Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Peugeot 3008 odhaluje české ceny. Má novou tvář a chybí mu dvoulitr

David Bureš
Diskuze (34)

Peugeot 3008 se v rámci faceliftu dočkal nové tváře a vylepšeného interiéru. Z nabídky však vypadl turbodiesel 2.0 Blue HDi.

Oblíbená kategorie kompaktních SUV se letos dočkala zásadních inovací. Klíčové modely Volkswagen Tiguan a Peugeot 3008 totiž prošly faceliftem. Zatímco německý model se už na českém trhu nějaký čas prodává, francouzské SUV do prodeje vstupuje právě nyní. České ceny modernizovaného Peugeotu 3008 začínají na částce 562.000 korun.

To znamená, že 3008 v rámci modernizace mírně podražila. Základní cena totiž vzrostla o 32.000 korun. Pořád se však vztahuje na přeplňovaný benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW) kombinovaný se šestistupňovým manuálem.

Video se připravuje ...

Jako vysvětlení vyšší cenovky se dá považovat fakt, že už v základu nově dostanete metalický lak (bez příplatku je modrá Celebs) a diodové světlomety, které střídají dosavadní halogeny. Naopak základ přišel o zadní středovou loketní opěrku s otvorem na lyže nebo ze zavazadelníku sklopná zadní sedadla Magic Flat.

Jinak je ale základní stupeň Active shodný jako doposud. Výbava zahrnuje šest airbagů, 17palcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací čidla. Displej multimediálního systému má osm palců, nový digitální přístrojový štít před řidičem má pak úhlopříčku 12,3“.

Logiku výbav ale automobilka v rámci faceliftu upravila. Ke každému stupni je tak nyní k dispozici tzv. Pack. V případě základního stupně Active Pack stojí 15.000 korun a přidává přední parkovací senzory, zadní loketní opěrku s průvlakem na lyže, zadní sedadla sklopná z kufru nebo funkce Android Auto a Apple CarPlay pro spárování vozidla s chytrým telefonem. Za 50.000 korun si pak už lze připlácet za automat k benzinové dvanáctistovce i naftové patnáctistovce.

Allure v kombinaci s 1.2 PureTech (96 kW) a manuálu stojí 627.000 korun. V tomto případě už máte aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, 18“ kola, kombinované látkové čalounění nebo navigaci s větším desetipalcovým dotykovým displejem.

Allure Pack přidává bezklíčový vstup, elektricky ovládané víko zavazadelníku, podélné hliníkové střešní nosiče, ambientní osvětlení nebo sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku. Navíc tuto verzi už pořídíte také jako plug-in hybrid, Hybrid s 1.6 PureTech a elektromotorem o celkovém výkonu 165 kW stojí 1.005.000 korun.

Vrcholem je varianta GT, dosavadní GT Line tak z nabídky zmizela. K dispozici jsou už motory výhradně kombinované s automatickou převodovkou. Výbavu rozšiřuje adaptivní tempomat s funkcí stop & go, full-LED světlomety, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, čalounění s alcantarou nebo sportovnější vizáž. Hybrid4 s pohonem všech kol a kombinovaným výkonem 220 kW v tomto případě vyjde na rovných 1,2 milionu korun.

GT Pack za příplatek 70.000 korun pak výbavu doplní o aktivní parkovací asistent pro příčné a podélné parkování, kamerový systém sledující okolí vozidla, hudební systém Focal s devíti reproduktory a zesilovačem o výkonu 515 W, vrstvená akustická skla bočních oken, 19“ kola a přední sedadla s certifikátem AGR s elektrickým nastavením, vyhříváním a masážní funkcí.

I v takovém případě je však pořád si za co připlácet, nově nabízené noční vidění vyjde na 38.000 korun, vyhřívání čelního skla stojí 5.000 korun a panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční roletou 35.000 korun.   

Peugeot 3008 – technická data a české ceny modernizované verze
*Celkový výkon hybridní soustavy
Motor 1.2 PureTech 1.6 PureTech 1.5 BlueHDi Hybrid Hybrid4
Zdvihový objem [cm3] 1199 1598 1499 1598 1598
Největší výkon [kW/min] 96/5500 133/5500 96/3750 165* 220*
Točivý moment [N.m/min]  230/1750 250/1650 300/1750 360* 520*
Převodovka 6M (8A) 8A 6M (8A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 188 (188) 222 192 (189) 225 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5 (9,7) 8,0 11,5 ? 5,9
Kombinovaná spotřeba dle NEDC [l/100 km] 5,0 (5,1) 5,4 3,9 (3,9) 1,5 1,5
Provozní hm. [kg] 1395 (1395) 1504 1504 (1504) 1835 1915
Cena Active [Kč] 562.000 (-) - 602.000 (-) - -
Cena Active Pack [Kč] 577.000 (627.000) - 617.000 (667.000) - -
Cena Allure [Kč] 627.000 (677.000) - 667.000 (717.000) - -
Cena Allure Pack [Kč] 657.000 (707.000) - 697.000 (747.000) 1.005.000 -
Cena GT [Kč] - (765.000) 825.000 - (815.000) 1.080.000 1.200.000
Cena GT Pack [Kč] - (835.000) 895.000 - (885.000) 1.150.000 1.270.000
David Bureš
Diskuze (34)

Doporučujeme

9. 10. 2020 15:27
Re: 2.0 HDI
Je to smutné, ale motor už asi nikoho nezajímá.
9. 10. 2020 10:28
Re: Re: ......
Tak minimalne to bude mat vplyv na to, zamysliet sa, preco nekupit napriklad kombi nizsej strednej, strednej triedy
Avatar - Blue Sun
9. 10. 2020 10:07
Re: ......
Opravdu máš pocit, že 1300 euro bude mít pro lidi ve Francii tak zásadní vliv, aby si to auto nekoupili?
9. 10. 2020 10:05
Re: 2.0 HDI
nejaky argument?

Chces rozporovat konkretne co?
Ze je tento motor hlucny? Tazko. Pretoze hlucny realne je.
Chces rozporovat, ze je lenivy? Tazko, , lebo 12s 0-100 a mizerna pruznost su fakty.
Chces rozporovat, ze je uzrany na dialnici? Tazko, lebo uzrany realne je. 7,5 litra pri 130kmh je obludne vysoka spotreba na moderny diesel.

Tazke s cim mas problem?
9. 10. 2020 09:46
Re: Re: Re: Re: Re: ......
Ma sa platit pri kupe noveho vozidla a plati pre suv