Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Škoda Yeti od 339.900 Kč: Proti předchůdci o deset tisíc levnější

Tomáš Kovařík
Diskuze (176)
Faceliftovanou verzi Škody Yeti lze již objednávat u autorizovaných prodejců. Verze do města stojí od 339.900 korun, outdoorové provedení startuje na 464.900 korun.

Škoda Yeti se nově bude nabízet ve dvou provedeních: jako elegantní, stylová varianta do města a coby „dobrodružnější“ provedení Outdoor. Novinka bude na český trh oficiálně uvedena v lednu 2014, již nyní ji však lze objednávat. Základní cena 339.900 korun je o rovných deset tisíc nižší než stávající nejlevnější verze 1.2 TSI/77 kW Fresh Aktive. Za verzi Outdoor zaplatíte od 464.900 korun, přičemž pro obě provedení budou k dispozici také akční pakety Plus za zvýhodněnou cenu.

Yeti je nejprodávanější kompaktní SUV v Česku. V obou nových variantách zaujme novou přídí a zádí, jiným designem litých kol, novými „simply clever“ řešeními, rozšířenou nabídkou kombinací motorů a převodovek a modernějšími technickými detaily.

Největší novinkou je premiéra dvou individuálních designových linií: Yeti a Yeti Outdoor. Mezi viditelné rozdíly patří odlišné prvky přídě a zádě. Nárazníky, ochranné ližiny, boční lišty a prahy jsou buď lakované v barvě vozu, nebo černé (Outdoor). Mimoměstská verze navíc v sériové výbavě nabízí mimo jiné stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, paket pro špatné cesty, tažné zařízení, kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Pro obě varianty je k dispozici sedm motorů, vůz je nabízen s pohonem předních nebo všech kol obsluhovaným spojkou Haldex páté generace, v kombinaci s mechanickými převodovkami nebo převodovkami DSG. Vedle toho jsou v nabídce také efektnější litá kola a interiérové prvky, jako například tříramenné volanty, nové látky a dekory. Jako první škodovka dostalo Yeti na přání parkovací kameru.

Městské Yeti přesvědčí již v základní verzi Active širokou sériovou výbavou. Cena vozu s manuální převodovkou a turbomotorem 1.2 TSI/77 kW začíná na 339.900 Kč, což je o 10.000 korun méně než předchůdce. Standardně je k dispozici mimo jiné manuální klimatizace, stabilizace, brzdový asistent, čtyři airbagy, tónovaná skla, centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Paket Active Plus přidává za rozumných 10.000 korun autorádio s přehrávačem MP3, dálkově řízené centrální zamykání a palubní počítač. Yeti Outdoor se v úrovni Active nenabízí.

Výbava Ambition je k dispozici pro obě designové varianty. Přidává například litá 16“ kola, hlavové airbagy a kolenní pro řidiče, malý kožený paket, displej Maxi DOT, Jumbo Box mezi předními sedadly, tempomat a autorádio Blues. Základním motorem je také turbomotor 1.2 TSI/77 kW, dodávaný výlučně se samočinnou dvouspojkovou převodovkou za 434.900 Kč.

Základem pro Yeti Outdoor Ambition je turbomotor 1.4 TSI/90 kW Greentec, prodávaný od 464.900 Kč. Výbavu obou variant lze rozšířit paketem Ambition Plus. Za 10.000 korun získá zákazník navíc dvouzónovou klimatizaci Climatronic, vyhřívaná sedadla vpředu, parkovací čidla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor.

Ještě vyšší komfort nabízí stupeň Elegance: základním agregátem je v obou variantách Yeti čtyřválcový turbobenzin 1.4 TSI/90 kW Green tec s manuální šestistupňovou převodovkou, systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. K výbavě Ambition přidává litá 17“ kola, mlhovky s prosvěcováním do zatáček, diodové koncové svítilny, bezklíčové odemykání a startování a autorádio Swing s přehrávačem MP3.

Cena Yeti Elegance začíná na 494.900 Kč, verze Outdoor Elegance na 514.900 Kč. Volitelně je pro obě verze připraven paket Elegance Plus za 18.000 Kč obsahující natáčecí bixenony, vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru a autorádio Bolero s měničem na 6 CD.

Vrchol nabídky představuje provedení Laurin & Klement, který dále přinese mimo jiné kožené čalounění, dvoubarevná 17“ litá kola a vyhřívané čelní sklo. Městská verze se dodává výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG, přičemž cena začíná na 624.900 Kč za turbomotor 1.4 TSI/90 kW s pohonem předních kol. Outdoor L&K se dodává volitelně s manuální nebo automatickou převodovkou a ceny začínají na 644.900 Kč za stejné provedení.

Chybět nemůže ani ekologická verze GreenLine se čtyřválcovým turbodieselem 1.6 TDI/77 kW, předním pohonem, pětistupňovým manuálem a průměrnou spotřebou 4,6 l na 100 km za 429.900 Kč.

Škoda Yeti - technická data benzinových turbomotorů
Motor 1.2 TSI 1.2 TSI DSG 1.4 TSI
Green tec
1.4 TSI DSG 1.8 TSI 4x4 DSG 1.8 TSI 4x4
Převodovka 6M 7DS 6M 7DS 6DS 4x4 6M 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1197 1197 1390 1390 1798 1798
Válce/ventily 4/2 4/2 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 77/5000 77/5000 90/5000 90/5000 112/4300-6200 118/4500-6200
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 175/1550-4100 175/1550-4100 200/1500-4000 200/1500-4000 250/1500-4200 250/1500-4500
Max. rychlost [km/h] 177 176 185 182 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 11,7 10,6 10,6 9,0 8,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 6,1 6,4 6,6 8,0 7,8
Provozní hmotnost [kg] 1334 1359 1395 1410 1540 1505
Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů
Motor 1.6 TDI GreenLine 1.6 TDI DSG Green tec 2.0 TDI 2.0 TDI Green tec
Převodovka 5M 7DS 5M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1968 1598 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 77/4400 77/4400 81/4200 103/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 250/1500-2500 250/1500-2500 250/1500-2500 320/1750-2500
Max. rychlost [km/h] 176 175 177 193
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 12,2 11,6 9,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,6 5,0 5,1 5,1
Provozní hmotnost [kg] 1446 1445 1420 1465
Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů 4x4
Motor 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 DSG 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 DSG
Převodovka 6M 4x4 6M 4x4 6DS 4x4 6M 4x4 6DS 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 81/4200 103/4200 103/4200 125/4200 125/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 280/1750-2750 320/1750-2500 320/1750-2500 350/1750-2500 350/1750-2500
Max. rychlost [km/h] 174 190 187 201 197
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,2 9,9 10,2 8,4 8,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,8 5,6 6,3 5,7 6,3
Provozní hmotnost [kg] 1525 1535 1560 1540 1565

Víte, že…

…Yeti se od debutu v roce 2009 prodalo přes 270.000 exemplářů, v Evropě se s tržním podílem kolem 5 % drží v první desítce své třídy a na tuzemském trhu je jasnou jedničkou?

…Yeti dosud nasbíralo 47 národních a mezinárodních vyznamenání?

…Škoda Auto v současnosti nabízí sedm modelových řad, přičemž loni prodala celosvětově 939.200 vozů, což je o 6,8 % více než předloni?

…firma provozuje tři závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku i v Indii, zaměstnává přibližně 26.400 pracovníků a působí na více než sto trzích?

Tomáš Kovařík
Diskuze (176)
Avatar - Katikakus
3. 10. 2013 14:31
Re: Neni levnejsi...
S tim mas zajiste velmi bohate zkusenosti, jak tady dokazujes dnes a denne. >:-[]
3. 10. 2013 09:58
Re: V reálu vypadá...
a videl si ji, myslim ve skutecnosti? :-O
3. 10. 2013 08:32
Re: Neni levnejsi...
To je sice pěkný nápad, jenže trochu mimo.....srovnávat položku označení motorizace, kde je to nalepní na karoserii a řeším pouze cenu položky označení, s montáží stěrače, kde je motor, ovládání na páčce, kabely apod. To jaksi nelze.

Jinak jsem rád za to srovnání s konkurencí v oblasti individuální konfigurace. Mnoho zákazníků si to ani neuvědomuje. Jde totiž o to, že je to drahé ve výrobě. Auto, kde je minimul možností změny jde vyrobit podstatně levněji.
Avatar - Jaros71
3. 10. 2013 00:21
Re: Oplastovaní zadních dveří
Nějaké to oplastování by neškodilo.. ;-)
Avatar - Jenik3
3. 10. 2013 00:02
Re: Yeti nebo jine?
To 4x4 ma velmi racionalni opodstatneni - chata a hory. Je to pro mne priorita, nikoliv zachvev modni vlny.
Nemam zkusenost s tim, jak jezdi na dalnici SUV. Na druhou stranu malokdy se dostanu pres tachometrovych 150kmh, coz je v DE pocitove mezni rychlost. V CR prirozene pomaleji.