Mitsubishi Outlander PHEV spotřebuje jen 1,64 litru benzinu na 100 km
Mitsubishi o nové, třetí generaci Outlanderu tvrdí, že už od začátku byla vyvíjena tak, aby se mohla stát i vozem s hybridním pohonem. Čtveřice velkých písmen v názvu Outlanderu PHEV jsou zkratkou pro Plug-in Hybrid EV.
Pod kapotou Mitsubishi Outlander PHEV bude pracovat dvoulitrový čtyřválec MIVEC, který bude pracovat především jako generátor poskytující elektrickou energii dvojici elektromotoru. První z nich umístěný u přední nápravy bude disponovat výkonem 60 kW a točivým momentem 137 Nm, zatímco ten druhý pohánějící zadní kola bude nabídne při stejném výkonu točivý moment 195 Nm.
Lithium-iontové akumulátory umístěné pod podlahou interiéru budou disponovat kapacitou 12 kWh a na Outlander PHEV na jedno nabití ujede 55 km. Dobití na 100 % bude trvat z běžné sítě okolo 4,5 hodiny, zatímco na 80 % se při využití rychlodobíjení akumulátory dostanou za 30 minut.
Při využití zážehového motoru má být dojezd okolo 880 km. Spotřeba má být v kombinovaném provozu podle automobilky 1,64 litru benzinu na 100 km.
Plug-in hybrid Outlander PHEV bude disponovat permanentním elektrickým pohonem všech kol, což je ryze atypické řešení. Mitsubishi při vývoji auta zúročilo své dlouholeté zkušenosti v oblasti pohonu 4x4.
Díky kombinaci zážehového agregátu s dvěma elektromotory bude řidič moci zvolit jeden ze tří jízdních režimů. V případě režimu Pure (Čistý) jsou poháněna všechna čtyři kola pomocí dvou elektromotorů vpředu a vzadu. V režimu Series jsou rovněž poháněna všechna kola, spalovací agregát pak slouží jako generátor elektrické energie. Posledním režimem je Parallel. Opět jsou poháněna všechna kola pomocí elektromotorů, síla spalovacího agregátu je pak ve vyšších rychlostech posílána na přední kola.
Třetí generace Outlanderu se spalovacím motorem se začne prodávat během letošního podzimu. Plug-in hybrid Outlander PHEV na evropský trh dorazí až v průběhu roku 2013.