnerovi v podobě automobilky Leapmotor, která zde ještě letos v červnu plánuje začít vyrábět malý elektrický model T03. Vůz v Polsku nebude vznikat od šroubku, nýbrž v rámci tzv. SKD (semi-knocked down) sad, kdy jsou vozy již částečně smontované. Stellantis polskou továrnu vybral především kvůli nižším výrobním nákladům.

Přes 3,6 metru dlouhý Leapmotor T03 s výkonem 55 kilowattů a akumulátorem s kapacitou 36,5 kWh je de facto přímým konkurentem Dacie Spring. A také čínského BYD Seagull, který se v Česku zatím neprodává. Prodej T03 brzy odstartuje na důležitých evropských trzích v Německu, Itálii, ve Francii a Španělsku.

Leapmotor díky startu v již existující továrně předběhne konkurenční BYD, který maďarskou fabriku začal teprve stavět. Právě výrobními kapacitami v Evropě se Číňané snaží vyhnout velmi reálnému riziku v podobě cel, která Evropská unie plánuje zavést s ohledem na neférovou finanční podporu čínských automobilek tamní komunistickou vládou.

Video se připravuje ...

Koncern Stellantis v roce 2023 v automobilce Leapmotor za 1,6 miliardy dolarů (asi 35,5 miliardy korun dnešním kurzem) získal 21procentní podíl. Obě společnosti zároveň založily joint venture, díky kterému evropsko-americká skupina získává exkluzivní práva na výrobu, export a prodej automobilů Leapmotor mimo Čínu.

Ondřej Šámal
Diskuze (95)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
27. 3. 2024 20:20
Re: At jde Stelantis do hajzlu
Proc?
Duvodem nenizlepseni skodovek, ale zhorseni Stelentisu.

I kdyz v tomto pripade vic amoralnosti.

Existuje cinska slapka, cinskej zlodej nebo cinskej virus.
Abychjen nehanel, existuje i cinska vaza nebo cinske hedvabi...

Ale cinsky partner?!

Uplna blbost.
27. 3. 2024 19:01
Re: EU - pomaha nebo nici?
Zajimave porovnani.
Takze za 100 let se to posunulo tak, ze dělník v automobilce si za plus minus stejny cas vydělá na neporovnatelne lepsi výrobek i v ČR.
Jak to bylo se zdravotním pojištěním a urovni zdravotni pece? Se sociální oblasti v podobe výpovědní lhůty, podpoře v nezaměstnanosti, důchodu atd?
A tak muzeme jit casem dal treba do toho roku 2010 kde byla vlna z duvodu krachu az do dneska kdy opada podobná opačná vlna..
27. 3. 2024 18:09
Re: EU - pomaha nebo nici?
Nic dál dávat na stůl nemusím. Já jsem mluvil o mzdě dělníka u Forda. Nikoliv průměrné, ale minimální zaručené za osmihodinovou směnu bez přesčasů.
Ty si vytáhl průměrnou mzdu a odměnu tarifně placených zaměstnanců Škody Auto, což budou pravděpodobně všichni s výjimkou manažerů, a navíc je to včetně přesčasů.
BTW Jelikož v roce 1924 byl u Forda šestidenní pracovní týden, ve skutečnosti si dělník na své auto vydělal za 2,5 měsíce. Ale počítám s 3 měsíci, jako kdyby chodili do práce pět dní.
BTW2 Federální daň z příjmů, které dělník od Forda musel ze mzdy zaplatit, byla cca 3 %.

Ano, vím , slušně vybavená a motorizovaná Fabia stála v roce 2000 půl milionu.
27. 3. 2024 17:32
Re: EU - pomaha nebo nici?
https://zpravy.aktualne.cz/…a4b0cc47ab5f122/
69500 + 100 000 roční bonus. Od 93 tis to není daleko. Plus zaměstanec bude mít předpokládám ně jakou slevu na auto.
Takže dnes si zaměstnanec automobilky v zemi chudší než je USA koupí za 3 měsíce neporavonatelně lepší auto.

Takže co tam máme dál? Co třeba cena aut v roce 2000. Koukáš se tu někdy na retro testy? Ty ceny jsou velice zajímavé a z dnešního pohledu šílené.
27. 3. 2024 17:17
Re: EU - pomaha nebo nici?
3 měsíce dnes ve Škodovce?
Pokud budeme počítat superhrubou mzdu se všemi odvody, tak by to vycházelo u Škodovky se základní Fabií za 370 tisíc Kč na přibližně 125 tisíc měsíčně superhrubé mzdy, což je cca 93 tisíc Kč hrubé mzdy. Tolik opravdu dělníci ve Škodovce berou?