Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander PHEV se dočkalo většího motoru. Inovovaný plug-in hybrid zlevnil

David Bureš David Bureš 25. 1. 2019
52
13
Zobrazit náhledy (52)
Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Atmosférický motor 2,4 l pracuje většinou v neslyšně nízkých otáčkách. Díky proměnnému časování může střídat Ottův a Atkinsonův cyklus. Mitsubishi Outlander PHEV Černá maska s hrubou texturou bude výsadou hybridu. Motivy nových diodových světlometů navazují na výrazné stříbrné orámování přídě. Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Po vybití elektřiny ze zásuvky se spotřeba nejčastěji pohybuje kolem osmi litrů, což na velikost outlanderu není špatné Kufr hybridu se kvůli elektrické čtyřkolce zmenšil ze standardních 667 na 451 litrů. Zapomenout musíme i na sedmimístnou verzi. Outlander je stále jediný plug-in hybrid na trhu, který lze nabíjet i ze stejnosměrných rychlonabíječek. Ty ale u nás přibývají jen pomalu. Akumulátor 13,8 kWh je schovaný pod podlahou, která je v zadní části mírně zvýšená. Pro pohon předních i zadních kol slouží samostatné elektromotory.
Plug-in hybridní Outlander s novým motorem se světu poprvé ukázal již v březnu 2018 na ženevském autosalonu, takřka o rok později konečně vstupuje na český trh.

Mitsubishi patří v posledních letech mezi velké propagátory plug-in hybridního pohonu, jeho Outlander PHEV se dokonce v letech 2015 až 2017 stal nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. Čas ale postupuje, technika se vyvíjí, a tak bylo nutné Outlander PHEV vylepšit. Loni představená modernizovaná verze modelového roku 2019 konečně vstupuje na český trh.

Hlavní novinkou Outlanderu PHEV modelového roku 2019 je nový spalovací motor. Stávající zážehový dvoulitr pracující v klasickém Ottově cyklu nahradil čtyřválec o objemu 2,4 litru schopný pracovat i v Atkinsonově cyklu. Přináší hladší chod i vyšší účinnost, stejně jako více síly. Naladěn je na 99 kW a 211 N.m, zatímco dvoulitr poskytoval 89 kW a 190 N.m.

360p720p1080p

Vylepšena ale byla také elektrická část pohonného ústrojí. Výkon generátoru elektrické energie vzrostl o 10 %, stejně jako výkon elektromotoru u zadní nápravy. Narostla i kapacita akumulátoru, o 15 %. Lithium-iontová baterie tak poskytuje 13,8 kWh, na 80 % kapacity ji lze pomocí rychlonabíječky (standard ChAdeMO) za 25 minut. Navzdory nové technice se však kombinovaná spotřeba podle cyklu NEDC zhoršila z 1,7 na 1,8 l/100 km.

Konstruktéři se zaměřili i na chování pohonu všech kol. Ke stávajícím režimům Normal a 4WD Lock přibyly další dva. Sport poskytuje více kontroly na zatáčkovitých úsecích a ostřejší odezvu plynového pedálu, zatímco Snow se hodí na zasněženém a jinak kluzkém povrchu. Jiné tlumiče pak zvyšují komfort za nízkých rychlostí, zatímco větší přední kotouče vylepšují brzdné schopnosti. Převod řízení je pak ostřejší, řízení má být i čitelnější.

Novou techniku doplňují také decentní stylistické úpravy. Nová jsou diodová světla i rámečky kolem předních mlhovek nebo přední maska, stejně jako větší zadní spoiler. Úpravy uvnitř se pak zaměřily na pocitovou kvalitu. Nové je prošívané čalounění jemnou kůží, zbrusu nová přední sedadla s výraznějším bočním vedením nebo třeba přístrojový panel.

Velkou výhodou Mitsubishi Outlander PHEV MY19 je pak nižší cena než dosud. Starší provedení se vyprodávalo s cenovkou od 1.179.900 korun, zatímco novinku pořídíte ve stupni Intense+ za 1.099.900 korun.

Výbava se přitom nezúžila. Nadále čítá sedm airbagů, sledování mrtvého úhlu, diodové světlomety (včetně mlhovek), parkovací senzory vpředu i vzadu, čalounění alcantarou, vyhřívaný volant i přední sedadla, tempomat nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Stupeň Instyle pak za příplatek 80.000 korun přidává automatické brzdění s detekcí chodců, asistent pro jízdu v pruzích, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, kamerový systém sledující okolí vozidla, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, adaptivní tempomat, hudební systém Fosgate o výkonu 710 W nebo elektricky ovládané víko kufru.

Komu by pak Outlander PHEV nevoněl a raději by konvenční verzi, k dispozici je i model se zážehovým čtyřválcem 2.0 MIVEC (110 kW). Ten je dostupný i v nižších výbavách, v kombinaci s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem ho pořídíte už za 554.900 korun. K dispozici je i verze na LPG, při objednání pohonu všech kol je pak standardem převodovka CVT.

Mitsubishi Outlander PHEV – srovnání modernizované verze s předchůdcem
ModelOutlander PHEV MY19Outlander PHEV MY18
Spalovací motor2.4 MIVEC2.0 MIVEC
Zdvihový objem [cm3]23601998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]99/450089/4500
Točivý moment [N.m/min]211/4500190/4500
Výkon elektromotoru vpředu [kW]6060
Výkon elektromotoru vzadu [kW]7060
Toč. moment elektromotoru vpředu [N.m]137137
Toč. moment elektromotoru vzadu [N.m]195195
Kapacita baterie [kWh]13,812
Převodovkajednostupňová s fixním převodemjednostupňová s fixním převodem
Max. rychlost [km/h]170170
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,511,0
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km]1,81,7
Cena Intense+ [Kč]1.099.900-
Cena Instyle [Kč]1.179.900-

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

hybrid
LukášP
| 31. 1. 2019
asi tne hybrid nebyl moc prodejný
Avatar - Blue Sun
Kdy bude diesel?
Blue Sun
| 26. 1. 2019
Ale Ada si to nekoupí a tak je to neprodejné, to jsi ještě nepochopil?
Avatar - Blue Sun
Spotreba
Blue Sun
| 26. 1. 2019
Není, až od příštího roku.
Ale překvapuje mě to, některé automobilky už letos uváděly WLTP a teď zase všichni hezky spadli zpět do NEDC.
Avatar - Beefcake
tocivy moment
Beefcake
| 26. 1. 2019
Mal by si vymenit svoj zdroj.
Minuly PHEV s 2.0 mal tiez 137Nm (SK stranka).
Novy podla SK, UK aj globalnej stranky ma to iste, tiez 137Nm.
Aspon som tam nasiel aj spotrebu podla WLTP, vraj 2L/100km. To sa mi tiez zda nejako malo.
A to bude zase nejaky SK unikat, ked vraj MY2019 zlacnel a pritom u nas je o 2000E drahsi.
Avatar - H/K_svwet
tocivy moment
H/K_svwet
| 25. 1. 2019
predny elektromotor sa vykonovo nezmenil.... len zadny... tak pochybujem zeby ten isty elektromotor vpredu mal zrazu iny kroutak.. navyse o dost nizsi...

no a zmenil sa potom este samotny motor... to je asi najzasadnejsia zmena... inak ziskat 0,5s k dobru v zrychleni ( u takehoto hybridu ) je vcelku slusne zlepsenie vzhladom este aj na mozne zvacsenie celkovej vahy kvoli vacsiemu motoru ...

bola chyba pri razvore atecy v dnesnom teste? bola... ja viem stane sa... ale ked to mas kazdy mesiac X krat uz to prestava byt vtipne... chapeme sa ;-)

PS: este je tu potom ta moznost ze zly udaj je potom tych 173Nm u predchodcu ... teda ze ten spravny udaj je 137Nm pre obe verzie ( aj novu aj starsiu )... kazdopadne fyzicky ten isty elektromotor s tym istym vykonom ma predpokladam stale len jeden a ten isty kroutak ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku