Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modely Golf, Polo nebo Passat mohou z některých trhů časem zcela zmizet

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Stálice nabídky by mohly být na některých trzích nahrazeny čistě elektrickými modely.

Když se řekne Volkswagen, řadě z nás se nejčastěji vybaví model Golf, který je stálicí nabídky již několik desetiletí. Opomenout ovšem nemůžeme ani stále populární modely Passat nebo Polo, které jsou i přes masivní nástup SUV a crossoverů stále pevně spjaty s historií značky. Jenže v budoucnosti už by pro ně místo být nemuselo.

Řada (především) evropských států se totiž v příštích letech chystá zakázat prodej vozů se spalovacími motory, na což by mohly doplatit i ikonické modely. V rozhovoru pro britské kolegy to ostatně potvrdil i Jurgen Stackmann, šéf prodejů a marketingu Volkswagen.

Otázka ze strany britských kolegů přitom není náhodná, neboť právě Velká Británie plánuje zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory dokonce již od roku 2030. Kolegové z Auto Express se proto Stackmanna zeptali, zda existuje šance, aby vedle sebe do budoucna existovaly konvenční modely Volkswagen s čistě elektrickými modely z rodiny ID. A odpověď? „Pravděpodobně nikoliv.

Britové by se sice podle Stackmanna měli dočkat například ještě deváté generace modelu Golf, která by měla nabídnout řadu působivých technologií. Čistě elektrické modely však budou vyhrazeny pouze pro modelovou rodinu ID.

Pro plnou elektrifikaci chceme mít vyhrazenou vlastní specifickou platformu a do budoucna budeme takové modely označovat ID.,“ uvedl Stackmann. Golf osmé generace přitom nabízí elektrifikaci v podobě mild-hybridu a plug-in hybridu, zatímco elektrickým ekvivalentem bude hatchback ID.3, jež by se měl dostat na trh ještě letos.

Golf, společně s dalšími ikonickými modely, tak nejspíš zmizí z trhů, kde bude zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory. To ovšem neznamená, že by měl kompletně zmizet z nabídky automobilky. Své místo by totiž měl mít na dalších trzích světa, kde nepůjde elektrifikace tak rychle. „Jsem přesvědčen, že uvidíme současnou nabídku Golfu 9 a ID. nové generace,“ uvedl Stackmann.

Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že s přechodem některých států na čistou elektromobilitu mohou z nabídky Volkswagenu vypadnout i nejikoničtější názvy modelů, které značku provázely výraznou částí historie.

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Doporučujeme

17. 5. 2020 16:45
Re: Re: Pád VW do propasti, ze které už kvůli...
Eee no nevim ale korejci vydavaji uz rok co mesic dve elektrifikovany auta a maji v planu v tom pokracovat.
Prave ted uz maji pomalu nejsirsi nabidku plugin hybridu a EV.
Toyota sice nejede EV ale ve vsem ostatnim je o deset let napred.
Honda a mazda uz maji EV v prodeji.
17. 5. 2020 14:19
Re: Yep
Definuj logiku v tomto prípade.
17. 5. 2020 12:43
Re: Golf 9
ID 3 se vyrabi ale neprodava jen stoji na parkovisti, Golf 8 se vyrabi ale neprodava jen stoji na parkovisti ... tenhle VW zacina byt zajimava firma.

Octavia a Leon prepokladam maji ten stejny software jako Golf 8, jen jiny barvicky a obrazky ... a ty se prodavat muzou?

Ja rikam, ze chteji vymamit srotovny plus 2. ctvrtleti koronaviroveho roku je stejne k nicemu, tak ty prodeje “presunou” do 3 kvartalu. Pak muzou na stat hazet cislama jak se spatne prodavalo ve 2. kvartalu a na investory zase jak se pekne prodavalo ve 3 kvartalu.
17. 5. 2020 09:22
Re: Golf 9
Golf má aktuálne problém so softvérom (znovu) . Zastavené sú dodávky a už dodané vozidlá cca 30000ks musí ísť do servisu . Dôvodom sú problémy elektronického núdzového asistenta eCall. https://auto.pravda.sk/…adil-ho-softver/
16. 5. 2020 23:28
Re: Yep
No však ano, v KLDR mají zcela prázdné dálnice a to je zřejmě i konečný díl evropského ani-automobilového ekoterorismu! ;-\