Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Lexus UX přijíždí s tužší karoserií, novým infotainmentem a novou výbavou

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Nejmenší crossover v nabídce prémiové japonské značky přináší s novým modelovým rokem 2023 několik důležitých vylepšení.

Zřejmě nejvýraznější novinkou v rámci modernizace Lexusu UX, který byl představen v roce 2019, je nový multimediální systém Lexus MM21 s rychlejší odezvou, intuitivnějším ovládáním a vylepšenými funkcemi, který v závislosti na výbavě nabídne dotykové obrazovky o úhlopříčce 8 nebo 12“. Pro snadnější ovládání jsou navíc obrazovky o 143 mm blíž řidiči.

Nový systém nabídne vyšší výpočetní výkon, cloudovou navigaci nebo obrazovky s lepším rozlišením. Systém navíc podporuje hlasové ovládání Hey Lexus, které usnadňuje ovládání ventilace, navigace a mnoho dalšího.

Standardem je podpora připojení chytrých telefonů – v případě Apple CarPlay bezdrátově, Android Auto po drátu. Možnosti konektivit navíc zahrnují USB-A i USB-C konektory (pro nabíjení) a nechybí podpora on-line aktualizací multimediálního systému (OTA). Multimediální systém má navíc paměť až pro tři řidiče.

Video se připravuje ...

Vzhledem k plně dotykovému ovládání se automobilka mohla zbavit touchpadu, dříve umístěného ve středové konzole, na jehož místě je nově ovládání vyhřívaných sedadel, případně schránka na drobnosti. Součástí středového panelu je navíc osvětlená schránka na telefon před panelem klimatizace.  Přes telefon lze přitom vůz na dálku částečně ovládat. Díky aplikaci Lexus Link lze vůz na dálku zamknout či odemknout, lze si nastavit klimatizaci, atd..

V rámci modernizace nabídne model UX nově výbavu F Sport Design, která zpřístupní styl modelů F Sport širší skupině zákazníků. Vzhled exteriéru tak vylepšuje vřetenovitá maska F Sport, její spodní část pak zdobí chromové orámování, které má zdůraznit přikrčený postoj modelu.

Stejný vzor je patrný také u zvětšených rámečků mlhových světel a systému přisvěcování do zatáček v předním nárazníku, který navíc zaujme kontrastním chromovým lemováním ve tvaru písmene L. Specifický je také zadní nárazník F Sport, nechybí uhlově černý střešní spoiler a kolem sdružených světel jsou umístěny ozdobné lišty. Do podběhů designéři umístili 18“ litá kola s tmavou metalickou úpravou.

Výbava modelu F Sport Design zahrnuje čalounění sedadel jemnou kůží, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci s čištěním vzduchu Lexus Nanoe X, couvací kameru, automatické stěrače, LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, chromové střešní ližiny, černé lemy kolem podběhů kol a specifické značky Lexus F.

Modernizovaná verze UX F Sport s adaptivním odpružením AVS pak nabízí standardní sportovní vzpěry vpředu a vzadu, které mají zajistit ostřejší reakce podvozku, hladkou jízdu na každém typu povrchu a lepší handling. Systém AVS byl navíc upraven tak, aby podle potřeby hladce přepínal na vysokou tlumicí sílu k potlačení náhlých změn v chování vozidla. Nové odladění navíc potlačuje vibrace ve středním až vysokém frekvenčním pásmu. Automobilka také upravila sílu tlumičů a chlubí se nový tuhým spojením mezi horním upevněním převodky řízení a prvkem zavěšení, což by mělo vylepšit citlivost řízení.

V rámci vylepšení pro nový modelový rok navíc automobilka zvýšila tuhost karoserie pomocí dodatečných bodových svárů u spodní hrany otevřené části podélného nosníku a spodního zadního panelu. Na výztuhách zadních dveří je navíc použita tužší ocel.

V rámci modernizace navíc vůz nabídne také rozšířenou nabídku laků, nové čalounění nebo přepracovaný bezpečnostní systém Lexus Safety Sense+ 2,5. Nabídka pohonných jednotek se však nemění. Model UX tak bude dostupný jak s hybridem čtvrté generace UX 250h, tak s čistě spalovacím dvoulitrem UX 200.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

15. 5. 2022 14:50
"Sportovní vzpěry vpředu i vzadu..."
Co to sakra má být? Podvozkové vzpěry McPherson se sportovní charakteristikou? Nebo dodatečně výztuhy karoserie? :-O