Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander PHEV spotřebuje jen 1,64 litru benzinu na 100 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
Představení hybridního Outlanderu PHEV v Paříži oznámilo Mitsubishi již v červnu. Nyní zveřejnilo bližší informace k jeho pohonnému systému.

Mitsubishi o nové, třetí generaci Outlanderu tvrdí, že už od začátku byla vyvíjena tak, aby se mohla stát i vozem s hybridním pohonem. Čtveřice velkých písmen v názvu Outlanderu PHEV jsou zkratkou pro Plug-in Hybrid EV.

Pod kapotou Mitsubishi Outlander PHEV bude pracovat dvoulitrový čtyřválec MIVEC, který bude pracovat především jako generátor poskytující elektrickou energii dvojici elektromotoru. První z nich umístěný u přední nápravy bude disponovat výkonem 60 kW a točivým momentem 137 Nm, zatímco ten druhý pohánějící zadní kola bude nabídne při stejném výkonu točivý moment 195 Nm.

Lithium-iontové akumulátory umístěné pod podlahou interiéru budou disponovat kapacitou 12 kWh a na Outlander PHEV na jedno nabití ujede 55 km. Dobití na 100 % bude trvat z běžné sítě okolo 4,5 hodiny, zatímco na 80 % se při využití rychlodobíjení akumulátory dostanou za 30 minut.

Při využití zážehového motoru má být dojezd okolo 880 km. Spotřeba má být v kombinovaném provozu podle automobilky 1,64 litru benzinu na 100 km.

Plug-in hybrid Outlander PHEV bude disponovat permanentním elektrickým pohonem všech kol, což je ryze atypické řešení. Mitsubishi při vývoji auta zúročilo své dlouholeté zkušenosti v oblasti pohonu 4x4.

Díky kombinaci zážehového agregátu s dvěma elektromotory bude řidič moci zvolit jeden ze tří jízdních režimů. V případě režimu Pure (Čistý) jsou poháněna všechna čtyři kola pomocí dvou elektromotorů vpředu a vzadu. V režimu Series jsou rovněž poháněna všechna kola, spalovací agregát pak slouží jako generátor elektrické energie. Posledním režimem je Parallel. Opět jsou poháněna všechna kola pomocí elektromotorů, síla spalovacího agregátu je pak ve vyšších rychlostech posílána na přední kola.

Třetí generace Outlanderu se spalovacím motorem se začne prodávat během letošního podzimu. Plug-in hybrid Outlander PHEV na evropský trh dorazí až v průběhu roku 2013.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
Avatar - kolmar
9. 9. 2012 01:25
Re: Když byl ještě Outlander pro kupce zajímavý
Ale jezdil ;-) no vyhradne HDI. PD sa vyhybam oblukom, no od VW nove common rail diesle v roznych vykonoch (hlavne 170k ide schopne) je to ina kava. Neda sa to porovnat.

Ale nemysli si ze narazam len vyhradne na VW, traktor je aj diesel v mondeu - napr. 1.8TDCI ide fakt hrubo. Taky boxer diesel alebo i-DTEC je oproti tomu iny vesmir.

PS: Pred par tyznami som sadol do relativne stareho Range Sport TDV6 s PSA V6 ktory je inac pre to tazke auto slaby, a ten motor za studena isiel proste nadherne...a v interieri ani tuk, ani nevies ze ides...viem, ze je to sestvalec, no preco niekto to dokaze takto famozne spravit a niekto nie?
7. 9. 2012 09:53
Re: To je..
ploche strechy se solarnimi panely bezva hori... :-)
a vydelaji si samy na sebe tak za 15 let, takze ta elektrika rozhodne neni zadara.
7. 9. 2012 09:51
Re: I kdyby
nebude to 6.4.. , alespon ne na delsich tratich, kde se neprojevi tech par kWh ulozenych v akumulatorech.
To se jim to pocita spotreba benzinu 1.64l/100km, kdyz to v tom testu jede prakticky 100% na elektrinu. Ovsem po 40km je elektrina pryc a bud budes zdlouhave dobijet ze site, anebo pojedes 100% na benzin, tzn spotreba jako v uplne obycejnem aute plus sebou jeste tahas baterky navic.

Aby to bylo relevantni, museli by to nechat jezdit 24h v kuse bez dobijeni po dalnicich , okreskach mestech a lehounkem terenu a pak udelat nejaky prumer. Pokud by to bylo pod 12l, povazoval bych to za uspech.. v takovem aute a s benzinovym motorem.
7. 9. 2012 09:39
Re: T O H L E * A U T O * Z E R U !!!!!!
vybornej napad, takze v paketu Charging Plus bude sada sberacu trolejoveho vedeni kompatabilni pro vsechna evropska velkomesta, cimz se vyresi dobijeni baterek za jizdy?
8-s Tak jsi to myslel ? Protoze pokud budes dobijet benzinovym motorem, tak tu spotrebu 1.5 litru na sto asi tezko dosahnes. To uz spis to bude zrat 15l/100km nez 1.5l/100km.

a s vyhledem do roku 2030 nam mozna zadratuji i hlavni dalnicni tahy, cimz se akcni radius jeste prodlouzi.. akorat by me pak zajimalo, jaka bude na tech dalnicich maximalka, trolejaky jezdi tak 65km/h max. A co se bude dit, az nekomu spadnou troleje a bude nucen zastavit a nahodit. Aby nahodou nevznikaly retezove havarky, tak se rovnou zastavi cela dalnice ? Anebo udelas specialni odstavny pruh na nahazovani troleju ?
>:D
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2012 09:30
Re: Když byl ještě Outlander pro kupce zajímavý
Je videt, ze s Outlanderem jsi toho moc nenajezdil - ty traktore... :-!