Mitsubishi Outlander PHEV se dočkalo většího motoru. Inovovaný plug-in hybrid zlevnil
Mitsubishi patří v posledních letech mezi velké propagátory plug-in hybridního pohonu, jeho Outlander PHEV se dokonce v letech 2015 až 2017 stal nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. Čas ale postupuje, technika se vyvíjí, a tak bylo nutné Outlander PHEV vylepšit. Loni představená modernizovaná verze modelového roku 2019 konečně vstupuje na český trh.
Hlavní novinkou Outlanderu PHEV modelového roku 2019 je nový spalovací motor. Stávající zážehový dvoulitr pracující v klasickém Ottově cyklu nahradil čtyřválec o objemu 2,4 litru schopný pracovat i v Atkinsonově cyklu. Přináší hladší chod i vyšší účinnost, stejně jako více síly. Naladěn je na 99 kW a 211 N.m, zatímco dvoulitr poskytoval 89 kW a 190 N.m.
Vylepšena ale byla také elektrická část pohonného ústrojí. Výkon generátoru elektrické energie vzrostl o 10 %, stejně jako výkon elektromotoru u zadní nápravy. Narostla i kapacita akumulátoru, o 15 %. Lithium-iontová baterie tak poskytuje 13,8 kWh, na 80 % kapacity ji lze pomocí rychlonabíječky (standard ChAdeMO) za 25 minut. Navzdory nové technice se však kombinovaná spotřeba podle cyklu NEDC zhoršila z 1,7 na 1,8 l/100 km.
Konstruktéři se zaměřili i na chování pohonu všech kol. Ke stávajícím režimům Normal a 4WD Lock přibyly další dva. Sport poskytuje více kontroly na zatáčkovitých úsecích a ostřejší odezvu plynového pedálu, zatímco Snow se hodí na zasněženém a jinak kluzkém povrchu. Jiné tlumiče pak zvyšují komfort za nízkých rychlostí, zatímco větší přední kotouče vylepšují brzdné schopnosti. Převod řízení je pak ostřejší, řízení má být i čitelnější.
Novou techniku doplňují také decentní stylistické úpravy. Nová jsou diodová světla i rámečky kolem předních mlhovek nebo přední maska, stejně jako větší zadní spoiler. Úpravy uvnitř se pak zaměřily na pocitovou kvalitu. Nové je prošívané čalounění jemnou kůží, zbrusu nová přední sedadla s výraznějším bočním vedením nebo třeba přístrojový panel.
Velkou výhodou Mitsubishi Outlander PHEV MY19 je pak nižší cena než dosud. Starší provedení se vyprodávalo s cenovkou od 1.179.900 korun, zatímco novinku pořídíte ve stupni Intense+ za 1.099.900 korun.
Výbava se přitom nezúžila. Nadále čítá sedm airbagů, sledování mrtvého úhlu, diodové světlomety (včetně mlhovek), parkovací senzory vpředu i vzadu, čalounění alcantarou, vyhřívaný volant i přední sedadla, tempomat nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Stupeň Instyle pak za příplatek 80.000 korun přidává automatické brzdění s detekcí chodců, asistent pro jízdu v pruzích, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, kamerový systém sledující okolí vozidla, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, adaptivní tempomat, hudební systém Fosgate o výkonu 710 W nebo elektricky ovládané víko kufru.
Komu by pak Outlander PHEV nevoněl a raději by konvenční verzi, k dispozici je i model se zážehovým čtyřválcem 2.0 MIVEC (110 kW). Ten je dostupný i v nižších výbavách, v kombinaci s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem ho pořídíte už za 554.900 korun. K dispozici je i verze na LPG, při objednání pohonu všech kol je pak standardem převodovka CVT.
Mitsubishi Outlander PHEV – srovnání modernizované verze s předchůdcem | ||
Model | Outlander PHEV MY19 | Outlander PHEV MY18 |
Spalovací motor | 2.4 MIVEC | 2.0 MIVEC |
Zdvihový objem [cm3] | 2360 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 99/4500 | 89/4500 |
Točivý moment [N.m/min] | 211/4500 | 190/4500 |
Výkon elektromotoru vpředu [kW] | 60 | 60 |
Výkon elektromotoru vzadu [kW] | 70 | 60 |
Toč. moment elektromotoru vpředu [N.m] | 137 | 137 |
Toč. moment elektromotoru vzadu [N.m] | 195 | 195 |
Kapacita baterie [kWh] | 13,8 | 12 |
Převodovka | jednostupňová s fixním převodem | jednostupňová s fixním převodem |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 | 11,0 |
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] | 1,8 | 1,7 |
Cena Intense+ [Kč] | 1.099.900 | - |
Cena Instyle [Kč] | 1.179.900 | - |