Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Mitsubishi Outlander s novým turbodieselem 2,2 DI-D MIVEC, který je výsledkem vlastního vývoje, je již v nabídce českého dovozce.

Mitsubishi Outlander s novým turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC se mělo představit až na říjnovém autosalonu v Paříži, ale automobilka se nakonec rozhodla k spuštění prodeje již v průběhu září.

Paleta pohonných jednotek Outlanderu stále obsahuje dva zážehové motory s objemy 2,0 l a 2,4 l a dva turbodiesely. Po ukončení prodeje motoru 2,0 DI-D od Volkswagenu nastupuje nový 2,2 DI-D MIVEC s výkonem 130 kW, který doplňuje slabší 2,2 DI-D od skupiny PSA Peugeot Citroën s výkonem 115 kW.

Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC nese interní označení 4N14 a navazuje na motor 1,8 DI-D MIVEC s interním označením 4N13, jehož premiéra se odehrála pod kapotou crossoveru ASX. Tato nová řada turbodieselů Mitsubishi používá unikátní konstrukční principy. Jako vůbec první vznětové motory na světě určené pro osobní automobily jsou vybaveny variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů.

Díky technice MIVEC, známé již ze zážehových motorů Mitsubishi, se tyto motory vyznačují mimořádně nízkým kompresním poměrem, který byl jedním z cílů konstruktérů. Důvodem byla snaha o co nejkultivovanější chod, nízkou úroveň hluku a vyšší spolehlivost.

MIVEC má zároveň zásluhu na vylepšení startování za studena a stabilním spalování. Předsunutí načasování zavření sacích ventilů zlepšuje efektivní kompresní poměr, zmenšení zdvihu na jednom sacím ventilu při nízkých otáčkách motoru zase vyvolá intenzivnější víření a s tím související regulaci teploty ve válci na konci komprese i proudění ve válci.

Ceny na českém trhu

Mitsubishi vedle nového vznětového motoru přidalo do své palety také nový typ výbavy, kromě Invite, Intense, Intense+ a Instyle, se objevuje výbava Instyle+.

Invite představuje základní výbavu, obsahuje šest airbagů, stabilizační systém, tempomat, automatickou klimatizaci, palubní počítač, elektrické stahování oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, rádio s CD/MP3 přehrávačem, systém uchycení dětské sedačky ISOFIX a dětskou pojistku v 2. řadě sedadel. Cena základní verze se zážehovým motorem 2,0 MIVEC je 584.900,- Kč.

Intense přidává dešťový senzor, čalounění v kombinaci látka/umělá kůže, kůží obšitý volant a řadící páku, elektricky sklopná zpětná zrcátka a klimatizovanou schránku před spolujezdcem. Zvenčí má Intense navíc přední mlhovky, kryt předního nárazníku ve stříbrné barvě, zatmavená zadní boční okna a stříbrné střešní ližiny. To vše za 664.900,- Kč s motorem 2,0 MIVEC, 834.900,- Kč s motorem 2,4 MIVEC, s motorizací 2,2 DI-D MIVEC pak výbava stojí 729.900,- Kč.

Výbava Intense+, která je k dostání pouze s motorem 2,2 DI-D TC-SST, dostala bi-xenonové světlomety, asistent pro rozjezd do kopce, bezklíčkové startování, zadní parkovací senzory, Bluetooth hands-free, audiosystém Rockford Fosgate s měničem na 6 CD a 18palcová kola. Intense+ navíc automaticky znamená sedmimístné provedení interiéru s možností sklopení třetí řady sedadel do podlahy. Intense+ přijde na 729.900,- Kč.

Provedení Instyle, které je v kombinaci pouze s motorem 2,2 DI-D MIVEC, má navíc kožené čalounění sedadel, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání sedadla řidiče a leštěné disky kol za cenu 809.900,- Kč.

Nejvyšší verze Instyle+ se od ostatních liší MMCS-navigační systémem s hudebním serverem (40GB), 7" dotykovým LCD, parkovacím asistentem s kamerou a elektricky ovládaným střešním oknem. Stejně jako verze Intense+ je i tato výbava dodávána jen pro vozy s motorem 2.2 DI-D TC-SST. Cena tohoto provedení je 859.900,- Kč.

Pokud Vám chybí příplatková výbava, vězte, že za 14.000,- Kč můžete mít metalický lak a za 15.000,- Kč záruku na pět let nebo 150.000 km.

Mitsubishi Outlander - ceny na českém trhu (září 2010)
Motor2,0 MIVEC2,4 MIVEC2,2 DI-D2,2 DI-D MIVEC
Pohon4x24x44x44x4
Převodovka5MCVT6DS6M
Zdvihový objem [cm3]1998236021792268
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]108/6000125/6000115/4000130/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]199/4200232/4100380/2000380/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190190198200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,810,811,110,4
Komb. spotřeba [l/100 km]88,87,36,3 - 6,5
Cena Invite [Kč]584.900,---669.900,-
Cena Intense [Kč]664.900,-834.900,--729.900,-
Cena Intense+ [Kč]--809.900,--
Cena Instyle [Kč]---809.900,-
Cena Instyle+ [Kč]--859.900,--

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
24. 9. 2010 10:56
Re: Outlanderu se budou na evropskem trhu propadat prodeje
ten facelift je sporny, kazdy nech rozhodne sam. Namiesto tdi montuju svoj motor, nic zle na tom nevidim, jeho spolahlivost a spotrebu ukaze cas a prve testy
Avatar - WinDiesel
24. 9. 2010 09:48
Re: Outlanderu se budou na evropskem trhu propadat prodeje
Nehul tolik, Ádo !!!!! >:D Máš to pak v hlavě celé nějaké pomotané.....
Avatar - Ada je zase tady
24. 9. 2010 09:40
Re: Kompresný pomer
Je dobre, ze jsi si tato slova vryl do pameti :yes:
Avatar - Ada je zase tady
24. 9. 2010 09:39
Outlanderu se budou na evropskem trhu propadat prodeje
Spousta lidi si tohle auto poridilo v dobe, kdy melo diesel VW TDI PD a konvenci prid, jako slusnou alternativu k mensimu a designove az prilis extravagantnimu Tiguanu. Odklonem od tohoto smerovani Outlander zacal jen ztracet. Nejprve nepodareny facelift predni masky, ktery tomuto vozu neslusi a nyni opusteni dieselu od VW znamena, ze Mitsubishi bude dal uz jen ztracet. Nu, kdo chce kam, pomozme mu tam... :no:
Avatar - ZoomZoom
24. 9. 2010 08:49
Re: Kompresný pomer
Ádo, už zase ? >:D